Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10:ä ostamassa/vinkkejä/kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vanquish
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1961
    • Hki

    #76
    ..vielä.

    Ilmastoinnin lämmönsäädöt (punainen, sininen) on tuotu kojelautaan
    e39 kojelaudassa
    e60 softassa
    f10 kojelaudassa

    ..kun taas vakionopeudensäädin on taas ohjauspyörässä
    e39 ohjauspyörässä
    e60 viiksi
    f10 ohjauspyörässä

    Selvästi näiden paikka on vielä hakusessa Itse preferoin mekaanista ilmastoinnin lämpösäätöä ja erillistä vakionopeudensäätimen viikseä.

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1836
      • Kotona/Poissa

      #77
      Originally posted by Vanquish View Post
      ..vielä.

      Ilmastoinnin lämmönsäädöt (punainen, sininen) on tuotu kojelautaan
      e39 kojelaudassa
      e60 softassa
      f10 kojelaudassa

      ..kun taas vakionopeudensäädin on taas ohjauspyörässä
      e39 ohjauspyörässä
      e60 viiksi
      f10 ohjauspyörässä

      Selvästi näiden paikka on vielä hakusessa Itse preferoin mekaanista ilmastoinnin lämpösäätöä ja erillistä vakionopeudensäätimen viikseä.
      Ei ehkä niinkään hakusessa, vaan mielummin niin, että sen E6x:n 'tyyli' ennen kaikkea, ergonomia vasta sitten jos sittenkään- kokeilut on havaittu myös tehtaallakin epäonnistuneeksi valinnaksi, ja nyt on palattu toimivampaan ratkaisuun.

      Kojelautasäätimien lämmön säädön ja vakkarin säätimien lisäksi listaan voisi lisätä vaikkapa etuoven sähköikkunoiden säätimet, E6x:n hankalasta ratkaisusta palattu käytettävyydeltään parempaan.

      Tässä taas nähdään kuinka paljon hallaa Bangle ennätti tehdä BMW:lle. Mainio ergonominen osaaminen otti vuosikymmenen takapakkia noissa välimalleissa Kyllä auto edelleen on käyttöesine eikä psykedeelinen tajunnan räjäyttävä muotoiluihme, kuten mr Bangle sen varmaan näki tupeeratussa päässään.
      Last edited by Havis; 19-07-2013, 08:34.
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #78
        Originally posted by Havis View Post
        Kojelautasäätimien lämmön säädön ja vakkarin säätimien lisäksi listaan voisi lisätä vaikkapa etuoven sähköikkunoiden säätimet, E6x:n hankalasta ratkaisusta palattu käytettävyydeltään parempaan.
        Mutta äänenvoimakkuuden, puhelimen ja puheohjauksen napit kuitenkin vaihdettiin F10:ssä (ja muissakin uusissa) ratin oikealle puolelle. Siinä ei käytettävyyttä ole ajateltu vaan tuo on ihan typerä ratkaisu.
        E39 528iA

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7425
          • Oulu

          #79
          Originally posted by Vanquish View Post
          Tulipa ajeltua 520d:llä viikko saksassa ja tässä kokemuksia lähinnä e60:iin verrattuna.
          Kiitos kiinnostavista kommenteista.

          Originally posted by Vanquish View Post
          Ja kun sport moodiin päästiin, niin olisin kaivannut alusta sport moodia, mutta vaihteistolle nopeampaa isommalle vaihtoa. Vai oliko niin, että tämä oli juuri se ero sport ja sport+ välillä?
          Enpäs tiedä, mutta itse kuvittelin että sport+ vaihtaa ainakin sallivamman ajonvakautuksen hallinnan käyttöön. Oliko se nyt jotain vanhaa DTC-moodia vastaavaa.

          Originally posted by Vanquish View Post
          Ihmettelin kun 220km/h kohdalla meno hyytyi totaalisesti, mutta eihän neulan kuulukaan korkeammalle nousta.
          Mitäs se luvattu huippu sitten olikaan. Vähän matalalta kuulostaa kun tuo on mittarinopeutta...
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎