Announcement

Collapse
No announcement yet.

735 -88 m30b34 ihme puutumisvika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16364
    • Leppävirta

    #16
    Tuo oikeanpuoleinen avain kuvassa ei ole käsittääkseni kaukosäädön avain vaan siinä on vain valoa varten tuo nappi.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • noonakki
      Bimmer Rookie
      • Apr 2011
      • 30
      • Inari

      #17
      Originally posted by Haju69 View Post
      Tuo oikeanpuoleinen avain kuvassa ei ole käsittääkseni kaukosäädön avain vaan siinä on vain valoa varten tuo nappi.
      Jaha no sitten. Mites kun mulla on sellainen infrapunasilmältä näyttävä mötikkä siinä kattoluukun avausnapin lähistöllä?
      Väittäisin että tuon näköinen tuossa keskellä ylhäällä. Otan vielä kuvia perjantaina siitä kun pääsen autolle.

      Täällä myös lisää juttua jossa kuva katosta ja juuri tuollainen se olikin:

      Comment

      • Sakkeri
        BTCF Member
        • May 2013
        • 307
        • Oulu

        #18
        Tarvitset tuossa linkkaamassa kuvassasi oikealla näkyvän kaukosäätimen.
        1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

        Comment

        • noonakki
          Bimmer Rookie
          • Apr 2011
          • 30
          • Inari

          #19
          Originally posted by Sakkeri View Post
          Tarvitset tuossa linkkaamassa kuvassasi oikealla näkyvän kaukosäätimen.
          Sen jo tajusin itsekkin mutta halvin ebayssä oli 151€ eli jää ostamatta

          Comment

          • gubbe89
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2008
            • 315
            • Mouhijärvi

            #20
            Jotenkin tuo puutumisvika vaikuttais kaasuläpän asentotunnistinvialta tai jumittavalta lisäilmaluistilta.
            nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
            nyk. Yamaha XJR 1200 -98
            nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
            ex. E34 525 TDS Touring -93
            ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
            ex. Yamaha YZF 1000R -02
            ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
            ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
            ex. E34 535i -88
            ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
            ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

            Comment

            • noonakki
              Bimmer Rookie
              • Apr 2011
              • 30
              • Inari

              #21
              Jees.. Minkähänlaisia mittaustuloksia kaasuläpän asentotunnistimesta pitäisi tulla? :think

              Tässä olis yks video mutta ei taida saada oikein selvää. Matalilta kierroksilta röpöttelee ennenkö ottaa kiekkaa. Putsasin tulpat ja virranjakajan kannen + pyörijän. Alkoi toimimaan vähän paremmin. Varsinkin tulppien putsauksen jälkeen lähti tulille heti.
              Lambdaa en putkistosta löytänyt, enkä myöskään paikkaa.
              Videolla on putki yhdestä liitoksesta auki.
              [Videoon KLIK!]

              Sitten olisi kuvanmukainen liitin hakemassa paikkaansa.
              Auton alta katsottuna imusarjan alle, rintapellin puolella moottoria, about 5 sylinterin kohdalla. Turha vai jostain irti? En löytänyt paikkaa.


              Uuden kytkimen kanssa pääsi hiekkatielle koittamaan vetoja, vedot kaikki tallessa kyllä, kolmoselle asti kylki edellä ja alko hirvittää
              Ongelmat siispä kaikki alakierroksilla.
              Last edited by noonakki; 12-12-2014, 23:31.

              Comment

              • noonakki
                Bimmer Rookie
                • Apr 2011
                • 30
                • Inari

                #22
                Mitä ohmeja pitäis tulla ehjästä TPS:stä?
                Mittaan nyt ainakin kampiakselin asentotunnistimen, puolan ja tyhjäkäyntimoottorin. Pikaisia vastauksia kiitos, ainoastaan tämä päivä aikaa ruuvata. Auto on toisella paikkakunnalla

                Comment

                • noonakki
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2011
                  • 30
                  • Inari

                  #23
                  tps antaa ohmeja täyskaasulla 2.8 ja tyhjäkäynnillä 9. Onko tuo on off mallinen? tyhjäkäyntimoottori antoi 1 ja 3 nastan välille 40ohm ja 2 ja 3 välille 21ohm. kampiakselin asentotunnistin antoi 504ohm

                  Comment

                  • noonakki
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2011
                    • 30
                    • Inari

                    #24
                    yksinpuhelu jatkuu..
                    Tyhjäkäyntimoottorin johdon nykiminen ei vaikuta mihinkään.
                    TPS:n johdon irrottaminen nostaa kierroksia.
                    Kokeilin tyhjäkäyntimoottoriin suoraa 12v ja se toimii hienosti.
                    Kun virrat laittaa päälle, se klopsahtaa ja jää surraamaan.

                    Comment

                    • noonakki
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2011
                      • 30
                      • Inari

                      #25
                      Ja unohdin myöskin mainita että tallissa kun ovet kiinni tuota käytteli meinasi happi loppua. Eli todella kitkerää pakokaasua Selvä oire. Mulla oli yksi w124 2.0 bensa ja siellä oli iso imuvuoto eikä sekään pelannut kun kierroksilla mutta se ei pysynyt käynnissä tyhjäkäynnillä ollenkaan. Ja pakokaasu haisi samalle. :think

                      Comment

                      • peeämwee
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 1824
                        • I sink hell

                        #26
                        Paljonko tällä on nyt ajettu ongelmien alkamisen jälkeen? Soppapumppu tekee noita oireita yleensä pikkuhiljaa kavalasti kun alkaa olla finaalissa.
                        Käyttis 2022 330e xDrive M sport
                        Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
                        A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
                        http://velkakello.fi/

                        Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                        https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                        Comment

                        • noonakki
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2011
                          • 30
                          • Inari

                          #27
                          Originally posted by peeämwee View Post
                          Paljonko tällä on nyt ajettu ongelmien alkamisen jälkeen? Soppapumppu tekee noita oireita yleensä pikkuhiljaa kavalasti kun alkaa olla finaalissa.
                          Omistusaikanani olen ajanut tällä n. 70km. Siitä noin 69km on ollut ongelmia

                          Mutta osaako joku sanoa onko tuossa tyhjäkäyntipömpelissä vika? Tai olisko jollain eteläpohjanmaan alueella varmasti ehjää lainata?

                          Comment

                          • noonakki
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2011
                            • 30
                            • Inari

                            #28
                            Originally posted by Haju69 View Post
                            Viallinen lambda aiheuttaa ainakin tukehtumisen tunnetta. Ja bensankulutuksen kasvua näin ollen. Jos ei imuvuotoa löydy...
                            Mutta missä lambda on? Ei löytynyt, eikä löytynyt myöskään lambdan johtoja. Missä kohdin pakoputkea sen pitäisi olla? Ja missä ne johdot?

                            Comment

                            • noonakki
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2011
                              • 30
                              • Inari

                              #29
                              Vähän päivitystä tähänkin probleemaan.
                              Eli kun vika tulee päälle niin kierrokset jää tyhjäkäynnillä 1500 ja kun koskee kaasuun niin tukehtuu. Jos antaa käydä tyhjää sen verran että auto tiputtaa yhtäkkiä kierrokset tyhjäkäynnille niin toimii aivan normaalisti. Tulpat vaihdoin juuri ja niillä nyt ei ainakaan tähän vikaan ollut mitään vaikutusta.

                              Ja toinen vika, puhaltimen moottori täysillä tai ei ollenkaan, siitä kuva alla.
                              Ihme kun koko auto ei ole palanut aikoinaan

                              Comment

                              • noonakki
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2011
                                • 30
                                • Inari

                                #30
                                Aina vaan yksinpuhelua.
                                Otin normi tyhjäkäynnillä tps anturin johdon irti --> kierrokset nousi.
                                Sen jälkeen painoin kaasua ja tukehtuu :think
                                Olisiko mahdollista että tps yhdistää tyhjäkäyntiasetuksella silloin tällöin kun huvittaa? Saanko ääniä tälle diagnoosille?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎