Kappas, löytyyhän niitä selvästi edullisemminkin. Rajasin 250hv, kun luulin että kaikissa 258hv. Tuossa vanhemmassa onkin 245hv. Mitä lie eroa sitten :think
Lämmittää talvella sisätilan miellyttäväksi jo ennen ajoon lähtemistä. Säästää moottoria kylmäkäynnistysten yhteydessä ja vähentää polttonesteen kulutusta, koska lämmittää moottorin jäähdytysnesteen. Kytkettävissä päälle valvontanäytön ja kaukokäyttöavaimen avulla. Lisäksi näiden avulla voidaan kytkeä päälle pysäköintituuletus. Hintaalkaen 1 520,00 €
Yhtään se ei viilennä kesäisin niin sitten vaikka kuinka haluaisi. Puhaltamalla ilma kun ei viilene sitten mitenkään. Toki ilma ei "seiso" sisällä ja pääse kuumenemaan mutta lämpötila ei laske ulkolämpötilasta.
Olin väärässä ettei tee mitään autolle. Lämmittää se näköjään jäähdytysnesteen ja tätä kautta sitten auto lämpenee nopeampaa. Mutta miten tämä nyt säästää moottoria? :think
Eikö ne lohkolämmittimet/letkulämmittimetkin lämmitä nestettä?
Nesteet johtavat lämmintä kuten metallikin -> öljyt notkeammat -> voitelu välitön.
Mainosmiehet tietysti osaa ilmoittaa asiansa myyvästi
Mutta jos autossa vaikkapa kattoluukku tai ikkuna jätetty hellepäivänä hieman raolleen.
Ilman taukotuuletusta autossa auringossa saunalämpötila.
Taukotuuletuksella ehkä miltei sama kuin ulkolämpötila.
On tuo paljon ilmastointilaitteelle huomattavasti "helpompi" lähtökohta päästä mukavaan lämpötilaan sisätiloissa ajon ensi kilometreillä.
Eikö ne lohkolämmittimet/letkulämmittimetkin lämmitä nestettä?
Nesteet johtavat lämmintä kuten metallikin -> öljyt notkeammat -> voitelu välitön.
Mainosmiehet tietysti osaa ilmoittaa asiansa myyvästi
Mutta jos autossa vaikkapa kattoluukku tai ikkuna jätetty hellepäivänä hieman raolleen.
Ilman taukotuuletusta autossa auringossa saunalämpötila.
Taukotuuletuksella ehkä miltei sama kuin ulkolämpötila.
On tuo paljon ilmastointilaitteelle huomattavasti "helpompi" lähtökohta päästä mukavaan lämpötilaan sisätiloissa ajon ensi kilometreillä.
Erittäin hyvin kiteytetty
G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020 Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020
Eli tämä lisävaruste maksaa muistaakseni jotain 1500€ nurkilla ja ainut mitä se tekee talvella on lämmittää cabiini tilan. Kuljettajalle tulee mukavat oltavat käynnistystä varten. Moottori/auto niin tämä hiano lisävaruste ei tee yhtään mitään.
Ja huom kesällä tämä lisävaruste ei viilennä.
No onko tämä nyt sitten polttoainekäyttöinen vai ei? siihen olen tässä yrittänyt saada vastausta....
Aktiiviohjauksesta vielä? Näissä F10:ssä näyttäis olevan aktiiviohjaus sellainen että takafillaritkin kääntyy. Ei liene kovin haluttu ominaisuus enemmän ajetuissa?
Kappas, löytyyhän niitä selvästi edullisemminkin. Rajasin 250hv, kun luulin että kaikissa 258hv. Tuossa vanhemmassa onkin 245hv. Mitä lie eroa sitten :think
Ihan nätti kulkine. Itse en vaan uskalla ostaa tuon hintaista autoa ellen saa siihen takuuta, joka toimii suomessa eli tehdastakuu jäljellä tai Premiumselection tai Europlus. Esimerkin autossa ei ole kumpaakaan.
Samaisella Maximovilla olis tämmöinenkin myynnissä joka kiinnostaisi itse oikeasti, mutta se takuu...
No onko tämä nyt sitten polttoainekäyttöinen vai ei? siihen olen tässä yrittänyt saada vastausta....
On siis polttoainekäyttöinen lisälämmitin (suora webaston tuote)
Aikaisemmin mainitsin, että bemari on sen toteuttanut toiminnan siinämäärin tyhmästi parkkilämmittimenä, että lämmittää vain sisätilaa(F10:stä en ole varma... tietäjät kertokaa?)
Aikaisemmin ainakin konehuoneessa magneettiventtiili joka estää nestekierron koneeseen auton ollessa summutettuna -> neste kiertää vain lämmityslaitteen kennossa lämmittäen auton sisätilan. venttiili avautuu vasta auton käynnistyessä.
Nopeuttaahan tämäkin sitten koneen/sisätilan lämmitystä edelleen koska siellä on 5kw lämmitystehoa lisänä ajon alkuvaiheessa tai tilanteessa jos moottorin lämmöt jostain syystä tippuu alhaiseksi.
Näitä on sitten alan harrastajat "muokanneet" joku letkuja muuttaen tai vastusvirityksillä.
Ja saaneet tominnan samanlaiseksi kuin jälkiasennetut webastot.
eli lämmittää sisätilaa ja moottoria parkissakin ollessaan ja kaukosäätimellä tai idriven ajastimella ohjaten.
Jos otsikon aiheeseen viitataan, niin ihan hyvä varuste, muttei pakollinen.
Plussana
"modattuna" paikasta riippumaton lämmitys.
Nopea sisätilojen/moottorin lämpeneminen.
On siis polttoainekäyttöinen lisälämmitin (suora webaston tuote)
Aikaisemmin mainitsin, että bemari on sen toteuttanut toiminnan siinämäärin tyhmästi parkkilämmittimenä, että lämmittää vain sisätilaa(F10:stä en ole varma... tietäjät kertokaa?)
Aikaisemmin ainakin konehuoneessa magneettiventtiili joka estää nestekierron koneeseen auton ollessa summutettuna -> neste kiertää vain lämmityslaitteen kennossa lämmittäen auton sisätilan. venttiili avautuu vasta auton käynnistyessä.
Nopeuttaahan tämäkin sitten koneen/sisätilan lämmitystä edelleen koska siellä on 5kw lämmitystehoa lisänä ajon alkuvaiheessa tai tilanteessa jos moottorin lämmöt jostain syystä tippuu alhaiseksi.
Näitä on sitten alan harrastajat "muokanneet" joku letkuja muuttaen tai vastusvirityksillä.
Ja saaneet tominnan samanlaiseksi kuin jälkiasennetut webastot.
eli lämmittää sisätilaa ja moottoria parkissakin ollessaan ja kaukosäätimellä tai idriven ajastimella ohjaten.
Jos otsikon aiheeseen viitataan, niin ihan hyvä varuste, muttei pakollinen.
Plussana
"modattuna" paikasta riippumaton lämmitys.
Nopea sisätilojen/moottorin lämpeneminen.
Vertailun vuoksi vielä jälkiasenteinen Eberi 5kw kaukosäätimellä asennettuna noin 2500€ suomessa. Että se tekee tästä lisävarusteesta houkuttelevan.
Defa sisäpistokkeella asennettuna yli 500€
AGM akku + Defa ylläpitolaturi noin 500€
nyt olis kulkine tiedossa joka passais muuten, mutta hieman epäröin tuota active steeringiä. Sehän on näissä F10:ssä nelipyöräohjaus, niin miten lie vanhemmiten kun joutuu korjailemaan..
Onko niin että E60:en aktiiviohjaus on vain etupyörissä??
nyt olis kulkine tiedossa joka passais muuten, mutta hieman epäröin tuota active steeringiä. Sehän on näissä F10:ssä nelipyöräohjaus, niin miten lie vanhemmiten kun joutuu korjailemaan..
Onko niin että E60:en aktiiviohjaus on vain etupyörissä??
Omassa seiskassa tuo nelipyöräohjaus on nyt toiminut 103 tkm. Miten kauan se jaksaa pelittää, en tiedä... En kuitenkaan olisi siitä kovin huolissaan, kun auto on muutenkin täynnä kaikennäköistä pilliä ja vihellintä. Mikä tahansa saattaa laueta.
Comment