Announcement

Collapse
No announcement yet.

530e hankinnassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2712
    • Tampere

    #16
    Originally posted by rakkuj View Post
    Näillä satkun molemminpuolin kipsattu niin onko juuri akkutakuu ohitettu, 100tkm ja 5- vuotta? Onko voimalijassa ollut minkä verran ongelmia? Nyt kun lueskelee niin 100tkm ajetut ovat paalauskunnossa.
    Auton valmistajan myöntämä takuu hybridiauton akulle on 6 vuotta tai 100 tkm. Suhteellisen vähävikaisia nämä LCI-mallit ovat olleet. Laitatko esim. linkkejä nähtäville niistä 100 tkm ajon jälkeen paalatuista? Mikä niissä on ollut romutuspäätöksen taustasyy?
    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2321
      • Uusimaa

      #17
      Originally posted by rakkuj View Post
      Nyt kun lueskelee niin 100tkm ajetut ovat paalauskunnossa.
      Paljon tulee itsekin foorumeita lueskeltua, mutta en ole vielä tuollaisesta lueskellut mistään Liekö joku kolariautofoorumi ollut kyseessä?

      Edellisellä pre-LCI:llä painelin 140tkm lukemaan saakka ilman mitään ongelmia (lukuunottamatta ilmastointilaitteen höyrystintä, joka piti uusia). 100tkm ajetun LCI-mallin pitäisi olla jotakuinkin ns.sisäänajettu auto. Tuttavapiirissä useita 100-200tkm väliin ajettua hybridiä enkä muista kenenkään maininneen kummallisemmista ongelmista. Enemmän minulla oli 15 vuoden aikana diesel-autoissa ongelmia kuin kolmessa viimeisimmässä hybrdissä.

      Tällä hetkellä on havaittavissa jonkinlaista yleistä valtakunnallista paniikkia, jonka juuret kasvaa (ehkä) Kokkolan Autohuollon julkaisemista pelotteluvideoista. Niistä levitetään sellaista kuvaa, jossa jokainen hybridiauto hajoaa viimeistään 150tkm kohdalla. Ja tätä propagandaa levitetään kerran kuukaudessa keltaisen lehdistön, tekniikan maailman ja jopa HS:n tuella. Kysessä on varmasti huippuosaamista edustava firma, mutta toivoisin heidän muistuttavan videoissaan että näkemykset pohjautuvat vain niihin hybrideihin (ehkä prosentin murto-osa) jotka kiertävät heidän nosturiensa kautta. Ja yli 100tkm ilman ongelmia rullatuista hybrideistä liikenteessä on yli 99%, joita ei ole korjailtu heidän korjaamossaan.
      Last edited by JKK; 08-01-2025, 19:00.
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • rakkuj
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2011
        • 306
        • Turun seutu

        #18
        Tarkoitin juuri näitä kirjoitteluita joita nyt hybrideistä on ollut, että max. 150tkm kohdalla odotettavissa akkuremppaa mikä joihinkin tarkoittaa koko akun vaihtoa.
        G31 520xd
        F39

        Comment

        • dieselrules
          Bimmer Rookie
          • Mar 2004
          • 197
          • ToRnIo

          #19
          Originally posted by JKK View Post

          Paljon tulee itsekin foorumeita lueskeltua, mutta en ole vielä tuollaisesta lueskellut mistään Liekö joku kolariautofoorumi ollut kyseessä?

          Edellisellä pre-LCI:llä painelin 140tkm lukemaan saakka ilman mitään ongelmia (lukuunottamatta ilmastointilaitteen höyrystintä, joka piti uusia). 100tkm ajetun LCI-mallin pitäisi olla jotakuinkin ns.sisäänajettu auto. Tuttavapiirissä useita 100-200tkm väliin ajettua hybridiä enkä muista kenenkään maininneen kummallisemmista ongelmista. Enemmän minulla oli 15 vuoden aikana diesel-autoissa ongelmia kuin kolmessa viimeisimmässä hybrdissä.

          Tällä hetkellä on havaittavissa jonkinlaista yleistä valtakunnallista paniikkia, jonka juuret kasvaa (ehkä) Kokkolan Autohuollon julkaisemista pelotteluvideoista. Niistä levitetään sellaista kuvaa, jossa jokainen hybridiauto hajoaa viimeistään 150tkm kohdalla. Ja tätä propagandaa levitetään kerran kuukaudessa keltaisen lehdistön, tekniikan maailman ja jopa HS:n tuella. Kysessä on varmasti huippuosaamista edustava firma, mutta toivoisin heidän muistuttavan videoissaan että näkemykset pohjautuvat vain niihin hybrideihin (ehkä prosentin murto-osa) jotka kiertävät heidän nosturiensa kautta. Ja yli 100tkm ilman ongelmia rullatuista hybrideistä liikenteessä on yli 99%, joita ei ole korjailtu heidän korjaamossaan.
          Samaa olen miettinyt näistä uutisista. Ihmetyttään, kun tällä foorumilla ei ole kyseisistä vioista hirveästi keskusteltu? Onko sen verran uudempia, ettei tämän foorumin käyttäjillä ole vielä kokemusta Yleesnä täältä saa kaikki viat bongattua ja ne yleensä sitten omalla kohtaa realisoituu
          Mulla on nyt vuoden ollut ja ainoa vika on ollut latausluukku, joka maksoi 71€. Eli tällä hetkellä ollut vähä vikaisin BMW, mitä ollut.
          Täytyy myöntää, että muutin vähän ajattelutapaa latausten kohdalta. Mulla on töissä lataus mahdollisuus, niin lataan vaan töissä ja ajelen sen pois. Ennen tuli kotonakin sitten ladattua, eli käytännössä ns. arkiajot onnistui sähkön voimalla. Taas tähän on vaikuttanut, myös ohjelmointi. On niin mukavampaa ajella polttiksella, kun on lähtöjä

          Comment

          • dieselrules
            Bimmer Rookie
            • Mar 2004
            • 197
            • ToRnIo

            #20
            Originally posted by SWS75 View Post
            Ajatuksena olisi kesällä ostaa 530e 2021 vuosimalli nettiauton hinnat alkaen (alle 35000) valikoimasta. Pakollisiksi varusteiksi vähintään sport istuimet, mieluummin comfort. Kertokaapa mitä asioita kannattaisi ottaa huomioon autoa valitessa. Olen kahlannut kaikki suomenkieliset keskustelut kyseisestä automallista sekä kahlannut läpi YouTubea. Onko akkujen kuntoa mahdollista tarkistaa miten helposti?

            Moottoripäivitys kiinnostaa ja alle hommaan 20" alut, kesäksi ja talveksi.

            Suosituksia kotilaturiksi alkuperäisen tilalle otan myös vastaan!
            Vähän on vanha aihe, mutta vastailen ohjelmoinnin osalta, kun näistä ei taida paljoa olla juttua.

            Ohjelmoin viime elokuussa ja vahva suositus, vaikka näihin on vähän hankalampaa ECUn aukaisun takia(06/20->) Auto muuttui täysin. Ennen oli sellainen tasapaksu, niin nyt on lähtöjä. Ei tarvi maantielläkään aina olla XBOOSTI päällä. Dragyn hankin joulukuussa. Nastarenkailla sutivalla lähöllä meni 0-100kmh 4,73s ja 1/4 ihan vaan sportti päällä normaalilla lähöllä 13.04s
            Mullakin ollut kaikki aikaisemmat dieselit ohjelmoituja, niin isoin muutos on ollut tässä autossa ja pesee mennen tullen 535d -f11, mikä oli Tuikun softalla.
            Niin joo, mulla on MG Flasherin softa nyt.

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6721
              • PK-seutu

              #21
              Originally posted by JKK View Post

              Paljon tulee itsekin foorumeita lueskeltua, mutta en ole vielä tuollaisesta lueskellut mistään Liekö joku kolariautofoorumi ollut kyseessä?

              Edellisellä pre-LCI:llä painelin 140tkm lukemaan saakka ilman mitään ongelmia (lukuunottamatta ilmastointilaitteen höyrystintä, joka piti uusia). 100tkm ajetun LCI-mallin pitäisi olla jotakuinkin ns.sisäänajettu auto. Tuttavapiirissä useita 100-200tkm väliin ajettua hybridiä enkä muista kenenkään maininneen kummallisemmista ongelmista. Enemmän minulla oli 15 vuoden aikana diesel-autoissa ongelmia kuin kolmessa viimeisimmässä hybrdissä.

              Tällä hetkellä on havaittavissa jonkinlaista yleistä valtakunnallista paniikkia, jonka juuret kasvaa (ehkä) Kokkolan Autohuollon julkaisemista pelotteluvideoista. Niistä levitetään sellaista kuvaa, jossa jokainen hybridiauto hajoaa viimeistään 150tkm kohdalla. Ja tätä propagandaa levitetään kerran kuukaudessa keltaisen lehdistön, tekniikan maailman ja jopa HS:n tuella. Kysessä on varmasti huippuosaamista edustava firma, mutta toivoisin heidän muistuttavan videoissaan että näkemykset pohjautuvat vain niihin hybrideihin (ehkä prosentin murto-osa) jotka kiertävät heidän nosturiensa kautta. Ja yli 100tkm ilman ongelmia rullatuista hybrideistä liikenteessä on yli 99%, joita ei ole korjailtu heidän korjaamossaan.
              Se miten ihmiset ja media noihin Kokkolan videoihin tarttuu ja niitä tulkitsee on toki oma lukunsa, mutta kyllä siellä täysin validi pointti on. 3000 lataussykliä ei ole tuulesta temmattu asia. Ja siihen on syynsä miksi bermarillakin on hybrideissä melko lyhyet akkutakuut. Ei niillä videoilla sanota, että hybridi on paalissa aina 100-150tkm kohdalla, vaan 100tkm _sähköajon_ jälkeen alkaa olla akku elämänsä ehtoopuolella. Voithan ajaa hybridillä vaikka 300tkm bensakoneella ja vaan silloin tällöin sähköllä. Mutta aika monet maksimoi sähköajot. Jotkut ajaa 90% ajoista pelkällä sähköllä, jolloin 120tkm kohdalla alkaa olla Kokkolan "pelottelut" todellisuutta.
              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

              Comment

              • JKK
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2321
                • Uusimaa

                #22
                Originally posted by pyroz View Post

                Se miten ihmiset ja media noihin Kokkolan videoihin tarttuu ja niitä tulkitsee on toki oma lukunsa, mutta kyllä siellä täysin validi pointti on. 3000 lataussykliä ei ole tuulesta temmattu asia. Ja siihen on syynsä miksi bermarillakin on hybrideissä melko lyhyet akkutakuut. Ei niillä videoilla sanota, että hybridi on paalissa aina 100-150tkm kohdalla, vaan 100tkm _sähköajon_ jälkeen alkaa olla akku elämänsä ehtoopuolella. Voithan ajaa hybridillä vaikka 300tkm bensakoneella ja vaan silloin tällöin sähköllä. Mutta aika monet maksimoi sähköajot. Jotkut ajaa 90% ajoista pelkällä sähköllä, jolloin 120tkm kohdalla alkaa olla Kokkolan "pelottelut" todellisuutta.
                Varmasti hänen jutuissaan ja ulostuloissaan on jonkinlainen pointti. Varsinkin tapauksissa joissa sähköajot maksimoidaan 70-90% tasolle. Mutta todella, todella harva näin tekee, ja vielä harvempi työsuhdeautoilija. Aika monet kalliit hybridibemarit taitaa kuitenkin ensimmäiset kolme vuotta olla liisariautoja, joiden latausprosentit on palautuksen hetkellä 20-30% luokkaa - jos sitäkään. Nykyinen autoni on tanskassa ollut entinen yritysliisari ja mittarissa nyt 79.000km. Sähköllä on iDriven mukaan menty 20.000km ja akku ottaa sähköä tyhjästä täyteen likimain uuden auton veroisesti. Lähinnä sitä vaan haen, että ehkä jonkun oikeasti luotettavan tutkimuksen kannattaisi tuoda esille isomman hybridikannan kokonaiskuvaa ennemmin kuin yksittäisen korjaamon tarkoitushakuisia tubetuksia. Edellisen autoni (530e) akku oli 140tkm kohdalla n.4000 lataussyklin lukemassa. Range oli 85% alkuperäisestä ja kennojen deviaatiot oli minimaaliset. Kaikki toimi ainakin luovutushetkellä edelleen hienosti eikä mitään vikakoodeja koskaan akkusysteemistä tullut.

                Näkisin että yhtälailla pointtia olisi alkaa tekemään samanlaisia propagandavideoita esim. diesel-autoista ja siitä miten jokaisen dieselin arvokkaat SCR-laitteet, EGR-systeemit hajoaa 100tkm kohdalla. Ainakin omakohtaiset kokemukset kymmenestä diesel-autosta tukee sitä että enemmän niiden kanssa sai olla koko ajan varpaillaan että mikä sieltä hajoaa seuraavaksi. Ehkä ne korjaukset ei niin kalliita olleet mutta stressiä niiden kanssa oli enemmän.
                Last edited by JKK; Yesterday, 16:09.
                BMW G30 530e X-Drive

                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                Comment

                • pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6721
                  • PK-seutu

                  #23
                  Originally posted by JKK View Post

                  Varmasti hänen jutuissaan ja ulostuloissaan on jonkinlainen pointti. Varsinkin tapauksissa joissa sähköajot maksimoidaan 70-90% tasolle. Mutta todella, todella harva näin tekee, ja vielä harvempi työsuhdeautoilija. Aika monet kalliit hybridibemarit taitaa kuitenkin ensimmäiset kolme vuotta olla liisariautoja, joiden latausprosentit on palautuksen hetkellä 20-30% luokkaa - jos sitäkään. Nykyinen autoni on tanskassa ollut entinen yritysliisari ja mittarissa nyt 79.000km. Sähköllä on iDriven mukaan menty 20.000km ja akku ottaa sähköä tyhjästä täyteen likimain uuden auton veroisesti. Lähinnä sitä vaan haen, että ehkä jonkun oikeasti luotettavan tutkimuksen kannattaisi tuoda esille isomman hybridikannan kokonaiskuvaa ennemmin kuin yksittäisen korjaamon tarkoitushakuisia tubetuksia. Edellisen autoni (530e) akku oli 140tkm kohdalla n.4000 lataussyklin lukemassa. Range oli 85% alkuperäisestä ja kennojen deviaatiot oli minimaaliset. Kaikki toimi ainakin luovutushetkellä edelleen hienosti eikä mitään vikakoodeja koskaan akkusysteemistä tullut.

                  Näkisin että yhtälailla pointtia olisi alkaa tekemään samanlaisia propagandavideoita esim. diesel-autoista ja siitä miten jokaisen dieselin arvokkaat SCR-laitteet, EGR-systeemit hajoaa 100tkm kohdalla. Ainakin omakohtaiset kokemukset kymmenestä diesel-autosta tukee sitä että enemmän niiden kanssa sai olla koko ajan varpaillaan että mikä sieltä hajoaa seuraavaksi. Ehkä ne korjaukset ei niin kalliita olleet mutta stressiä niiden kanssa oli enemmän.
                  Vielä kerran. Ei Kokkolasta huudeta mitään muuta kuin sähköajoa 100tkm (esimerkkilaskelmassa puhutaan hybridistä jolla ajetaan noin 30km akullisella). Eikä siinä mitään tutkimustuloksia tarvita. Kokkolan pointti on erittäin pätevä ja tarkoittaa sitä, että siihen on syynsä miksi hybrideissä on alle tai max. 100tkm akkutakuu. Kyllä valmistajat tietävät nämä asiat. Ei Kokkolassa yritetä sanoa etteikö hybridillä voisi ajaa paljonkin. Pitää paikkansa, että moni vetelee työsuhde autoedulla hybridillä eikä kiinnosta pätkääkään ladata autoaan. Tässä valossa se on tavallaan siis hyvä asia. Mutta yhtälailla on paljon väkeä, jotka maksimoivat sähköajon. Jotkut ajavat 90% sähköllä jne..

                  Kannattaa olla vähän vähemmän herkkänahkainen eikä yrittää repiä hiuksia päästään väkisin. Kokkolassa vittuillaan lähinnä akku- ja autovalmistajille. Ei kuluttajille.
                  S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                  Comment

                  • ritariässä
                    BTCF Member
                    • Jan 2006
                    • 3556
                    • Raisio

                    #24
                    Jossain uutisessa luki että jopa 25 kpl hybridibemareita korjannut tämä kokkolan mies vuonna 2024, joten määrähän on valtava ja tämän pohjalta voidaan todeta BMW lataushybridien heikkous ja surkeus
                    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                    Comment

                    • Ozzy #69#
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2006
                      • 1642
                      • Pirkanmaa

                      #25
                      Mulla ollut 2kpl 330e hybridejä. Ensin F30 ja nyt G20. Kummassakaan ei ainoatakaan vikaa omistuksen aikana toistaiseksi. Ylivoimaisesti vähävikaisimmat bemarit mitä koskaan ollut. Nykyisellä ajettu nyt 72tkm josta sähköllä n.25tkm.
                      G20 330e M-Sport sunset orange

                      Comment

                      • JKK
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2321
                        • Uusimaa

                        #26
                        Originally posted by ritariässä View Post
                        Jossain uutisessa luki että jopa 25 kpl hybridibemareita korjannut tämä kokkolan mies vuonna 2024, joten määrähän on valtava ja tämän pohjalta voidaan todeta BMW lataushybridien heikkous ja surkeus
                        Totta! Siinä on kyllä jo niin kattava otos ettei TM:n ja Hesarin kaltaisten medioiden kannatta juurikaan muualta asiaa enää kysellä

                        Originally posted by pyroz View Post
                        Kannattaa olla vähän vähemmän herkkänahkainen eikä yrittää repiä hiuksia päästään väkisin. Kokkolassa vittuillaan lähinnä akku- ja autovalmistajille. Ei kuluttajille.
                        Nahkojen herkkydestä en tiedä, mutta ei minulla kyseistä firmaa vastaan mitään ole. Varmasti osaavat hienosti hommansa kuten kirjoitin. Enemmänkin kritisoin isoja medioita että tekevät näyttäviä, kuluttajia (ehkä) harhaankin ohjaavia lehtijuttuja jonkun bisnestään aloittelevan maakuntamestarin näkemyksistä, jotka kuitenkin perustuvat koko valtakunnan tasolla aika pieneen korjausten kokonaismäärään. Ja siitäkin huolimatta että ovat jotakuinkin ainoa firma joka akkuja korjaa takuun ulkopuolella. Joten medianäkyvyyden ja hybridikritiikin voimakkuuden perusteella voisi kuvitella että korjausmäärät olisivat 25:n BMW:n sijasta satakertaisia vuositasolla. Pitää muistaa että ne loput 98% tyytyväisistä käytettyjen hybridien omistajista eivät saa näkemyksiään em. lehtien sivuille, eivätkä höpötä youtubessa tyytyväisyydestään.
                        Last edited by JKK; Yesterday, 23:46.
                        BMW G30 530e X-Drive

                        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎