Sattumoisin katsoin (akun latailun kunniaksi) jäähdytysnesteen määrän ja se on selvästi alle minimin. Viimeksi tarkistin asian joulukuussa ja silloin määrä keikkui minimin tuntumassa. Pyysin huoltoa lisäämään nestettä, mutta unohdin tarkistaa, olivatko lisänneet vai eivät. 530d ei pissi alleen, joten mihin tuo mahtaa kadota?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F11 jäähdytysneste hupenee?
Collapse
X
-
Originally posted by bittivirhe View PostSattumoisin katsoin (akun latailun kunniaksi) jäähdytysnesteen määrän ja se on selvästi alle minimin. Viimeksi tarkistin asian joulukuussa ja silloin määrä keikkui minimin tuntumassa. Pyysin huoltoa lisäämään nestettä, mutta unohdin tarkistaa, olivatko lisänneet vai eivät. 530d ei pissi alleen, joten mihin tuo mahtaa kadota?"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostUlkolämpötila / moottorin lämpö vaikuttaa asiaan. On eri asia tarkistaa pinta nolla kelillä kun -20 asteen pakkasessa. Merkit taitaa olla kalibroitu +20 C lämmölle.G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Originally posted by bittivirhe View PostTarkistus tehty molemmilla kerroilla lämpimässä tallissa (tosin epäilemättä muutaman asteen lämpötilaero tuolla on nollakelin ja 20 asteen pakkasen välillä). Ei mitään käsitystä, paljonko se vaikuttaisi pinnankorkeuteen. Tuo purkkihan on niin pienen näköinen, että muutama lusikallinenkin aiheuttaa jo selvän eron korkeuteen? (Vrt. entisen auton läpinäkyvä kanisteri, jossa oli varmaan ainakin litra nestettä.)"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
On vain säteilylämmitin. 1.5 desin luokkaa lisäsivät nestettä huollon pihassa. Kaveri demosi, miten huonot liitokset letkuissa on - paisuntasäiliön letkukin liikkuu liitännässään pituussuunnassa työntämällä ja vetämällä. Kertoi, että noista liitoksista lientä karkailee tippa kerrallaan.
Täytyy koettaa muistaa seurata tilannetta. Ei tällaiseenkaan ole ennestään joutunut / oppinut / tottunut.G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Kuukaus takaperin sain ilmoituksen että jäähdytinneste on vähissä. Autona F10 530d Xdrive 2011 vuoden ja 95tkm ajettu. Pari desiä meni ja herja hävis. Eilen sain taas viestin että vähissä kun ajelin kotiin päin. Lämmöt pysyi keskellä, mutta pienikin kiihdytys sai autoon jonkun vikatilan päälle. Kaasupoljin ja koko auto töksötteli hetken aikaa. iDriveen tuli viesti "Driven train. Continue the journey at a moderate speed. Full performance not available. Have the problem checked by Service."
Auton jäähdyttyä paisarissa oli nestettä taas selkeesti alle minimin. Autotallin lattialla ei näy nestettä, taskulampulla kun katselin niin moottorin etuosan alla suojamuovin päällä on kuivuneen näköinen läntti jotain ainetta. Täytin täyteen illalla (litra meni) ja aamulla kun katsoin oli sentti hävinnyt paisarista... Ei tule hajuja, eikä savuja
Öljyn lämpömittari nousee tosi hitaasti keskelle ajossa (30km ajoatarvitaan) , on ollut koko talven. Kuuloistaisko tää nyt siltä EGR venttiililtä, termarilta tai vesipumpulta?
Comment
-
-
Näkyy tosi huonosti. Moottorin etuosassa on joku "eristevilla"-levy välissä. Syyläria ei näy kuin munuaisten takaa. Kovin on ahtaasti pakattu. Kerrostalon parkkipaikalla ei oikeen pääse näkemään kunnolla. Vuotoa on niin vähän ettei "lätäkkö" näytä märältä, vaan vain "puhtaammalta". Kuitenkin ainetta kuluu kokoajan :( Ei löytynyt netistä hyvää kuvaa että mistä etsiä. N57D30 on moottorikoodi
Comment
-
-
Noissa videoissa n-sarjan bensamoottoreiden sähköisten vesipumppujen vaihdosta, eikös sulla ole n57 dieseli? Tossa kuva vesipumpusta -> http://www.partsbase.org/bmw/5-f11-5...mp-thermostat/
Comment
-
Comment