Vainoharhaa vai aiheellista?
Lämpomittari nousee tyhjäkäynnillä yli puolenvälin ja ajossa laskee saman verran alle. Uusi visko ja termari (80°c). Nesteet huuhdeltu useaan kertaa ruosteen takia. Miten näissä lämpötilamittari toimii, seuraako se tarkasti lämpötilaa vai asettuuko se tietyn haarukan sisällä puoleen väliin?
Heti ajon jälkeen mitattu (infrapunamittari) jäähdyttimen lämmöt ylävesiletkun puolelta ~80°C ja toiselta puolelta ~60° (mittari alle puolen välin). Hetken tyhjäkäynnin jälkeen mittari puolessa välissä ja mitattu lämpö jäähdyttimessä ylävesiletkun puolella ~87°C. Jonkin ajan kuluttua viisari hiukan yli puolen ja mitattu lämpö samaisesta kohdasta ~94°C.
Lämpomittari nousee tyhjäkäynnillä yli puolenvälin ja ajossa laskee saman verran alle. Uusi visko ja termari (80°c). Nesteet huuhdeltu useaan kertaa ruosteen takia. Miten näissä lämpötilamittari toimii, seuraako se tarkasti lämpötilaa vai asettuuko se tietyn haarukan sisällä puoleen väliin?
Heti ajon jälkeen mitattu (infrapunamittari) jäähdyttimen lämmöt ylävesiletkun puolelta ~80°C ja toiselta puolelta ~60° (mittari alle puolen välin). Hetken tyhjäkäynnin jälkeen mittari puolessa välissä ja mitattu lämpö jäähdyttimessä ylävesiletkun puolella ~87°C. Jonkin ajan kuluttua viisari hiukan yli puolen ja mitattu lämpö samaisesta kohdasta ~94°C.
Syytä moiseen ominaisuuteeen en oo vielä löytäny omasta e24:sta vaikka on ollu tutkinnassa jo reilu kymmene vuotta... Oletus on huono nestekierto alakierroksilla vaikka on ehjä vesipumppu ja flekti? Radalla kun voi ajaa helteellä kaasupohjassa ilman lämpö ongelmia.
Comment