Moi,
Laitan nyt tänne ohjetta startin vaihtoon, jos joku sitä tarvitsee. Osta ensin se ns. starttilenkki, toisessa päässä on 14 mm ja toisessa 17 mm. Yläpultin saa helpoiten auki, kun vaan pujottaa käden siitä imusarjan takaa auton oikealta puolelta. Oikealla kädellä etsii sen 17 mm pultin kannan ja vasemmalla vääntää. Niitä vesiletkuja voi vähän ottaa pois tieltä. Alkuperäisessä startissa se pultin kolo on sellainen, että se ei sieltä tipahda, vaikka on kokonaan auki. Tarvikestartissa se kolo isompi, joten kannattaa noukkia se pultti talteen. Tämän jälkeen irroitetaan johdot, solenoidi vetämällä ja paksut piuhat 13 mm avaimella. Tämän jälkeen on aika mennä auton alle. Omani otin pois montulla ja siinä ei kauaa mennyt. Startti ei putoa ja se kannattaa ottaa yläkautta pois. Sitten uusi vaan paikalleen samalla lailla. Ja sitten kysymys. Missä on starttirele? ETM väittää: start relay, under LH dash, on body electrical bracket.
-eeko
Laitan nyt tänne ohjetta startin vaihtoon, jos joku sitä tarvitsee. Osta ensin se ns. starttilenkki, toisessa päässä on 14 mm ja toisessa 17 mm. Yläpultin saa helpoiten auki, kun vaan pujottaa käden siitä imusarjan takaa auton oikealta puolelta. Oikealla kädellä etsii sen 17 mm pultin kannan ja vasemmalla vääntää. Niitä vesiletkuja voi vähän ottaa pois tieltä. Alkuperäisessä startissa se pultin kolo on sellainen, että se ei sieltä tipahda, vaikka on kokonaan auki. Tarvikestartissa se kolo isompi, joten kannattaa noukkia se pultti talteen. Tämän jälkeen irroitetaan johdot, solenoidi vetämällä ja paksut piuhat 13 mm avaimella. Tämän jälkeen on aika mennä auton alle. Omani otin pois montulla ja siinä ei kauaa mennyt. Startti ei putoa ja se kannattaa ottaa yläkautta pois. Sitten uusi vaan paikalleen samalla lailla. Ja sitten kysymys. Missä on starttirele? ETM väittää: start relay, under LH dash, on body electrical bracket.
-eeko
Comment