Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 ja uudempien diagnostiikka?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7533
    • Jyväshyvä

    F10 ja uudempien diagnostiikka?

    Olen tässä pääni pohtinut puhki että mikä olisi kustannustehokkain väline noiden F-sarjalaisen diagnostiikkaan,
    onko jollakin käytännön kokemuksia noista
    ICOM A+B+C -klooneista?

    Vai mikä on toimiva ja hyvä vaihtoehto?

    Toimintojen laajuus pitäisi olla vähintään saman tasoinen kuin E6x sarjalaisissa Inpa/DIS paketilla...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
  • enins
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2009
    • 520
    • Rauma

    #2
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Olen tässä pääni pohtinut puhki että mikä olisi kustannustehokkain väline noiden F-sarjalaisen diagnostiikkaan,
    onko jollakin käytännön kokemuksia noista
    ICOM A+B+C -klooneista?

    Vai mikä on toimiva ja hyvä vaihtoehto?

    Toimintojen laajuus pitäisi olla vähintään saman tasoinen kuin E6x sarjalaisissa Inpa/DIS paketilla...
    Kysäse vaikka tuolta, uskaltavat varmasti suositella jotain:
    Autokalusto: 320d f30

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #3
      Enet kaapelin teet muutamalla eurolla. Toki vanhaan istan kanssa vaatii säätöä virtuaalikoneen kanssa joten sen kanssa ehkpä helpompi käyttää icomia.
      Sitten jos hommaat suoraan uuden istan niin Enet pitäisi toimia suoraan.

      Jollain muulla lienee kokemusta toimiiko vanha ista natiivina läppärille asennettuna Enetin kanssa?
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7533
        • Jyväshyvä

        #4
        Originally posted by Supa View Post
        Enet kaapelin teet muutamalla eurolla. Toki vanhaan istan kanssa vaatii säätöä virtuaalikoneen kanssa joten sen kanssa ehkpä helpompi käyttää icomia.
        Sitten jos hommaat suoraan uuden istan niin Enet pitäisi toimia suoraan.

        Jollain muulla lienee kokemusta toimiiko vanha ista natiivina läppärille asennettuna Enetin kanssa?
        OK, tuo enet kaapeli olikin täysin tuntematon minulle.

        "hommaat uuden istan"?
        Eikö tuo ole pelkkää softaa?
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • böntti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2011
          • 2857
          • Tampere

          #5
          Vaihtoehto 1: Ostat joltain piraatilta uusimman ISTA Rheingoldin, on siis pelkkä softa. Pitäis toimia vanhemmissa läppäreissä natiivina. F-sarjalaisiin et tarvitte tuota i-comia, yhteys onnistuu sillä enet-kaapelilla (siis nimenomaan rheingold istalla, vanhempi ista tarttee icomin tai icom emulaattorin+enetin).

          Vaihtoehto 2: Mulla on tuo vanhempi ista käytössä ja icom emulaattori, nämä lötyy netistä ilmaiseksi. Ei tartte muuta ku enet-kaapelin joka on lähes ilmainen. Muuten hyvä mutta vehicle check kestää kokonaisuudessaan säätöineen noin puoli tuntia. Lisäksi tarttee neliydinprosessorin ja virtuaalikonesoftan.

          Vaihtoehto 3: icom tai klooni kiinasta, vanha ista, tuplaydinprosessori ja virtuaalikone

          Jos ei löydy tarpeeksi tehokasta läppäriä on vaihtoehto 1 varmaankin paras.

          edit: INPAn saa myös toimimaan F-sarjan kanssa, yhteys toimii enet-kaapelilla.

          edit2: Pelkkä vikakoodien nollaus onnistuu minuutissa inpan/ediabaksen mukana tulevalla tool32-ohjelmalla. Samalla ohjelmalla näkee että missä moduuleissa on vikakoodeja jotka voi sitten lukea inpalla.
          Last edited by böntti; 01-01-2014, 21:26.
          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

          Comment

          • böntti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2011
            • 2857
            • Tampere

            #6
            Originally posted by Supa View Post
            Jollain muulla lienee kokemusta toimiiko vanha ista natiivina läppärille asennettuna Enetin kanssa?
            Ei ole kokemusta natiivista mutta icom emun kanssa tarvii vmwaren, se emu nimittäin pyörii eri tietokoneessa kuin ista. Itse en näe vmwarea ongelmana vaan päinvastoin, snapshottien avulla softa käynnistyy minuutissa vs normaali varttitunti.
            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

            Comment

            • takahiki
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 203
              • home

              #7
              Rheingold- ohjelma ja enet kaapeli, helppo käyttää ja nopea.Veikkaisinpa että jartsa02 vois tietää asiasta jotain...

              Comment

              • JKK
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2328
                • Uusimaa

                #8
                Voisiko joku jo paljastaa, mikä on tämä "enet-kaapeli"? Onko kyse jostain ethernet-pohjaisesta piuhasta?

                Onkos tuollainen Rheingold-setti yhteensopiva kuinka vanhoihin bemuihin? Ja olisiko siitä korvaajaksi INPA:lle ja DIS:ille täydellisesti?
                Last edited by JKK; 02-01-2014, 07:08.
                BMW G30 545e M-Sport

                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #9
                  Originally posted by JKK View Post
                  Voisiko joku jo paljastaa, mikä on tämä "enet-kaapeli"? Onko kyse jostain ethernet-pohjaisesta piuhasta?
                  Jep, mitään muuta siihen ei tarvi kun OBD liittimen, verkkokaapelin ja yhden ylösvetovastuksen.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • JKK
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2328
                    • Uusimaa

                    #10
                    Jotenkin olen innostunut tästä ISTA-jutusta nyt... Mitenkäs TÄLLAINEN paketti? Kannattaako tuollaisesta maksaa 260 euroa? Onko nyt niin, että E-sarjalaisissa voidaan käyttää ISTA:n kanssa vanhaa perinteistä OBD D-CAN-piuhaa? Ja tarvitaanko F-sarjalaisissa sitten tuo enet-piuha?

                    Vai olisiko jonkinlainen ISTA-paketti saatavilla "jostain" muualta? Mikä on edullisin ja vähiten virittelyä vaativa tapa päästä tutustumaan tähän uudempaan diagnostiikkaan? Kun ei kiinnosta pätkääkään mikään viikonlopun kestävä nörttituunaaminen ja purkkavirittely PC:n kanssa...
                    BMW G30 545e M-Sport

                    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3144
                      • Tampere

                      #11
                      Tai CarDiagin versio: KLIK? Kellään kokemuksia?

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        #12
                        Originally posted by MNi View Post
                        Tai CarDiagin versio: KLIK? Kellään kokemuksia?
                        Toi on "vanhan" mallinen Icomi, mielestäni tää uudemmanmallinen on kätevämpi käytössä. Taitaa myös ista olla vanhaa versiota.
                        Vaikka lukee että mukana tulis ibarin x61s niin luulen että tohon hintaan saa vaan kovalevyn kyllä.
                        Last edited by Supa; 03-01-2014, 07:33.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2857
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by JKK View Post
                          Jotenkin olen innostunut tästä ISTA-jutusta nyt... Mitenkäs TÄLLAINEN paketti? Kannattaako tuollaisesta maksaa 260 euroa? Onko nyt niin, että E-sarjalaisissa voidaan käyttää ISTA:n kanssa vanhaa perinteistä OBD D-CAN-piuhaa? Ja tarvitaanko F-sarjalaisissa sitten tuo enet-piuha?

                          Vai olisiko jonkinlainen ISTA-paketti saatavilla "jostain" muualta? Mikä on edullisin ja vähiten virittelyä vaativa tapa päästä tutustumaan tähän uudempaan diagnostiikkaan? Kun ei kiinnosta pätkääkään mikään viikonlopun kestävä nörttituunaaminen ja purkkavirittely PC:n kanssa...
                          Ei kannata maksaa. Uudempikin versio (ei rheingold) pyörii ilmaisena netissä. Jos jotain meinaa softasta maksaa niin ehdottomasti ista rheingold, jartsa02 tietää asiasta enemmän.. K-Dcanilla oon lukenu e39-malleja joten toimii ainakin vanhemmassa istassa icom-emulaattorilla ("purkkavirittelyä" ).

                          Jos hommaa tuon rheingoldin niin tartteeko sitä icomia mihinkään? F-sarja menee enetillä ainakin, mites k-line/d-can?
                          Last edited by böntti; 03-01-2014, 13:40.
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • jaki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2979
                            • Uusimaa

                            #14
                            Eikös noista idän ihmeistä mene alvi ja tulli? nykyään jo?
                            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #15
                              Originally posted by jaki View Post
                              Eikös noista idän ihmeistä mene alvi ja tulli? nykyään jo?
                              Toki.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎