Tervehdys pitkästä aikaa! Viimeksi ollu bimmeri 2012, mutta nyt alkoi noi vanhat mallit näyttää silmissä niin pirun kauniilta ja tuollaista ajotuntumaa ei uusissa kärryissä oo, et pakko sellainen on käydä hakee.
Olis kyseessä 750i V12 1989, 130000km. Viimeisen kymmenen vuoden aikana ei käytännössä ajoa, harrastelijalla lämpimässä tallissa. Ainut "vika" on moottorin pieni ailahtelu tyhjäkäynnillä. Mites kaikki tiivisteet? Nehän seisottamisesta kuivuu. Riittääkö, et ajaa vaikka 40km ja sit odottaa esim päivän, jottais sais selville, et mistä vuotaa jos vuotaa? Tuleeko porukalle muita ajatuksia mieleen, et mitä kandeis ottaa huomioon? Elektroniikkaa taitaa usein joutua uusia ja olik nii, et bensatankit usein vuotavia? Löysinkin tuosta alempaa jonkun verran vinkkeja, mutta kaikki ajatukset tervetulleita. Autoon on vaidettu lähes kaikki moottorin sähköosat, imusarjojen tiivisteet ja siinä yhteydessä vissiin myös kansipahvi. Jarrujen "hallintayksikkö" mikäs se ny on nimeltään, myös vaihdettu ku jarrut oli jumittanu. Hyvin siittä on huolta pidetty.
Olis kyseessä 750i V12 1989, 130000km. Viimeisen kymmenen vuoden aikana ei käytännössä ajoa, harrastelijalla lämpimässä tallissa. Ainut "vika" on moottorin pieni ailahtelu tyhjäkäynnillä. Mites kaikki tiivisteet? Nehän seisottamisesta kuivuu. Riittääkö, et ajaa vaikka 40km ja sit odottaa esim päivän, jottais sais selville, et mistä vuotaa jos vuotaa? Tuleeko porukalle muita ajatuksia mieleen, et mitä kandeis ottaa huomioon? Elektroniikkaa taitaa usein joutua uusia ja olik nii, et bensatankit usein vuotavia? Löysinkin tuosta alempaa jonkun verran vinkkeja, mutta kaikki ajatukset tervetulleita. Autoon on vaidettu lähes kaikki moottorin sähköosat, imusarjojen tiivisteet ja siinä yhteydessä vissiin myös kansipahvi. Jarrujen "hallintayksikkö" mikäs se ny on nimeltään, myös vaihdettu ku jarrut oli jumittanu. Hyvin siittä on huolta pidetty.
Comment