memebuy23buy

M57n2 tuplaturbo ei käynnisty lämpimänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Linkotrop93
    replied
    Originally posted by vexu524tdic View Post
    Kyllä tuo nyt suuttimelta kuullostaa, itsellä meni välillä tehot olemattomiin kiihdytyksen jälkeen ja starttasi pitkään ennenkuin lähti käymään. Siirtopaineesta vikakoodia ja railpaineesta myös, vaihdoin siirtopumpunkin ja ei mitään vaikutusta > suuttimien paluuvuototesti:

    https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...56&postcount=8
    Auto menee ohivuoto testaukseen tänään niin selviää sitten. Ittäni epäilyttää tuo downpipe voiko se olla että se on asennettu väärin tai kytketty anturit huonosti. Koska ihmettelin ku ei antanu vikakoodia kun dp asennettiin paikalleen ennen ohjelmointia. Keskikulutus nousi 7Litrasta 10Litraan.

    Leave a comment:


  • vexu524tdic
    replied
    Kyllä tuo nyt suuttimelta kuullostaa, itsellä meni välillä tehot olemattomiin kiihdytyksen jälkeen ja starttasi pitkään ennenkuin lähti käymään. Siirtopaineesta vikakoodia ja railpaineesta myös, vaihdoin siirtopumpunkin ja ei mitään vaikutusta > suuttimien paluuvuototesti:

    Leave a comment:


  • Linkotrop93
    replied
    Originally posted by Jacques View Post
    Jos ongelmat alkoivat softaamisen jälkeen, olisi hyvä palauttaa auto takaisin vakioksi ja tarkistaa jatkuvatko ongelmat - ennenkuin kovalla rahalla rupeaa vaihtamaan mekaanisia osia.

    Eikö vikakoodeja ollut?
    Vikakoodi sanoi rail pressuresta. Mutta tehtiin testi niin ne olikin kunnossa.

    Leave a comment:


  • Linkotrop93
    replied
    Originally posted by ///THe View Post
    Mitenkäs ihan perusasiat kuten suodatin ja siirtopumppu?
    Moottori vaihettu 4kk sitten, käytännössä kaikki uutta paitsi suuttimet ja kp pumppu. Eli pitäisi olla ok.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied


    Viimeiset lauseet.

    Leave a comment:


  • Jacques
    replied
    Jos ongelmat alkoivat softaamisen jälkeen, olisi hyvä palauttaa auto takaisin vakioksi ja tarkistaa jatkuvatko ongelmat - ennenkuin kovalla rahalla rupeaa vaihtamaan mekaanisia osia.

    Eikö vikakoodeja ollut?

    Leave a comment:


  • ///THe
    replied
    Originally posted by Linkotrop93 View Post
    Softan tekijä tuli ja katsoi vikakoodit ja hänen mielestään suuttimien arvot ja railpaineet olivat kunnossa. Epäiöi tankin siirtopumppua.
    Mitenkäs ihan perusasiat kuten suodatin ja siirtopumppu?

    Leave a comment:


  • Linkotrop93
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Mitäs mieltä softan tekijä on asiasta?
    Softan tekijä tuli ja katsoi vikakoodit ja hänen mielestään suuttimien arvot ja railpaineet olivat kunnossa. Epäiöi tankin siirtopumppua.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Mitäs mieltä softan tekijä on asiasta?

    Leave a comment:


  • Linkotrop93
    replied
    Kysymys: voiko johtua downpipen asennuksesta tämä? dP asennettu ennen sen softaamista. Ja jäi askarruttamaan se ettei syttyny edes mitään moottorin vikavaloa ollenkaan kun se asennettiin. Onko normaalia että ei ilmoita mitään kun dpf on revitty pois? Mahdollisesti jonkun asteinen ilmanvuoto jossain tai antureiden väärinkytkentä?

    Leave a comment:


  • Linkotrop93
    replied
    Originally posted by ///THe View Post
    Vaikka suuttimien korjausarvot ovat ok, niin voi olla, että joku suutin vuotaa paluulinjaan. Ei muuta kuin mittamaan ohivuodot...
    Täytyy tarkistaa ohivuodot. Kone kyllä käy todella tasaisesti tyhjäkäynnillä eikä kuulu ylimääräisiä nakutuksia suuttimista.

    Leave a comment:


  • ///THe
    replied
    Vaikka suuttimien korjausarvot ovat ok, niin voi olla, että joku suutin vuotaa paluulinjaan. Ei muuta kuin mittamaan ohivuodot...

    Leave a comment:


  • Linkotrop93
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Nokkien tai kampuran asentotunnistin. Toinen aiheuttaa noita oireita.
    Kampiakselin anturi on vaihdettu 4kk sitten, olisikohan mahdollista että se on tuo nokka-akselin tunnistin tällä kertaa. Pystyykö sen jotenkin testaamaan. Ja jos on tietoa missä tarkemmin sijaitsee m57n2 koneessa, kun noita antureita näyttää olevan muutama

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Nokkien tai kampuran asentotunnistin. Toinen aiheuttaa noita oireita.

    Leave a comment:


  • M57n2 tuplaturbo ei käynnisty lämpimänä

    Onko kellään ideoita mistä voi johtua ettei auto käynnisty lämpimänä? Kylmällä käynnistyy heti. Autoon laitettu ohjelma, siinä sitten kun lähti kiihdyttelwmään syttyi moottorivalo, ajoin normaalisti lähimpään pysähkiin ja sammutin auton jonka jälkeen ei suostunut käynnistymään. Vikakoodi herjasi jotain rail painetta. Kun kone hieman viileni niin lähti käyntiin ongelmitta. Uudestaan moottorivalo ei syttyny, mutta kun painaa tallaa hieman kovemmin niin huomasin nykimistä 2-3500rpm kohdilla. Olisilo suutin vuoto mahdollinen vai siirtopumppu mennyt? Lisäksi huomasin hieman diiselin hajua, inpalla testattu tankin pumppu ja ainakin kuulosti toimivan. Suutimet katottu vikakoodin lukijalla ja heitti jotain tämmöstä lukemaa s1:0,3 s2:0,4 s3:0,4 s4:0,5 s5:0,3 s6:1,0. Railpaineet tyhjäkäynnillä kaasuttaessa vaikuttivat normaalilta.
    Kulutus nousi huomattavasti noin yhden litran verran per/100km

    Mistä lähteä vikaa paikantamaan?
Working...
X