Originally posted by rakkuj
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530e hankinnassa
Collapse
X
-
IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
-
-
Originally posted by rakkuj View PostNyt kun lueskelee niin 100tkm ajetut ovat paalauskunnossa.
Edellisellä pre-LCI:llä painelin 140tkm lukemaan saakka ilman mitään ongelmia (lukuunottamatta ilmastointilaitteen höyrystintä, joka piti uusia). 100tkm ajetun LCI-mallin pitäisi olla jotakuinkin ns.sisäänajettu auto. Tuttavapiirissä useita 100-200tkm väliin ajettua hybridiä enkä muista kenenkään maininneen kummallisemmista ongelmista. Enemmän minulla oli 15 vuoden aikana diesel-autoissa ongelmia kuin kolmessa viimeisimmässä hybrdissä.
Tällä hetkellä on havaittavissa jonkinlaista yleistä valtakunnallista paniikkia, jonka juuret kasvaa (ehkä) Kokkolan Autohuollon julkaisemista pelotteluvideoista. Niistä levitetään sellaista kuvaa, jossa jokainen hybridiauto hajoaa viimeistään 150tkm kohdalla. Ja tätä propagandaa levitetään kerran kuukaudessa keltaisen lehdistön, tekniikan maailman ja jopa HS:n tuella. Kysessä on varmasti huippuosaamista edustava firma, mutta toivoisin heidän muistuttavan videoissaan että näkemykset pohjautuvat vain niihin hybrideihin (ehkä prosentin murto-osa) jotka kiertävät heidän nosturiensa kautta. Ja yli 100tkm ilman ongelmia rullatuista hybrideistä liikenteessä on yli 99%, joita ei ole korjailtu heidän korjaamossaan.Last edited by JKK; 08-01-2025, 19:00.
-
👍 2
Comment
-
-
Originally posted by JKK View Post
Paljon tulee itsekin foorumeita lueskeltua, mutta en ole vielä tuollaisesta lueskellut mistään Liekö joku kolariautofoorumi ollut kyseessä?
Edellisellä pre-LCI:llä painelin 140tkm lukemaan saakka ilman mitään ongelmia (lukuunottamatta ilmastointilaitteen höyrystintä, joka piti uusia). 100tkm ajetun LCI-mallin pitäisi olla jotakuinkin ns.sisäänajettu auto. Tuttavapiirissä useita 100-200tkm väliin ajettua hybridiä enkä muista kenenkään maininneen kummallisemmista ongelmista. Enemmän minulla oli 15 vuoden aikana diesel-autoissa ongelmia kuin kolmessa viimeisimmässä hybrdissä.
Tällä hetkellä on havaittavissa jonkinlaista yleistä valtakunnallista paniikkia, jonka juuret kasvaa (ehkä) Kokkolan Autohuollon julkaisemista pelotteluvideoista. Niistä levitetään sellaista kuvaa, jossa jokainen hybridiauto hajoaa viimeistään 150tkm kohdalla. Ja tätä propagandaa levitetään kerran kuukaudessa keltaisen lehdistön, tekniikan maailman ja jopa HS:n tuella. Kysessä on varmasti huippuosaamista edustava firma, mutta toivoisin heidän muistuttavan videoissaan että näkemykset pohjautuvat vain niihin hybrideihin (ehkä prosentin murto-osa) jotka kiertävät heidän nosturiensa kautta. Ja yli 100tkm ilman ongelmia rullatuista hybrideistä liikenteessä on yli 99%, joita ei ole korjailtu heidän korjaamossaan.
Mulla on nyt vuoden ollut ja ainoa vika on ollut latausluukku, joka maksoi 71€. Eli tällä hetkellä ollut vähä vikaisin BMW, mitä ollut.
Täytyy myöntää, että muutin vähän ajattelutapaa latausten kohdalta. Mulla on töissä lataus mahdollisuus, niin lataan vaan töissä ja ajelen sen pois. Ennen tuli kotonakin sitten ladattua, eli käytännössä ns. arkiajot onnistui sähkön voimalla. Taas tähän on vaikuttanut, myös ohjelmointi. On niin mukavampaa ajella polttiksella, kun on lähtöjä
Comment
-
-
Originally posted by SWS75 View PostAjatuksena olisi kesällä ostaa 530e 2021 vuosimalli nettiauton hinnat alkaen (alle 35000) valikoimasta. Pakollisiksi varusteiksi vähintään sport istuimet, mieluummin comfort. Kertokaapa mitä asioita kannattaisi ottaa huomioon autoa valitessa. Olen kahlannut kaikki suomenkieliset keskustelut kyseisestä automallista sekä kahlannut läpi YouTubea. Onko akkujen kuntoa mahdollista tarkistaa miten helposti?
Moottoripäivitys kiinnostaa ja alle hommaan 20" alut, kesäksi ja talveksi.
Suosituksia kotilaturiksi alkuperäisen tilalle otan myös vastaan!
Ohjelmoin viime elokuussa ja vahva suositus, vaikka näihin on vähän hankalampaa ECUn aukaisun takia(06/20->) Auto muuttui täysin. Ennen oli sellainen tasapaksu, niin nyt on lähtöjä. Ei tarvi maantielläkään aina olla XBOOSTI päällä. Dragyn hankin joulukuussa. Nastarenkailla sutivalla lähöllä meni 0-100kmh 4,73s ja 1/4 ihan vaan sportti päällä normaalilla lähöllä 13.04s
Mullakin ollut kaikki aikaisemmat dieselit ohjelmoituja, niin isoin muutos on ollut tässä autossa ja pesee mennen tullen 535d -f11, mikä oli Tuikun softalla.
Niin joo, mulla on MG Flasherin softa nyt.
Comment
-
-
Originally posted by JKK View Post
Paljon tulee itsekin foorumeita lueskeltua, mutta en ole vielä tuollaisesta lueskellut mistään Liekö joku kolariautofoorumi ollut kyseessä?
Edellisellä pre-LCI:llä painelin 140tkm lukemaan saakka ilman mitään ongelmia (lukuunottamatta ilmastointilaitteen höyrystintä, joka piti uusia). 100tkm ajetun LCI-mallin pitäisi olla jotakuinkin ns.sisäänajettu auto. Tuttavapiirissä useita 100-200tkm väliin ajettua hybridiä enkä muista kenenkään maininneen kummallisemmista ongelmista. Enemmän minulla oli 15 vuoden aikana diesel-autoissa ongelmia kuin kolmessa viimeisimmässä hybrdissä.
Tällä hetkellä on havaittavissa jonkinlaista yleistä valtakunnallista paniikkia, jonka juuret kasvaa (ehkä) Kokkolan Autohuollon julkaisemista pelotteluvideoista. Niistä levitetään sellaista kuvaa, jossa jokainen hybridiauto hajoaa viimeistään 150tkm kohdalla. Ja tätä propagandaa levitetään kerran kuukaudessa keltaisen lehdistön, tekniikan maailman ja jopa HS:n tuella. Kysessä on varmasti huippuosaamista edustava firma, mutta toivoisin heidän muistuttavan videoissaan että näkemykset pohjautuvat vain niihin hybrideihin (ehkä prosentin murto-osa) jotka kiertävät heidän nosturiensa kautta. Ja yli 100tkm ilman ongelmia rullatuista hybrideistä liikenteessä on yli 99%, joita ei ole korjailtu heidän korjaamossaan.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
-
👍 3
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View Post
Se miten ihmiset ja media noihin Kokkolan videoihin tarttuu ja niitä tulkitsee on toki oma lukunsa, mutta kyllä siellä täysin validi pointti on. 3000 lataussykliä ei ole tuulesta temmattu asia. Ja siihen on syynsä miksi bermarillakin on hybrideissä melko lyhyet akkutakuut. Ei niillä videoilla sanota, että hybridi on paalissa aina 100-150tkm kohdalla, vaan 100tkm _sähköajon_ jälkeen alkaa olla akku elämänsä ehtoopuolella. Voithan ajaa hybridillä vaikka 300tkm bensakoneella ja vaan silloin tällöin sähköllä. Mutta aika monet maksimoi sähköajot. Jotkut ajaa 90% ajoista pelkällä sähköllä, jolloin 120tkm kohdalla alkaa olla Kokkolan "pelottelut" todellisuutta.
Näkisin että yhtälailla pointtia olisi alkaa tekemään samanlaisia propagandavideoita esim. diesel-autoista ja siitä miten jokaisen dieselin arvokkaat SCR-laitteet, EGR-systeemit hajoaa 100tkm kohdalla. Ainakin omakohtaiset kokemukset kymmenestä diesel-autosta tukee sitä että enemmän niiden kanssa sai olla koko ajan varpaillaan että mikä sieltä hajoaa seuraavaksi. Ehkä ne korjaukset ei niin kalliita olleet mutta stressiä niiden kanssa oli enemmän.Last edited by JKK; Yesterday, 16:09.
Comment
-
-
Originally posted by JKK View Post
Varmasti hänen jutuissaan ja ulostuloissaan on jonkinlainen pointti. Varsinkin tapauksissa joissa sähköajot maksimoidaan 70-90% tasolle. Mutta todella, todella harva näin tekee, ja vielä harvempi työsuhdeautoilija. Aika monet kalliit hybridibemarit taitaa kuitenkin ensimmäiset kolme vuotta olla liisariautoja, joiden latausprosentit on palautuksen hetkellä 20-30% luokkaa - jos sitäkään. Nykyinen autoni on tanskassa ollut entinen yritysliisari ja mittarissa nyt 79.000km. Sähköllä on iDriven mukaan menty 20.000km ja akku ottaa sähköä tyhjästä täyteen likimain uuden auton veroisesti. Lähinnä sitä vaan haen, että ehkä jonkun oikeasti luotettavan tutkimuksen kannattaisi tuoda esille isomman hybridikannan kokonaiskuvaa ennemmin kuin yksittäisen korjaamon tarkoitushakuisia tubetuksia. Edellisen autoni (530e) akku oli 140tkm kohdalla n.4000 lataussyklin lukemassa. Range oli 85% alkuperäisestä ja kennojen deviaatiot oli minimaaliset. Kaikki toimi ainakin luovutushetkellä edelleen hienosti eikä mitään vikakoodeja koskaan akkusysteemistä tullut.
Näkisin että yhtälailla pointtia olisi alkaa tekemään samanlaisia propagandavideoita esim. diesel-autoista ja siitä miten jokaisen dieselin arvokkaat SCR-laitteet, EGR-systeemit hajoaa 100tkm kohdalla. Ainakin omakohtaiset kokemukset kymmenestä diesel-autosta tukee sitä että enemmän niiden kanssa sai olla koko ajan varpaillaan että mikä sieltä hajoaa seuraavaksi. Ehkä ne korjaukset ei niin kalliita olleet mutta stressiä niiden kanssa oli enemmän.
Kannattaa olla vähän vähemmän herkkänahkainen eikä yrittää repiä hiuksia päästään väkisin. Kokkolassa vittuillaan lähinnä akku- ja autovalmistajille. Ei kuluttajille.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostJossain uutisessa luki että jopa 25 kpl hybridibemareita korjannut tämä kokkolan mies vuonna 2024, joten määrähän on valtava ja tämän pohjalta voidaan todeta BMW lataushybridien heikkous ja surkeus
Originally posted by pyroz View PostKannattaa olla vähän vähemmän herkkänahkainen eikä yrittää repiä hiuksia päästään väkisin. Kokkolassa vittuillaan lähinnä akku- ja autovalmistajille. Ei kuluttajille.
Last edited by JKK; Yesterday, 23:46.
Comment
-
-
Ehkä Kokkolan autohuollon idean takana on myös pieni varoitus normi palkansaajalle?
Vaikkei hybridi ongelmat ole niin yleisiä kuin media rummuttaa. On se silti kohdalle osuttaessa taloudellinen katastrofi monelle. Noita 15k/€ autoja pystyy moni ostaa osarilla. Mutta harvalla niistä enää lompakko kestää maksella toista 15k/€ korjauksiin. Varaosa akkujen hinnat näissä se ongelma on. Täyssähköt ovat vielä vähän kalliimpia. Eikä niissäkään akut sen edullisempia ole.
Oman G30 vaihtaisin sähkömalliin jos vaan perse kestäisi maksella mahdollisia tulevia ongelmia. Nyt kun ei kestä niin ajellaan 520dx.
Näissä sähköautoissa on vähän samanlaista ajojahtia kun omakotitalon öljylämmityksessä. Pakotetaan, muttei kumminkaan helpoteta vaihtoa, niin että se olisi oikeasti realistista.G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S
Ex:
E61 535dA -05
E91 320dA -06
E53 X5 3.0dA - 03
E39 535iA -01
E39 520i -97
E39 530dA - 00
Comment
-
Comment