Announcement

Collapse
No announcement yet.

Päivitetty moottori E64 2008 convertible

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • B-Girl
    Bimmer Rookie
    • May 2016
    • 171
    • Italy

    Päivitetty moottori E64 2008 convertible

    635D 2008 E64 convertible ja uudemmat vuosimallit on ilmeisesti (?) varustettu M57TÜ2D30 moottorilla (päivitetty versio).

    Onko tuo nyt valvetronic moottori ja tiedossa koneremppa jossain kohtaa?
    Vai onko tuohon tehty parannuksia jotta valvetronic ongelmat on eliminoitu?

    Lähteenä wikipedia. https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_6_Series_(E63)

    Alla pari kuvaa.

    Kysyn, koska haluan valita sellaisen auton, jossa on viimeisimmät päivitykset ja vähiten korjaamolla vietettyjä päiviä.

    -----

    630i 2005-2007 vuosimallien bensakuutosessa on N52B30 moottori, joka päivittyi 2007 N53B30 moottoriksi. Tietääkö joku mitä muutoksia moottoriin tehtiin?
    Tämäkin on ilmeisesti valvetronic moottori.
    Attached Files
  • B-Girl
    Bimmer Rookie
    • May 2016
    • 171
    • Italy

    #2
    Mallitiedot

    Originally posted by B-Girl View Post
    635D 2008 E64 convertible ja uudemmat vuosimallit on ilmeisesti (?) varustettu M57TÜ2D30 moottorilla (päivitetty versio).

    Onko tuo nyt valvetronic moottori ja tiedossa koneremppa jossain kohtaa?
    Vai onko tuohon tehty parannuksia jotta valvetronic ongelmat on eliminoitu?

    Lähteenä wikipedia. https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_6_Series_(E63)

    Alla pari kuvaa.

    Kysyn, koska haluan valita sellaisen auton, jossa on viimeisimmät päivitykset ja vähiten korjaamolla vietettyjä päiviä.

    -----

    630i 2005-2007 vuosimallien bensakuutosessa on N52B30 moottori, joka päivittyi 2007 N53B30 moottoriksi. Tietääkö joku mitä muutoksia moottoriin tehtiin?
    Tämäkin on ilmeisesti valvetronic moottori.
    Mallitiedot, joista ei kuitenkaan selviä mitä muutoksia moottoriin on tehty.
    Attached Files

    Comment

    • e46touring
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1327
      • Tornio

      #3
      Originally posted by B-Girl View Post
      635D 2008 E64 convertible ja uudemmat vuosimallit on ilmeisesti (?) varustettu M57TÜ2D30 moottorilla (päivitetty versio).

      Onko tuo nyt valvetronic moottori ja tiedossa koneremppa jossain kohtaa?
      Vai onko tuohon tehty parannuksia jotta valvetronic ongelmat on eliminoitu?

      Lähteenä wikipedia. https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_6_Series_(E63)

      Alla pari kuvaa.

      Kysyn, koska haluan valita sellaisen auton, jossa on viimeisimmät päivitykset ja vähiten korjaamolla vietettyjä päiviä.

      -----

      630i 2005-2007 vuosimallien bensakuutosessa on N52B30 moottori, joka päivittyi 2007 N53B30 moottoriksi. Tietääkö joku mitä muutoksia moottoriin tehtiin?
      Tämäkin on ilmeisesti valvetronic moottori.

      M57TU2 on diesel kone jossa ei noita bensa lelujen valvetronic ongelmia ole.
      ts. ei ole koko valvetronic systeemiä. M57TU2 kone on piezosuutin versio eli viimeinen kehitys versio tuosta M57 konetyypistä. Termostaatti ongelmia eli kylmänä käyvä konetyyppi se YLEISIN ongelma. Joskus näyttää menevän Piezo suuttimia pimeäksi ts. ei käynnisty tai käy kylmänä hetken ja lämmetessään sammuu kesken ajon.
      ei varsinainen ongelma ainakaan Suomessa. Vaihtosuutin n. 200€ ja suutinkoodaus vaihdon jälkeen.

      N53 suoraruisku bensa = unohda koko juttu. Suutin, puola, korkeapainepumppu, NOX anturi ongelmia.

      N52 perinteinen suihkukone. Lähes samoilla apulaitteilla kuin N53 parempi vaihtoehto JOS joutuu bensakoneen ottamaan.
      __________________________________________________ ____________
      Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

      Comment

      • B-Girl
        Bimmer Rookie
        • May 2016
        • 171
        • Italy

        #4
        Originally posted by e46touring View Post
        M57TU2 on diesel kone jossa ei noita bensa lelujen valvetronic ongelmia ole.
        ts. ei ole koko valvetronic systeemiä. M57TU2 kone on piezosuutin versio eli viimeinen kehitys versio tuosta M57 konetyypistä. Termostaatti ongelmia eli kylmänä käyvä konetyyppi se YLEISIN ongelma. Joskus näyttää menevän Piezo suuttimia pimeäksi ts. ei käynnisty tai käy kylmänä hetken ja lämmetessään sammuu kesken ajon.
        ei varsinainen ongelma ainakaan Suomessa. Vaihtosuutin n. 200€ ja suutinkoodaus vaihdon jälkeen.

        N53 suoraruisku bensa = unohda koko juttu. Suutin, puola, korkeapainepumppu, NOX anturi ongelmia.

        N52 perinteinen suihkukone. Lähes samoilla apulaitteilla kuin N53 parempi vaihtoehto JOS joutuu bensakoneen ottamaan.
        Kiitos
        Termostaattiongelman voi siis ratkaista vaihtamalla termostaatin?
        Sun mielestä tuo 630 bensakone kannattaisi unohtaa ja mieluummin diesel?

        Comment

        • ErkkiE
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 614
          • Espoon haja-asutus

          #5
          Itse pohdin noita koneita vähän eri korissa, mutta riskienhallinnan hengessä päädyin 6-syl dieseliin (tosin yhdellä ahtimella, kun piti saada manuaali ja sitä ei kaksiahtimiseen saa missään korissa).

          Jos/kun sitten vähän karkeammin raksuttaa, niin vastaavasti kuulostaa iloiselta kuorma-autolta käskettäessä. Ja arkiväännöllä kulkee arkiajossa mukavan kepeästi.

          M57:ssa termareita on kaksi koneessa (päätermostaatti ja EGR-termostaatti) ja automaagivaihteisissa vielä laatikolle yksi (vaihdetaan, jollei edellisillä tule kuntoon). Osat ei ole kalliita, työtä menee jonkin verran mutta ei ole mitenkään vaikeaa hommaa. Termarit vaihtokunnossa yleensä siinä viimeistään 150 tkm kohdilla, usein aiemminkin.

          Suutinviat mainittukin, lisäksi imusarjaläpät ja BMW:n tapaan jonkin verran öljyvuotoja koneesta ja kaikkien dieselien tapaan hiukkassuodatin jossain vaiheessa. Kokonaisuutenaan kuitenkin kohtuuongelmattomia ja jos olet maltillisilla kilometreillä olevaa autoa katsomassa, niin tuskin pahasti pieleen menet. Minä ennemmin puuhannut enempi ajettujen kanssa, ja hyvä moottori tuo M57 eri variaatioineen on. Kaunisäänisiä 6-syl bensat on mutta siihen ne edut sitten aika lailla loppuvatkin.

          E

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎