Niin siis joo talvirenkailla samaa tutinaa ja jopa enemmänkin. Tuli oikein testattua täs hiljan. Pitääpä kysäistä tota seinäjoella olevaa roadforcea kun täs joutaa.
F11 jälkeen,onko G31 se oikea..
Collapse
X
-
On. Olen yrittänyt välttää m-sportteja tuosta syystä.Originally posted by VilleP View PostNypytyksestä tuli mieleen että onkos näissä jo m-sport varusteisena jouset vakiota matalammat ja jäykemmät?
Comment
-
530e:sta en tiedä onko jäykemmät akun tuoman lisäpainon vuoksi mutta madallusta ei 530e M-Sportissa ole.Originally posted by VilleP View PostNypytyksestä tuli mieleen että onkos näissä jo m-sport varusteisena jouset vakiota matalammat ja jäykemmät?i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
Kummallista.. Toki siitä aikaa kun ite niitä aikanaan vaihtelin, niin ehkä vehkeet oli erilaiset :thinkOriginally posted by Ceeray View PostKeskireiästä järjestään mun silmien alla aluvanteet on vedelty..
Silloin kyllä jokainen aluvanteilla oleva rengas vedettiin pulttien kohtaa kiinni just siksi että sillä saadaan paremmin tasapainotettua kuin keskireiästä. Tuleehan sinne silti keskireikään (vanteen sisälle) sellainen kartio joka erilainen kuin peltivanteessa.
Comment
-
Sä olet ollut hyvässä paikassa töissä. Nykyään itse vaihdan liikettä kun näen liikkeen vetävän keskireijästä asiakkaiden renkaita tasapainoon. Maksaahan ne pulttiadapterit sievoisen summan eikä tunnu olevan kiinnostusta investoida edes tuohon liikkeillä. Monesti koko tasapainotuskoneet on sellaisia jo ruosteen raiskaamia paskoja. Hyvä tasapainotuskone ja pultin reijistä tasapainotus niin 99% menee bemaritkin tärisemättä. Roadforcella saa sitten ne vikatkin tasapainoon. Molemmissa tapauksissa osaava asentaja tarkastaa vanteen suoruuden aina tasapainottaessa.Originally posted by Tehari View PostKummallista.. Toki siitä aikaa kun ite niitä aikanaan vaihtelin, niin ehkä vehkeet oli erilaiset :think
Silloin kyllä jokainen aluvanteilla oleva rengas vedettiin pulttien kohtaa kiinni just siksi että sillä saadaan paremmin tasapainotettua kuin keskireiästä. Tuleehan sinne silti keskireikään (vanteen sisälle) sellainen kartio joka erilainen kuin peltivanteessa.
Comment
-
roadforcesta ja 5 sarjasta
Kopioimpa omat kokemukset, jotka kirjoitin toisaalle noin vuosi sitten....pitää olla hyvä tuuri että perus Vianor tms saa 5series menemään kunnolla......Nyt edelleen noi roadforcella tehdyt Dunlopit menee kerta kaikkiaan ihan tasaisesti. Ei mitään tärinää - ei mitään. Suosittelen. Ja tällä tavalla saa sitten ne viimesetkin tutinat pois, jos oikein tehdään. Ja + sille että kysyy bemarin speksit ja kysyy lopputulokset hommasta.
Vanha tarinani alla:
Omat kokemukset vapinoista....E61, F11 ja G31 ajoilta. Mikään näistä malleista EI tule kuntoon perinteisellä tasapainotuskoneella - tai monille tulee, koska niilläkin voi asian saada aika hyväksi - tietenkin hieman tuurilla voi olla erityisen hyvä vanne/rengasyhdistelmä. Oma hanuri on aika herkkä.....ja tiedän kuinka hyvin nää menee kun setti kunnossa.
Mutta jos haluaa semmoisen, kun haluaa niin roadforce koneen vaatii (myös laser koneella joka vaan mittasi heittoa, tuli aika hyvä).
Viimeisin tarina G31...kesärenkaissa (18 tuumaa ja orkkisvanteet) tärinää/vapinaa erityisesti yli 115km/h vahdeissa. Menin Vianorille, jossa kaverit "laittoi" tasapainoon. "Joo oli yli 20g heittoa mutta nyt hyvät".....en havainnut mitään eroa, en mitään. Tän tein vaan koska leasing yhtiö ehdotti...muuten olisin mennyt suoraan roadforceen.
Tehtiin roadforce tasapainotus merkkarilla....useampi rengas oli "yli speksin". (saattoi olla luku 8, jonka yksikköä en valitettavasti muista). Ehkä oli kiloja tai prosentteja. Vanteilla niitä pyöriteltiin ja saatiin kaikki speksiin....nyt se menee hyvin
. About tällä tavalla korjattu nyt 4 settiä rengasliikkeiden asennuksia.
Keskimäärin aika paljon parempaa saataisiin, jos rengasliikkeet panostaisi ko koneisiin, mutta ne voi olla tietty myös hankalia - koska silloin renkaan asennus muuttuisi säätämiseksi, eikä vaan halki poikki pinoon ja grammat nollaan :thup:________________________________________
G31 520dA Business SportLine 2017
Comment
-
Joskus 2015 kun olin hakemassa edellistä autoa, niin muutaman 18-tuumaisilla varustetun kohdalla tuli nypytystä. Ajattelin silloin, että osasyy varsinkin siinä kolmannessa oli 18-tuumaiset kitkat, eli pehmeä seos ei välttämättä ainakaan vähennä sitä tärinää. Sitten kun tuli edellinen 2012 F30 320i -man vastaan, johon oli ruksittu M Sport -alusta mutta joka kulki 17-tuumaisilla, ei niin mitään tärinää.Originally posted by skt View PostOn. Olen yrittänyt välttää m-sportteja tuosta syystä.
Myöskään sigun auton alkuperäisillä 18" M Sport -vanteilla (style 400?) ei nypytystä, vaikka takana on 255:et. Tältä pohjalta ainakin itse ajattelin, että normialusta + 18-tuumaiset lisäävät riskiä moottoritienypyttämiseen. M Sport -alusta ei ole vain jäykemmät jouset, alusta kokonaisuudessaan on säädetty hiukan epämukavammaksi, siis tarkoitan tietenkin urheilullisemmaksi.
Se nypytys koeajoautoissa oli ärsyttävä vaikkakin vähäistä ja voi olla myös täysin kiinni käytetystä renkaasta.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
Itse olen poikkeuksetta keskireiästä tasapainottanut renkaat. Sanoisin että nypytys johtuu siitä että rengaassa tai vanteessa on pystyheittoa mitä ei saa pois vaikka se rengas tasapainoon painottamalla meneekin. Pitää itsekin alkaa perehtymään g31 koppaan, jos tuon E91 päivittäisi seuraavaksi sellaiseen kunhan löytyy sopiva yksilö. Eka vuosi varmaan menee siihen että saa speksailtua ne itselle tärkeät jututF11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
Tää nyt on saman tason lätinää ku se onko hifimiehellä oltava kaiutinkaapelit yli 500,- / m maksavaa platina piuhaa vai kelpaako halvempi.Originally posted by tjvirta View PostKopioimpa omat kokemukset, jotka kirjoitin toisaalle noin vuosi sitten....pitää olla hyvä tuuri että perus Vianor tms saa 5series menemään kunnolla......Nyt edelleen noi roadforcella tehdyt Dunlopit menee kerta kaikkiaan ihan tasaisesti. Ei mitään tärinää - ei mitään. Suosittelen. Ja tällä tavalla saa sitten ne viimesetkin tutinat pois, jos oikein tehdään. Ja + sille että kysyy bemarin speksit ja kysyy lopputulokset hommasta.
Vanha tarinani alla:
Omat kokemukset vapinoista....E61, F11 ja G31 ajoilta. Mikään näistä malleista EI tule kuntoon perinteisellä tasapainotuskoneella - tai monille tulee, koska niilläkin voi asian saada aika hyväksi - tietenkin hieman tuurilla voi olla erityisen hyvä vanne/rengasyhdistelmä. Oma hanuri on aika herkkä.....ja tiedän kuinka hyvin nää menee kun setti kunnossa.
Mutta jos haluaa semmoisen, kun haluaa niin roadforce koneen vaatii (myös laser koneella joka vaan mittasi heittoa, tuli aika hyvä).
Viimeisin tarina G31...kesärenkaissa (18 tuumaa ja orkkisvanteet) tärinää/vapinaa erityisesti yli 115km/h vahdeissa. Menin Vianorille, jossa kaverit "laittoi" tasapainoon. "Joo oli yli 20g heittoa mutta nyt hyvät".....en havainnut mitään eroa, en mitään. Tän tein vaan koska leasing yhtiö ehdotti...muuten olisin mennyt suoraan roadforceen.
Tehtiin roadforce tasapainotus merkkarilla....useampi rengas oli "yli speksin". (saattoi olla luku 8, jonka yksikköä en valitettavasti muista). Ehkä oli kiloja tai prosentteja. Vanteilla niitä pyöriteltiin ja saatiin kaikki speksiin....nyt se menee hyvin
. About tällä tavalla korjattu nyt 4 settiä rengasliikkeiden asennuksia.
Keskimäärin aika paljon parempaa saataisiin, jos rengasliikkeet panostaisi ko koneisiin, mutta ne voi olla tietty myös hankalia - koska silloin renkaan asennus muuttuisi säätämiseksi, eikä vaan halki poikki pinoon ja grammat nollaan :thup:
Ihmeellisestipä ne keskireikälaitteet nyt yks kaks onkin ihan roskaa...
No, uskoo ken tahtoo"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Näinhän se on. Niillä joita asia vaivaa ja on ongelmia, niin suosittelen kokeilemaan.Originally posted by Havis View PostTää nyt on saman tason lätinää ku se onko hifimiehellä oltava kaiutinkaapelit yli 500,- / m maksavaa platina piuhaa vai kelpaako halvempi.
Ihmeellisestipä ne keskireikälaitteet nyt yks kaks onkin ihan roskaa...
No, uskoo ken tahtoo
Aina ongelma on ollut renkaan/vanteen pystyheitossa tai renkaan rakenteessa (1 krt).
Pystyheitot on aina onnistuttu korjaamaan vanne/rengasyhdistelmää kiertämällä - yhtään rengasta/vannetta ei ole tarvinnut laittaa pois.
Keskireikäkone on juuri oikea tasapainotukseen, mutta se ei noita heitto-ongelmia korjaa....eikä korjaa se kuuluisa Rane joka silmällä katsoo onko pystyheittoa liikaa. Jos renkaan rungossa on ongelma, niin sen kertoo tämä kone myös, mutta silloin sitä ei saa millään kuntoon tietenkään. Itse kokenut tämän kerran (GoodYear merkkinä)________________________________________
G31 520dA Business SportLine 2017
Comment
-
Juuri näin, hyvä että täällä jaetaan kokemuksia ja mielipiteitä. Jää sitten vähemmän tarvetta yrityksille ja uusille erehdyksille. Itselläni kokeukset E61 ja F11 yli viiden vuoden ajanjaksolta, joiden osalta kumpainenkin kulkee suoraan ja ilman ylimääräisiä väpinöitä tai tärinöitä. Tavalliset nelipyöräsuuntaukset tehty autojen hankintahetkellä ja alla pyörineet milloin mitkäkin merkkirenkaat orggisspekseillä ja orggisvanteilla. Spacereitäkin ollut käytössä, eikä havaittu muutosta aiempaan ajokokemukseen. Renkaat laitettu vanteille milloin kenenkin tekemänä ja käytetyistä laitteista ei ole tietoa. Tyytyväinen olen kuitenkin ollut.Originally posted by tjvirta View PostNäinhän se on. Niillä joita asia vaivaa ja on ongelmia, niin suosittelen kokeilemaan.Last edited by JaniLap; 17-09-2020, 12:59.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
[QUOTE=Ceeray;4225762]Jahas. Nyt takana se 150km G31 540xd:llä.
ViaCar haki suomeen ja äsken sain alle.
Alle 2kk ajonjälkee myyntii ?-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
Comment