Nyt keskiviikko-aamuna menee mittaukseen. Just niin sellanen fiilis et kallis keikka tulee.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E24 painetta jäähdytysjärjestelmässä -> korjattu -> edelleen sama vika
Collapse
X
-
Originally posted by ExtremaahKaipa sen saa myös pakokaasutesterilläkin mitattua, mutta samalla tommosen ohivuotomittauksen tekee niin tietää onko siellä muutenkin kaikki kunnossa.
Tuota jäähdytysnesteen co mittausta varten on ihan oma laitteensa, eikä sitä _tietääkseni_ voi suorittaa pakokaasu analysaattorilla. Tuo em. laite on täysin sähkötön, perustuu paisarinkorkin tilalle laitettavaan putkeen, jossa on "jotain kemikaaleja" putkessa olevan näkölasin kautta sitten tarkkaillaan minkä väriseksi nuo kemikaalit muuttuvat/eivät muutu ja näiden värien perusteella voidaan päätellä onko jäähdytys nesteen seassa häkää -> vuotaa sylinteristä jäähdytysjärjestelmään.Olli.
Comment
-
-
uutta infoa
Noniin.....
Vein auton vajaat pari viikkoa sitten ohivuotomittaukseen. Soittivat sitten muutaman tunnin päästä ja kertoivat että uskovat vian olevan termostaatissa. Olin vikkoa ennen vaihtanut tarvike-termarin jonka väittivät olevan viallinen/väärä. Vaihtoivat sen ja taas tuli soittoa että ois paisarin korkissa sama vika, tässäkin tapauksessa tarvike-osan olin viikkoa aiemmin laitettanut.
Sitä paisarin korkkia nyt on odoteltu viikon päivät, sen jälkeen pitäisi niiden mukaan olla kondiksessa.
Voiko tosiaan olla näin että motonet/biltema myy tavaraa jotka eivät yksinkertaisesti käy/sovi/toimi?
Samalla kun termarin ja sen paisuntasäiliön korkin vaihdoin niin nakkasin myös uuden vesimpumpun keulille (mallia motonet). Ettei nyt vaan olisi niin että sekin myöhemmin korjaamon puolesta todetaan defektiksi?F25 X3 setämies-edition
E36 325 iA Cabriolet
__________________
Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)
Comment
-
-
En noihin tarvikkeisiin nyt sekoa mutta tuohon ilmaamiseen. M30-moottori tulee ilmata minun käsitykseni mukaan tasaisella alustalla. M50 kannattaa ilmata nokka ylämäkeen. M30 ilmausruuvi on termarikotelossa joten jos nostat nokan ylös niin syyläri saattaa olla korkein kohta, M50 ilmataan syyläristä ja siinä se korkeus auttaa.Retard Member
Comment
-
-
Originally posted by herjaEn noihin tarvikkeisiin nyt sekoa mutta tuohon ilmaamiseen. M30-moottori tulee ilmata minun käsitykseni mukaan tasaisella alustalla. M50 kannattaa ilmata nokka ylämäkeen. M30 ilmausruuvi on termarikotelossa joten jos nostat nokan ylös niin syyläri saattaa olla korkein kohta, M50 ilmataan syyläristä ja siinä se korkeus auttaa.
Ilmattua oon kyllä saanut, eli sen puolen kaikki OK. mutta kiitos vinkistä, itsekin ollut siinä teidossa että nimenomaan ylämäkeen pitäisi ilmata.,F25 X3 setämies-edition
E36 325 iA Cabriolet
__________________
Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)
Comment
-
-
:s
Sain auton eilen takaisin huollosta.
Kuitissa luki;
"Kehittää painetta jäähdytysjärjestelmään -> sylinterinkannen tiiviste uusittu"
Checkpanelin jäähdytysnesteen valo paloi kun hain auton huollosta.
Kotiin päästyäni avasin konepellin huomatakseni että vesiletkut olivat aivan kivikovia, avasin paisarin korkin ja eiköhän sieltä taas tulvinut vedet pihalle.
Eli sama vika edelleen, on se perkele kun ei edes merkkikorjaamo osa kunnolla fiksata. Ilmeisesti eivät olleet koeponnistaneet kantta joka nyt sitten on tainnut koko ajan olla enemmän tai vähemmän halki.F25 X3 setämies-edition
E36 325 iA Cabriolet
__________________
Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)
Comment
-
-
Originally posted by cccEli sama vika edelleen, on se perkele kun ei edes merkkikorjaamo osa kunnolla fiksata. Ilmeisesti eivät olleet koeponnistaneet kantta joka nyt sitten on tainnut koko ajan olla enemmän tai vähemmän halki.
[paska_vertaus]
Eihän siinä nyt ole helvetti mitään järkeä että jos vaikka vika on pyörien tuennassa niin vaihdetaan autoon koko moottori, jotta saadaan laskuttaa työtunneista tuhansia! Ja vikakaan ei edes korjaannu.
[/paska_vertaus]
Comment
-
-
Originally posted by sqxoUskoisin että kohta miestä vituttaa jo niin paljon ettei enää jaksa edes kiinnostaa.. Mutta tarviiko sun maksaa tollasesta korjauksesta, tuosta kansipahvin ym osien vaihdosta ja huoltotyöstä, täysi hinta jos ei vika korjaantunut ollenkaan? Minä kyselisin kyllä asiasta korjaamolta vähän tarkemmin..F25 X3 setämies-edition
E36 325 iA Cabriolet
__________________
Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)
Comment
-
-
M30:n jäähdytysjärjestelmän täyttäminenhän on helppo homma, kun ottaa vaan termarikotelosta ylimmän letkun irti, iskee vedet piripintaan ja letku kii. Sit pari desiä paisuntasäiliöön ja sehän pyörittelee iloisasti litkuja sen jälkeen. Ilmaaminen sen ilmausruuvin kautta ei tuu onnistumaan.. saa pyöriä vaikka pumppu tyhjää ja silti ei tuu ilmaa ruuvista.
Tsempiä sen korjaamon kanssa, aika tylyt diagnoosit ovat tehneet.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
Comment