Ooteko kokeilleet short shift kitteja, mikä lienee paras?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Short shift kokemuksia?
Collapse
X
-
No jaa... Hitsaamalla sulatat sen alaholkin ja sitten askaretelet jostain uuden. Jos se nyt sattuu jäämään ehjäksi niin siltikin sulla vanha väljä holkki. Uusi keppi jossa uusi tiukka holkki valmiiksi ja samalla myös laatikon päähän uusi nivel.
Tuo kannattaa lukea http://wwwl.btcf.fi/forum/showthread.php?t=23583
Comment
-
-
Originally posted by 9313juha View PostEi oo kokemusta mulla, muttei oo paljoa hintaakaan. Pitkä malli syö sen välin lyhennyksen ylhäällä, mikä alhaalla voitetaan.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...ko-2000033514/
Comment
-
-
Originally posted by ollyvai View PostTuttu sanoi, että laitetaan siihen pallon alapuoliseen tankoon hitsaamalla pieni pätkä lisää. Paljon halvempaa, ja toimittaa saman asian.
Kokeilen siis sitä. Jos ei koita, ei voita.Ei mitään kerrottavaa
Comment
-
-
Originally posted by grab_ View PostSitähän pitäis lyhentää jos lyhyemmän liikeradan haluaa...itellä oli e36 "bilteman short shifteri" eka oli vähän totuttelua mutta kyllä loppujen lopuksi oli mukavampi kun vanha soppakauha
Ylhäällä kahvassa lyhyempi on nopeampi.
Alhaalla vaihteensiirrossa pidempi on nopeampi. Mitä kauempana kuulan keskeltä on siirtäjätaagin lähtö, sitä pidemmän matkan se liikkuu samalla kuulan (=kepin) asennon muutoksella.. Vastaavasti mitä lähempää kuulan keskiötä on ote kahvasta, sitä lyhyemmällä liikkeelllä kuula (=keppi) kääntyy saman matkan."Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Comment
-
-
Itse olen pariin autoon (tosin tuoreempia koreja kuin e24) laittanut juuri sporttisemman bmw-mallin kepin ja hakenut ne marmorilta. Pienellä googlettelulla löytynee sopiva ja menee nätisti paikalleen ja näyttää alkuperäiseltä. Ei ole edes kamalan kalliita. Samalla kannattaa vaihtaa se kepin alapään muovipusla ja siirtotankoon niitä muoviprikkoja, niin tulee kuin uusi.
Eroja on pituudessa, taivutuksessa ja tietysti kuulan alapuolisessa pituudessa. Pitää vain löytää sellainen, jolla voimantarve (vipusuhde) on järkevä ja siirtotanko ei osu vaikka kardaanin kumikiekkoon ja keppi tulee mukavaan asentoon jne.
E
Comment
-
-
Originally posted by 9313juha View PostEi oo kokemusta mulla, muttei oo paljoa hintaakaan. Pitkä malli syö sen välin lyhennyksen ylhäällä, mikä alhaalla voitetaan.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...ko-2000033514/
Tuo lyhempi on hyvä, jämäkkä ja väleistä tulee oikeasti lyhyet. Mutta joidenkin laatikkojen kanssa rupeaa sisälle kuulumaan rattaiden vinkuminen veto päällä. Jossakin räppäily vehkeessä tuo tuo mukavasti lisätunnelmaa, mutta kaikkeen muuhun käyttöön tuo ominaisuus tekee biltsun kepistä käyttökelvottoman. Meillä on yksi loota neljästä ollu vain hiljainen ko. kepin kanssa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostJa pitkä malli on oikeasti niin pitkä, et se sopii juurikin vain kuvauksessa mainittuun käyttöön.
Tuo lyhempi on hyvä, jämäkkä ja väleistä tulee oikeasti lyhyet. Mutta joidenkin laatikkojen kanssa rupeaa sisälle kuulumaan rattaiden vinkuminen veto päällä. Jossakin räppäily vehkeessä tuo tuo mukavasti lisätunnelmaa, mutta kaikkeen muuhun käyttöön tuo ominaisuus tekee biltsun kepistä käyttökelvottoman. Meillä on yksi loota neljästä ollu vain hiljainen ko. kepin kanssa.Olli.
Comment
-
Comment