Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 jäähdytysneste hupenee?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bittivirhe
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2012
    • 503
    • Pohjois-Savo

    F11 jäähdytysneste hupenee?

    Sattumoisin katsoin (akun latailun kunniaksi) jäähdytysnesteen määrän ja se on selvästi alle minimin. Viimeksi tarkistin asian joulukuussa ja silloin määrä keikkui minimin tuntumassa. Pyysin huoltoa lisäämään nestettä, mutta unohdin tarkistaa, olivatko lisänneet vai eivät. 530d ei pissi alleen, joten mihin tuo mahtaa kadota?
    G05 45e
    ex: F11 530d xDrive
    ex: E84 X1 xDrive 25d
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10043
    • KVLA

    #2
    Häviämisestä en osaa sanoa mitään.Monta paikkaa mistä voi hävittää.Mutta laita nyt itse se neste oikeaan määrään ja tarkasta sitten jonkin ajan päästä uudelleen,että häviääkö nestettä oikeasti.Jospa siellä huollossa ei sitä nestettä lisättykkään.

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1838
      • Kotona/Poissa

      #3
      Originally posted by bittivirhe View Post
      Sattumoisin katsoin (akun latailun kunniaksi) jäähdytysnesteen määrän ja se on selvästi alle minimin. Viimeksi tarkistin asian joulukuussa ja silloin määrä keikkui minimin tuntumassa. Pyysin huoltoa lisäämään nestettä, mutta unohdin tarkistaa, olivatko lisänneet vai eivät. 530d ei pissi alleen, joten mihin tuo mahtaa kadota?
      Ulkolämpötila / moottorin lämpö vaikuttaa asiaan. On eri asia tarkistaa pinta nolla kelillä kun -20 asteen pakkasessa. Merkit taitaa olla kalibroitu +20 C lämmölle.
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • bittivirhe
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2012
        • 503
        • Pohjois-Savo

        #4
        Originally posted by Havis View Post
        Ulkolämpötila / moottorin lämpö vaikuttaa asiaan. On eri asia tarkistaa pinta nolla kelillä kun -20 asteen pakkasessa. Merkit taitaa olla kalibroitu +20 C lämmölle.
        Tarkistus tehty molemmilla kerroilla lämpimässä tallissa (tosin epäilemättä muutaman asteen lämpötilaero tuolla on nollakelin ja 20 asteen pakkasen välillä). Ei mitään käsitystä, paljonko se vaikuttaisi pinnankorkeuteen. Tuo purkkihan on niin pienen näköinen, että muutama lusikallinenkin aiheuttaa jo selvän eron korkeuteen? (Vrt. entisen auton läpinäkyvä kanisteri, jossa oli varmaan ainakin litra nestettä.)
        G05 45e
        ex: F11 530d xDrive
        ex: E84 X1 xDrive 25d

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1838
          • Kotona/Poissa

          #5
          Originally posted by bittivirhe View Post
          Tarkistus tehty molemmilla kerroilla lämpimässä tallissa (tosin epäilemättä muutaman asteen lämpötilaero tuolla on nollakelin ja 20 asteen pakkasen välillä). Ei mitään käsitystä, paljonko se vaikuttaisi pinnankorkeuteen. Tuo purkkihan on niin pienen näköinen, että muutama lusikallinenkin aiheuttaa jo selvän eron korkeuteen? (Vrt. entisen auton läpinäkyvä kanisteri, jossa oli varmaan ainakin litra nestettä.)
          Tarkista jossain välissä pinnankorkeus myös käyttölämpimästä koneesta nii saat vähän vertailukohtaa.
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • Petteri75
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2550
            • Kirkkonummi

            #6
            Onko autossa jälkiasennettu letkulämmitin? Tarkista liitos, jos se on kiireessä puukolla nyrhitty, ei se ole tiivis. Tihkuminen on hyvin hiljaista, mutta tasaista.
            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

            Comment

            • maggis
              Newbiemmer
              • Nov 2013
              • 13
              • oulu

              #7
              On normaalia että joutuu joka huollossa lisäämään nestettä, varsinkin ensimmäisessä huollossa menee 0,5l kevyesti!! Kannattaa kuitenkin seurailla hävittääkö tankillisen aikana bai pysyykö taso samassa.

              Comment

              • bittivirhe
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2012
                • 503
                • Pohjois-Savo

                #8
                On vain säteilylämmitin. 1.5 desin luokkaa lisäsivät nestettä huollon pihassa. Kaveri demosi, miten huonot liitokset letkuissa on - paisuntasäiliön letkukin liikkuu liitännässään pituussuunnassa työntämällä ja vetämällä. Kertoi, että noista liitoksista lientä karkailee tippa kerrallaan.

                Täytyy koettaa muistaa seurata tilannetta. Ei tällaiseenkaan ole ennestään joutunut / oppinut / tottunut.
                G05 45e
                ex: F11 530d xDrive
                ex: E84 X1 xDrive 25d

                Comment

                • Fremen
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2007
                  • 127
                  • Lappeenranta

                  #9
                  Kuukaus takaperin sain ilmoituksen että jäähdytinneste on vähissä. Autona F10 530d Xdrive 2011 vuoden ja 95tkm ajettu. Pari desiä meni ja herja hävis. Eilen sain taas viestin että vähissä kun ajelin kotiin päin. Lämmöt pysyi keskellä, mutta pienikin kiihdytys sai autoon jonkun vikatilan päälle. Kaasupoljin ja koko auto töksötteli hetken aikaa. iDriveen tuli viesti "Driven train. Continue the journey at a moderate speed. Full performance not available. Have the problem checked by Service."

                  Auton jäähdyttyä paisarissa oli nestettä taas selkeesti alle minimin. Autotallin lattialla ei näy nestettä, taskulampulla kun katselin niin moottorin etuosan alla suojamuovin päällä on kuivuneen näköinen läntti jotain ainetta. Täytin täyteen illalla (litra meni) ja aamulla kun katsoin oli sentti hävinnyt paisarista... Ei tule hajuja, eikä savuja

                  Öljyn lämpömittari nousee tosi hitaasti keskelle ajossa (30km ajoatarvitaan) , on ollut koko talven. Kuuloistaisko tää nyt siltä EGR venttiililtä, termarilta tai vesipumpulta?

                  Comment

                  • Ceeray
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1400
                    • Kuopio

                    #10
                    Vai vuotaako kennon liitos..?
                    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                    Comment

                    • Fremen
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2007
                      • 127
                      • Lappeenranta

                      #11
                      Näkyy tosi huonosti. Moottorin etuosassa on joku "eristevilla"-levy välissä. Syyläria ei näy kuin munuaisten takaa. Kovin on ahtaasti pakattu. Kerrostalon parkkipaikalla ei oikeen pääse näkemään kunnolla. Vuotoa on niin vähän ettei "lätäkkö" näytä märältä, vaan vain "puhtaammalta". Kuitenkin ainetta kuluu kokoajan :( Ei löytynyt netistä hyvää kuvaa että mistä etsiä. N57D30 on moottorikoodi

                      Comment

                      • Fremen
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2007
                        • 127
                        • Lappeenranta

                        #12
                        Ihmeen hyvin LG:n luurilla sai kuvan otettu täysin pimeässä hallissa. Pariin kertaan piti suunnata, että osui

                        Näyttäisi olevan alapuolella isointa hihnapyörää, tosin hieman auton perää kohti. Syyläriltä lähtevät putket näyttivät kuivilta.
                        Attached Files

                        Comment

                        • mek147
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2011
                          • 42
                          • Finland

                          #13
                          Vesipumpulta varmaan valuttaa sinne alas. Vesipumppu juurikin tossa kohtaa minkä oot merkinnyt.

                          Comment

                          • Fremen
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2007
                            • 127
                            • Lappeenranta

                            #14




                            Onkos nämä videot tosta mun autosta? Taitais olla huoltamokeikka sitten edessä. Kuinkas paljon km noi yleensä kestää?

                            Comment

                            • mek147
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2011
                              • 42
                              • Finland

                              #15
                              Noissa videoissa n-sarjan bensamoottoreiden sähköisten vesipumppujen vaihdosta, eikös sulla ole n57 dieseli? Tossa kuva vesipumpusta -> http://www.partsbase.org/bmw/5-f11-5...mp-thermostat/

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎