Pahin mahdollinen tapahtui. Ajoin autolla ilman minkäänlaista vikaa tunnin ja jätin sen parkkiin. Kun oli aika ajaa takaisin, keltainen jakoavaimen kuva taulussa heti käynnistämisen jälkeen, voi jatkaa ajoa auton mukaan. Luen vikakoodit ja selviää, että hybridiakussa solu viallinen yhdessä moduulissa. Ajan kotiin, mutta kulutus on huomattavasti isompi, 9 L/100 km moottoritiellä, jossa tavallisesti B58 kuluttaa noin 7,5, vaikka akku 0 %. Juuri ennen maalia tuleekin ilmoitus ja hälytysääni, että pysähdy heti, koska auton akku ei lataannu.
Ilmeisesti 545e ei lataa 12 V tai 48 V (?) akkua, jos hybridiakussa vikaa? Ja mistä näin iso kulutus voi johtua? Yrittääkö ladata akkuja polttomoottorilla, vaikka järjestelmässä häiriö?
En ole varma kuuluuko hybridiakku BPS:n piiriin vai ei. Jos takuuehtoja lukee, asian voi tulkita kummin päin tahansa.
Puolesta puhuu se, että ehdoissa lukee:
Sitä vastaan puhuu tämä:
En ole varma, onko soluvika normaalia kulumista ja suljetaanko korkeajänniteakut BPS:n ulkopuolelle lauseella, että takuu valmistajan ilmoittamien ohjeiden mukaisesti.
Onko kellään kokemusta tai osaako joku tulkita BMW Premium Selection takuuehtoja? Korvaako hybridiakkuvikoja?
Mainitsen tähän loppuun vielä, että olen omistanut autoa vajaan vuoden ja ainakin sen aikana, jopa kesällä, sähköinen kantama on kaupungissa maksimissaan 30 km. Eli kauas jäädään valmistajan ilmoittamasta 50 km:stä.
Ilmeisesti 545e ei lataa 12 V tai 48 V (?) akkua, jos hybridiakussa vikaa? Ja mistä näin iso kulutus voi johtua? Yrittääkö ladata akkuja polttomoottorilla, vaikka järjestelmässä häiriö?
En ole varma kuuluuko hybridiakku BPS:n piiriin vai ei. Jos takuuehtoja lukee, asian voi tulkita kummin päin tahansa.
Puolesta puhuu se, että ehdoissa lukee:
Takuun piiriin kuuluu auto tehdaslisävarusteineen.
Takuu ei kata seuraavia kohteita-- (tässä hybridiakkua ei mainita erikseen)
Korkeajänniteakkujen takuu valmistajan ilmoittamien ohjeiden mukaisesti. Takuu ei kata auton normaalista kulumisesta johtuvia vikoja--
En ole varma, onko soluvika normaalia kulumista ja suljetaanko korkeajänniteakut BPS:n ulkopuolelle lauseella, että takuu valmistajan ilmoittamien ohjeiden mukaisesti.
Onko kellään kokemusta tai osaako joku tulkita BMW Premium Selection takuuehtoja? Korvaako hybridiakkuvikoja?
Mainitsen tähän loppuun vielä, että olen omistanut autoa vajaan vuoden ja ainakin sen aikana, jopa kesällä, sähköinen kantama on kaupungissa maksimissaan 30 km. Eli kauas jäädään valmistajan ilmoittamasta 50 km:stä.
Comment