Tänään tuli Optimoiautosi softa autoon. Vaikuttaa toistaiseksi siltä mitä hain eli ohitus kiihtyyvyyttä lisää. Paikalta lähtiesssä veto sähkömoottorimaisen tasaista 0-100 km/h mitä ehti tuossa kokeilla.
Ei ole penkitty ja tuskin tuleekaan. Ero on kuitenkin niin merkittävä vakioon että vaikka aivan luvattuihin lukemiin ei penkissä päästäisikään niin eipä väliä ainakaan itselle. Olikohan jotain +90hv ja +100nm lisäys arvio.
BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Tänään tuli Optimoiautosi softa autoon. Vaikuttaa toistaiseksi siltä mitä hain eli ohitus kiihtyyvyyttä lisää. Paikalta lähtiesssä veto sähkömoottorimaisen tasaista 0-100 km/h mitä ehti tuossa kokeilla.
Eli sen verran kuitenkin että ei jää epäselvyyttä kannattiko vai ei? Vakionahan näissä on mielestäni sellaista selvää "tehonrajoittimen" tuntua varsinkin ohituksissa heti kun se lupaava alkunykäisy on ohi. Tuliko siihen efektiin selvä parannus?
Jos jossain vaihessa jaksat, niin laita vielä kommenttia kulutuksesta? Ainakin G30:n pikkudieseleissä matkakulutus putosi selvästi Turbotecin softalla.
Eli sen verran kuitenkin että ei jää epäselvyyttä kannattiko vai ei? Vakionahan näissä on mielestäni sellaista selvää "tehonrajoittimen" tuntua varsinkin ohituksissa heti kun se lupaava alkunykäisy on ohi. Tuliko siihen efektiin selvä parannus?
Jos jossain vaihessa jaksat, niin laita vielä kommenttia kulutuksesta? Ainakin G30:n pikkudieseleissä matkakulutus putosi selvästi Turbotecin softalla.
Ei jää epäselväksi tuliko muutosta vai ei ja tuo kuvaamasi ominaisuus vaikuttaa kadonneen sekä vetoa on ilman turhaa kierrättämistä mistä ei tuntunut olevan muuta kuin melua tyhjästä.
Ilman muuta laittelen viestiä kun joku pitempi reissu ajettu miten kulutuksen kävi
Jos jossain vaihessa jaksat, niin laita vielä kommenttia kulutuksesta? Ainakin G30:n pikkudieseleissä matkakulutus putosi selvästi Turbotecin softalla.
Paljonko se vielä voi pudota kun kulutus on jo nyt 4.4-5 parhaimmillaan matka-ajossa 4.2 menee
Jos noista vielä laskee, niin saattais harkita.
Sori OT
Last edited by TuomoA; 25-05-2023, 21:57.
Reason: OT
Paljonko se vielä voi pudota kun kulutus on jo nyt 4.4-5 parhaimmillaan matka-ajossa 4.2 menee
Jos noista vielä laskee, niin saattais harkita.
Sori OT
Muistan vielä oikein hyvin kun ajoin auton Leppävedeltä kotiin Järvenpäähän. Ennen ohjelmointia matkakulutus heilui pääsääntöisesti aina 4,5-4,9l/100.
Turboteciltä kotiin ajellessa ajoin pitkän siivun siten että lukema oli moottoritielle tultaessa 3,9l/100km ja kotipihassa 4,1l/100km. Epäilin jopa että ohjelmoinnissa oli mennyt joku kulutuksen mittauksen kalibrointi pieleen. En sitä tosin sitten koskaan sen kummemmin laskimella todentanut. Mutta kolmosella alkavaa lukemaa en koskaan vakiosoftalla nähnyt matka-ajossa.
Iso kuomukärry perässä ero olikin jo aivan selkeä. Sanoisin että litran luokkaa satasella. Mutta korostan että nämä havainnot on ainaostaan auton omasta kulutusnäytöstä.
Muistan vielä oikein hyvin kun ajoin auton Leppävedeltä kotiin Järvenpäähän. Ennen ohjelmointia matkakulutus heilui pääsääntöisesti aina 4,5-4,9l/100.
Turboteciltä kotiin ajellessa ajoin pitkän siivun siten että lukema oli moottoritielle tultaessa 3,9l/100km ja kotipihassa 4,1l/100km. Epäilin jopa että ohjelmoinnissa oli mennyt joku kulutuksen mittauksen kalibrointi pieleen. En sitä tosin sitten koskaan sen kummemmin laskimella todentanut. Mutta kolmosella alkavaa lukemaa en koskaan vakiosoftalla nähnyt matka-ajossa.
Iso kuomukärry perässä ero olikin jo aivan selkeä. Sanoisin että litran luokkaa satasella. Mutta korostan että nämä havainnot on ainaostaan auton omasta kulutusnäytöstä.
Vaikka kulutus on oman näytön mukaan, niin kai se yhtä validi on koska lähde on sama. Pitääpä miettiä tuota ohjelmointia. Kiitos
Tänään 143km mittainen reissu josta 60km vakkarissa 105 ja toiset 60 110. Akku ladattu lähtiessä ja normaalin reipasta ajoa ohituksineen muutenkin. Kulutus 5,2L/100km. Eli kyllä sielä vähän on kulutuskin tullut alaspäin ohjelmoinnin mukana.
ja toinen kanssa, onko tehonäytön skaalaus kunnossa ?
minkänäköisiä lukemia näkyy ?
On muutettu ja 480hv taisi olla maksimit näytössä. Täyskaasu kiihdytyksessä nousee 360-370hv lukemiin. Emaxdrive tilassa näyttää sähkömoottorille n 100 hv maksimi tehoa.
BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Onko täällä kokemuksia uudempien LCI-mallien ohjelmoinnista? Chip Tuning Finland näyttää sivuillaan stage 1 ja 340hv tason softaa. Eli saako näistä vähemmän tehoa ulos kuin pre-LCI? Vai onko näiden kanssa vielä ongelmia ECU:n lukituksien kanssa.
Comment