Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57n2 tuplaturbo ei käynnisty lämpimänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Linkotrop93
    Bimmer Rookie
    • Nov 2019
    • 37
    • Helsinki

    M57n2 tuplaturbo ei käynnisty lämpimänä

    Onko kellään ideoita mistä voi johtua ettei auto käynnisty lämpimänä? Kylmällä käynnistyy heti. Autoon laitettu ohjelma, siinä sitten kun lähti kiihdyttelwmään syttyi moottorivalo, ajoin normaalisti lähimpään pysähkiin ja sammutin auton jonka jälkeen ei suostunut käynnistymään. Vikakoodi herjasi jotain rail painetta. Kun kone hieman viileni niin lähti käyntiin ongelmitta. Uudestaan moottorivalo ei syttyny, mutta kun painaa tallaa hieman kovemmin niin huomasin nykimistä 2-3500rpm kohdilla. Olisilo suutin vuoto mahdollinen vai siirtopumppu mennyt? Lisäksi huomasin hieman diiselin hajua, inpalla testattu tankin pumppu ja ainakin kuulosti toimivan. Suutimet katottu vikakoodin lukijalla ja heitti jotain tämmöstä lukemaa s1:0,3 s2:0,4 s3:0,4 s4:0,5 s5:0,3 s6:1,0. Railpaineet tyhjäkäynnillä kaasuttaessa vaikuttivat normaalilta.
    Kulutus nousi huomattavasti noin yhden litran verran per/100km

    Mistä lähteä vikaa paikantamaan?
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    #2
    Nokkien tai kampuran asentotunnistin. Toinen aiheuttaa noita oireita.

    Comment

    • Linkotrop93
      Bimmer Rookie
      • Nov 2019
      • 37
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by BMW525Xda View Post
      Nokkien tai kampuran asentotunnistin. Toinen aiheuttaa noita oireita.
      Kampiakselin anturi on vaihdettu 4kk sitten, olisikohan mahdollista että se on tuo nokka-akselin tunnistin tällä kertaa. Pystyykö sen jotenkin testaamaan. Ja jos on tietoa missä tarkemmin sijaitsee m57n2 koneessa, kun noita antureita näyttää olevan muutama

      Comment

      • ///THe
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2009
        • 833
        • Espoo

        #4
        Vaikka suuttimien korjausarvot ovat ok, niin voi olla, että joku suutin vuotaa paluulinjaan. Ei muuta kuin mittamaan ohivuodot...
        F46 220d xDrive ///Msport
        Yamaha MT-09
        CRX 2gen +25psi

        Comment

        • Linkotrop93
          Bimmer Rookie
          • Nov 2019
          • 37
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by ///THe View Post
          Vaikka suuttimien korjausarvot ovat ok, niin voi olla, että joku suutin vuotaa paluulinjaan. Ei muuta kuin mittamaan ohivuodot...
          Täytyy tarkistaa ohivuodot. Kone kyllä käy todella tasaisesti tyhjäkäynnillä eikä kuulu ylimääräisiä nakutuksia suuttimista.

          Comment

          • Linkotrop93
            Bimmer Rookie
            • Nov 2019
            • 37
            • Helsinki

            #6
            Kysymys: voiko johtua downpipen asennuksesta tämä? dP asennettu ennen sen softaamista. Ja jäi askarruttamaan se ettei syttyny edes mitään moottorin vikavaloa ollenkaan kun se asennettiin. Onko normaalia että ei ilmoita mitään kun dpf on revitty pois? Mahdollisesti jonkun asteinen ilmanvuoto jossain tai antureiden väärinkytkentä?

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9078
              • Oulu

              #7
              Mitäs mieltä softan tekijä on asiasta?
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Linkotrop93
                Bimmer Rookie
                • Nov 2019
                • 37
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by Clavurion View Post
                Mitäs mieltä softan tekijä on asiasta?
                Softan tekijä tuli ja katsoi vikakoodit ja hänen mielestään suuttimien arvot ja railpaineet olivat kunnossa. Epäiöi tankin siirtopumppua.

                Comment

                • ///THe
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2009
                  • 833
                  • Espoo

                  #9
                  Originally posted by Linkotrop93 View Post
                  Softan tekijä tuli ja katsoi vikakoodit ja hänen mielestään suuttimien arvot ja railpaineet olivat kunnossa. Epäiöi tankin siirtopumppua.
                  Mitenkäs ihan perusasiat kuten suodatin ja siirtopumppu?
                  F46 220d xDrive ///Msport
                  Yamaha MT-09
                  CRX 2gen +25psi

                  Comment

                  • Jacques
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2008
                    • 569
                    • pk

                    #10
                    Jos ongelmat alkoivat softaamisen jälkeen, olisi hyvä palauttaa auto takaisin vakioksi ja tarkistaa jatkuvatko ongelmat - ennenkuin kovalla rahalla rupeaa vaihtamaan mekaanisia osia.

                    Eikö vikakoodeja ollut?
                    G30 540i
                    F32 435d

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      #11


                      Viimeiset lauseet.

                      Comment

                      • Linkotrop93
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2019
                        • 37
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by ///THe View Post
                        Mitenkäs ihan perusasiat kuten suodatin ja siirtopumppu?
                        Moottori vaihettu 4kk sitten, käytännössä kaikki uutta paitsi suuttimet ja kp pumppu. Eli pitäisi olla ok.

                        Comment

                        • Linkotrop93
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2019
                          • 37
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by Jacques View Post
                          Jos ongelmat alkoivat softaamisen jälkeen, olisi hyvä palauttaa auto takaisin vakioksi ja tarkistaa jatkuvatko ongelmat - ennenkuin kovalla rahalla rupeaa vaihtamaan mekaanisia osia.

                          Eikö vikakoodeja ollut?
                          Vikakoodi sanoi rail pressuresta. Mutta tehtiin testi niin ne olikin kunnossa.

                          Comment

                          • vexu524tdic
                            BTCF Member
                            • Jan 2004
                            • 773
                            • Gallia = Kinnula

                            #14
                            Kyllä tuo nyt suuttimelta kuullostaa, itsellä meni välillä tehot olemattomiin kiihdytyksen jälkeen ja starttasi pitkään ennenkuin lähti käymään. Siirtopaineesta vikakoodia ja railpaineesta myös, vaihdoin siirtopumpunkin ja ei mitään vaikutusta > suuttimien paluuvuototesti:

                            e70 X5 3.0sd -08
                            f30 320i xdrive -16
                            e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                            e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                            e30 316 -88 2,2TIC M10
                            e21 323i -81 ruostekasa...

                            Comment

                            • Linkotrop93
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2019
                              • 37
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by vexu524tdic View Post
                              Kyllä tuo nyt suuttimelta kuullostaa, itsellä meni välillä tehot olemattomiin kiihdytyksen jälkeen ja starttasi pitkään ennenkuin lähti käymään. Siirtopaineesta vikakoodia ja railpaineesta myös, vaihdoin siirtopumpunkin ja ei mitään vaikutusta > suuttimien paluuvuototesti:

                              https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...56&postcount=8
                              Auto menee ohivuoto testaukseen tänään niin selviää sitten. Ittäni epäilyttää tuo downpipe voiko se olla että se on asennettu väärin tai kytketty anturit huonosti. Koska ihmettelin ku ei antanu vikakoodia kun dp asennettiin paikalleen ennen ohjelmointia. Keskikulutus nousi 7Litrasta 10Litraan.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎