Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ongelma ratkaistu: E24 635 CSi -86 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T.o.n.i
    Newbiemmer
    • May 2007
    • 16
    • Klaukkala

    Ongelma ratkaistu: E24 635 CSi -86 ei käynnisty

    Kokeillaanpa täältä löytää viisaita neuvoja kun oma pää meinaa loppua kesken... Tilanne on siis seuraavanlainen:

    Vuosimallia -86 oleva 635 CSi ei käynnisty lainkaan (EI KIPINÄÄ!).
    Vika alkoi alunperin niin että kun oikuttelu alkoi ja koski kytkinkopassa sijaitsevien kahden anturin piuhojen liittimiin niin vika poistui.

    Ajattelin että jompikumpi antureista olisi viallinen ja tästä johtuisi oikuttelu.
    Mittaamalla 1140ohm ja normi arvo on 960ohm +-10%...
    Vaihdoin molemmat anturit toisesta toimivasta autosta (320is -89) mutta turhaan.
    Sama vika. Vaihoin omat anturit takaisin.

    Vaihdoin myös puolan ja testasin että päävirtareleeltä lähtee virtaa eteenpäin (tyhjäkäyntimoottori hurisee).

    Luettuani netistä että ruiskuboksin sisällä olevan transistorin juotoksien murtuminen on tyypillistä näissä bokseissa (joita löytyy myös e23 735 ja e28 535 & M535), kopautin boksia meisselillä ja avot! Auttoi, muttei pitkään. Auto toimi päivän ok ja sen jälkeen sama homma.

    Otin boksin irti ja auki murtuneethan ne olivat. Kolvautin tutulla muttei auttanut.

    Nyt loppu ajatukset!!!

    Oliko molemmissa vikaa, boksissa ja antureissa?
    Nyt kun boksi on kunnossa niin anturit oikuttelevat...


    Jos joltain löytyisi toinen boksi jota saisi lainata,
    tai ostaa pois niin saisi lopullisen selvyyden ruiskuboksin osuuteen asiassa!

    Boksin bosch numero: 0261 200 061, lukee siis päällä!!!
    Boksin Bmw numero ja linkki: 12 14 1 706 192

    ECU Testing, repair and exchange services for BMW including 1 SERIES, 2 SERIES, 2 SERIES ACTIVE TOURER , 3 SERIES, 4 SERIES, 5 SERIES, 6 SERIES, 7 SERIES, ALPINA, Alpina B3, i3, K1200, K1300R, R1200, R1200GS, R1200RT, X1, X2, X3, X5, X6, Z3 and Z4.


    Myös kaikki muut viisaat neuvot kelpaavat!!!
    Last edited by T.o.n.i; 21-03-2019, 08:03. Reason: Ongelma ratkaistu!
  • full
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1214
    • Tampere

    #2
    Aika pahan pistit. ettei ois nyt joku karva heikossa hapessa. en usko että boksissa on vikaa enkä usko myöskään että antureissa vikaa jos kerran on toisia kokeiltu.

    BMW M535iA -86
    Volvo V90 -18

    Comment

    • T.o.n.i
      Newbiemmer
      • May 2007
      • 16
      • Klaukkala

      #3
      Updatea...

      Boksin kolvaus tarkastettu/parannettu. Ei apua. Seuraavaksi rupeen mittailemaan boksin liittimestä tulevia virtoja/signaaleja.

      Kiitos Fullille linkistä, tuon olinkin jo löytänyt, muttei hotsita ostaa kyseenalaista purkkia ulkomailta.

      Mieluiten testaisin omaa purkkia jonkun toisen autossa, silloin voisi olla vakuuttunut sen viallisuudesta tai toimivuudesta!

      ...Mutta ensin yleismittari ja pari tuntia intensiivistä testailua!

      -Toni

      Comment

      • reinuk
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 636
        • Helsinki

        #4
        Ei varmaan olis huono idea tarkistaa myös moottorin maadoitus"johto". Laitat vaikka apuvirtakaapelin koneeseen kiinni ja toinen pää vaikka iskarinyläpään ruuviin ja kokeilet. itsellä oli aikoinaan E28 M535i:ssä ko. ongelma. Joskus lähti käymään ja joskus ei, mutta aina lisämaalla tärähti tulille.
        Hubraum statt spoiler!

        Nyt: 530dA xDrive F11 -15

        Ex.penaalit: 2000 NK -66/-67, 520iA E28 -86, 520 E12 -80, 520i E28 -84, M535i E28 -86, 2000 TI-Lux NK -67, 525iA/M5 E34 -89/-93, 520d Touring E39 -00, 325i Cabrio E30 -89 'Sultans Edition', 316i E46 -02, 320dA E90 -06, 320dA Touring E91 -06, M5 3.8 E34 -92, 530dA Touring E61 -05, 320d Touring E91 -08, 330dA Touring M-sport E46 -04, 320dA xDrive touring E91 -10/11, X3 xDrive20d F25 -11, 530dA xDrive Touring F11 -11, X3 xDrive20d F25 M-sport -12

        Comment

        • T.o.n.i
          Newbiemmer
          • May 2007
          • 16
          • Klaukkala

          #5
          Updatea...

          Vaihdoin tehdasuuden moottorinpiuhasarjan ja molemmat anturit kampuralle.
          Toimi hyvin ja sitten samat temput alkoivat. Yhtäkkiä ei vaan lähde tulille.
          Mittasin päävirtareleen ja ei tule herätettä 86:een.
          Tarkastelen obc-releboksin ja virtalukonpohjan jahka kerkeän...
          Herätevirta kulkee siis obc-releboksin kautta virtalukolta ja ohjaa virtaa päävirtareleen molempiin 87-pinneihin josta eteenpäin ECU:lle ja suuttimille.

          Onko muilla ideoita? :think

          Ilmoittelen kun lisää selviää...

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            #6
            Originally posted by T.o.n.i View Post
            Vaihdoin tehdasuuden moottorinpiuhasarjan ja molemmat anturit kampuralle.
            Toimi hyvin ja sitten samat temput alkoivat. Yhtäkkiä ei vaan lähde tulille.
            Mittasin päävirtareleen ja ei tule herätettä 86:een.
            Tarkastelen obc-releboksin ja virtalukonpohjan jahka kerkeän...
            Herätevirta kulkee siis obc-releboksin kautta virtalukolta ja ohjaa virtaa päävirtareleen molempiin 87-pinneihin josta eteenpäin ECU:lle ja suuttimille.

            Onko muilla ideoita? :think

            Ilmoittelen kun lisää selviää...
            Koitas silleen että ei ole obc:tä välissä välissä.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • T.o.n.i
              Newbiemmer
              • May 2007
              • 16
              • Klaukkala

              #7
              Syy?!

              Onko kellään tietoa tämmöisen vian syystä.
              Olen lueskellut ulkomaalaisia voorumeja sen verran että ainutlaatuinen vika ei toiaankaan ole, mutta aiheuttaako sen obc-releboksi vai tuleeko sille väärää tietoa obc-käyttöyksiköltä?

              Ajattelin ohittaa releboksin mutta olen huomannut vian poistuvan (ainakin pari kertaa) kun ottaa autosta muutamaksi päiväksi akunkengän irti. Joku nollaantuu näin (ehkä) mutta mikä??

              Haluisin löytää vian aiheuttajan enkä ainoastaan saada autoa toimimaan poppaskonsteilla!

              Any ideas? Tai vielä parempi, FAKTAA?!

              -Toni

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Kurkkaa sinne releboksiin sisälle.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • T.o.n.i
                  Newbiemmer
                  • May 2007
                  • 16
                  • Klaukkala

                  #9
                  Relais-burkken!

                  CELL, I love you!

                  Meinasin unohtaa postata tänne että vika löytyi kuin löytyikin OBC-releboksin sisältä. C2-liittimen neljästä pinnistä kolmen juotos oli vähintäänkin kyseenalainen! Liitintä liikuttelemalla naksui päävirtarele ja releboksin vaihtamalla vika ja kosketusherkkyys poistui!!!

                  Kiitän inputista CELL, JJT ja kaikki muutkin, tämä ongelma on virallisesti ratkaistu!

                  -Toni

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16357
                    • Leppävirta

                    #10
                    Editoi tuonne aloitus postauksen otsikkoonkin että ongelma ratkaistu mutta älä poista alkuperäistä tekstiä.
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎