Kokeillaanpa täältä löytää viisaita neuvoja kun oma pää meinaa loppua kesken... Tilanne on siis seuraavanlainen:
Vuosimallia -86 oleva 635 CSi ei käynnisty lainkaan (EI KIPINÄÄ!).
Vika alkoi alunperin niin että kun oikuttelu alkoi ja koski kytkinkopassa sijaitsevien kahden anturin piuhojen liittimiin niin vika poistui.
Ajattelin että jompikumpi antureista olisi viallinen ja tästä johtuisi oikuttelu.
Mittaamalla 1140ohm ja normi arvo on 960ohm +-10%...
Vaihdoin molemmat anturit toisesta toimivasta autosta (320is -89) mutta turhaan.
Sama vika. Vaihoin omat anturit takaisin.
Vaihdoin myös puolan ja testasin että päävirtareleeltä lähtee virtaa eteenpäin (tyhjäkäyntimoottori hurisee).
Luettuani netistä että ruiskuboksin sisällä olevan transistorin juotoksien murtuminen on tyypillistä näissä bokseissa (joita löytyy myös e23 735 ja e28 535 & M535), kopautin boksia meisselillä ja avot! Auttoi, muttei pitkään. Auto toimi päivän ok ja sen jälkeen sama homma.
Otin boksin irti ja auki murtuneethan ne olivat. Kolvautin tutulla muttei auttanut.
Nyt loppu ajatukset!!!
Oliko molemmissa vikaa, boksissa ja antureissa?
Nyt kun boksi on kunnossa niin anturit oikuttelevat...
Jos joltain löytyisi toinen boksi jota saisi lainata,
tai ostaa pois niin saisi lopullisen selvyyden ruiskuboksin osuuteen asiassa!
Boksin bosch numero: 0261 200 061, lukee siis päällä!!!
Boksin Bmw numero ja linkki: 12 14 1 706 192
Myös kaikki muut viisaat neuvot kelpaavat!!!
Vuosimallia -86 oleva 635 CSi ei käynnisty lainkaan (EI KIPINÄÄ!).
Vika alkoi alunperin niin että kun oikuttelu alkoi ja koski kytkinkopassa sijaitsevien kahden anturin piuhojen liittimiin niin vika poistui.
Ajattelin että jompikumpi antureista olisi viallinen ja tästä johtuisi oikuttelu.
Mittaamalla 1140ohm ja normi arvo on 960ohm +-10%...
Vaihdoin molemmat anturit toisesta toimivasta autosta (320is -89) mutta turhaan.
Sama vika. Vaihoin omat anturit takaisin.
Vaihdoin myös puolan ja testasin että päävirtareleeltä lähtee virtaa eteenpäin (tyhjäkäyntimoottori hurisee).
Luettuani netistä että ruiskuboksin sisällä olevan transistorin juotoksien murtuminen on tyypillistä näissä bokseissa (joita löytyy myös e23 735 ja e28 535 & M535), kopautin boksia meisselillä ja avot! Auttoi, muttei pitkään. Auto toimi päivän ok ja sen jälkeen sama homma.
Otin boksin irti ja auki murtuneethan ne olivat. Kolvautin tutulla muttei auttanut.
Nyt loppu ajatukset!!!
Oliko molemmissa vikaa, boksissa ja antureissa?
Nyt kun boksi on kunnossa niin anturit oikuttelevat...
Jos joltain löytyisi toinen boksi jota saisi lainata,
tai ostaa pois niin saisi lopullisen selvyyden ruiskuboksin osuuteen asiassa!
Boksin bosch numero: 0261 200 061, lukee siis päällä!!!
Boksin Bmw numero ja linkki: 12 14 1 706 192
Myös kaikki muut viisaat neuvot kelpaavat!!!
Comment