Announcement

Collapse
No announcement yet.

530e X-Driveen paremmat iskunvaimentajat.... vai sittenkin jouset?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dieselrules
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 197
    • ToRnIo

    #76
    Olipas hyvä keskustelu
    Itellä kans suunnitelmissa madaltaa auto G31 2021 kesän kynnyksellä.
    Täällä molemmilla JKK ja kaitsu66 oli kyseessä g30??
    Mietin, kun mainittitte takapään velttoudesta ja ite oon omaan ollut tyytyväinen, kun on jäykkä, eikä humpaile toisin kuin edellinen F11 adaptiivisella alustalla. Se häiritti koko omistajuuden ajan. Niin, onkohan farkku sit jäykempi peräinen, kuin sedani? EIBACH Pro-Kit suunnittelin laittaa


    Mieki haen pienellä madalluksella parempaa/reaktiivisempaa ohjausta ja suunnitelmissa oli tehä se jousilla, mutta tämä ketju laittoi asiaa mietityttään.

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2321
      • Uusimaa

      #77
      Originally posted by dieselrules View Post
      Täällä molemmilla JKK ja kaitsu66 oli kyseessä g30??

      Mietin, kun mainittitte takapään velttoudesta ja ite oon omaan ollut tyytyväinen, kun on jäykkä, eikä humpaile toisin kuin edellinen F11 adaptiivisella alustalla. Se häiritti koko omistajuuden ajan. Niin, onkohan farkku sit jäykempi peräinen, kuin sedani? EIBACH Pro-Kit suunnittelin laittaa
      Juu G30:siä nämä mun autot. Se voi hyvinkin olla että G31 takapää on lähtökohtaisesti jämympi. En ole sellaisella G31 530e:llä koskaan ajanut...

      Myös nykyisen G30 545e:n alusta on erittäin paljon tiukempi kuin edellisessa (pre-LCI) 530e:ssä oli. Sanoisin 5000km jälkeen että ehkä jopa turhankin napakka, josta tämä saikin jossain koeajossa jopa sapiskaa. Mutta jos pitää valinta, niin parempi se näin päin on. Liika velttous ärsyttää enemmän. Uudemmissa LCI-malleissa näyttää muutenkin olevan vaimentajat eri numerolla kuin ennen LCI:tä. Että liekö kaikki vähän jämäkämpiä?

      Joten voi olla että löysä perusolemus koskee vain 2019-2020 mallsia pre-LCI-malleja?
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • dieselrules
        Bimmer Rookie
        • Mar 2004
        • 197
        • ToRnIo

        #78
        Originally posted by JKK View Post

        Juu G30:siä nämä mun autot. Se voi hyvinkin olla että G31 takapää on lähtökohtaisesti jämympi. En ole sellaisella G31 530e:llä koskaan ajanut...

        Myös nykyisen G30 545e:n alusta on erittäin paljon tiukempi kuin edellisessa (pre-LCI) 530e:ssä oli. Sanoisin 5000km jälkeen että ehkä jopa turhankin napakka, josta tämä saikin jossain koeajossa jopa sapiskaa. Mutta jos pitää valinta, niin parempi se näin päin on. Liika velttous ärsyttää enemmän. Uudemmissa LCI-malleissa näyttää muutenkin olevan vaimentajat eri numerolla kuin ennen LCI:tä. Että liekö kaikki vähän jämäkämpiä?

        Joten voi olla että löysä perusolemus koskee vain 2019-2020 mallsia pre-LCI-malleja?
        Jeps, tätä mieki epäilen.
        Se on kyllä niin, kun on tottunut Bemarin jämäkkyyteen, niin ei tykkää lullista. Mullakin on ollut e39:stä alkaen kaikkia malleja ja selvästi F11 on ollut paskin, vaikka "kalllein" alusta oli siinä. Sillä kun ajoi lujaa, niin meno oli kuin pumpulin päällä. Ohjaustuntuma katosi kokonaan ja käytin useampaanki otteeseen kulmien säädössä, ei vaikutusta. Sen jälkeen tämä g31 on tuntunut mahtavalta, kun on napakka, vaikka onkin nompialusta. Nyt kun täällä on ollut yli -20, niin on tuntunut turhankin jäykältä. Taas mikä näissä on hyvää, on ettei renkaan koolla juuri ole napakkuuteen vaikutusta. Mulla kesällä 20" ja talvella 18".
        En tiiä onko aika kullannut muistot, mutta e61 535d m-sport alustalla ollut tähän asti parhain ajoltaan. Siinä ei vauhti tuntunut edes huonokuntoisella tielläkään

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎