Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 Dieselöinti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SH
    Newbiemmer
    • Jun 2004
    • 6

    E32 Dieselöinti

    Onko kukaan toteuttanut tuollaista projektia?

    Kanta-autona toimisi 730iA -87 ja koneeksi M51D25 tds.

    Onko tuossa tds:ssä jo paljon elektroniikkaa ja vaatiiko se jotain ohjausbokseja toimiakseen?

    Käykö automaatti suoraan diiselin perään?

    Onko odotettavissa perävälityksen muutosta?
  • DiisseliKiisseli
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 550
    • Uusimaa

    #2
    m51d25 kone vaatii toimiakseen anturin jos toisenkin eli sähköpuolella on iso työ. Se vaatii ohjausboksin toimiakseen. TDS:n automaatti vaatii myös elektroniikalta tiedon missä mennään jotta toimii, ainakin näin olen ymmärtänyt. Loota ja kone pitää siis täsmätä. Perävälitys on myös paljon pidempi johtuen moottorin erilaisesta kierrosalueesta.

    Itse en ikinä lähtisi tekeen mutta on paljon asioita mitä muut tekevät mutta minä en!

    Näin olen ymmärtänyt, korjatkaa jos siltä tuntuu...

    Comment

    • SH
      Newbiemmer
      • Jun 2004
      • 6

      #3
      Tuota vähän pelkäsinkin, että sinne on sotkettu sähköä jo ihan liikaa.

      Mites tuo m21d25 kone sitten? Toimiiko se ilman suurempia sähkövirityksiä? Entä sopiiko suoraan automaattilaatikkoon?

      Onko tuosta 2.4 diiselistä mihinkään? Kulutus? Kestävyys?

      Comment

      • tapio87
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2004
        • 235
        • Haapajärvi

        #4
        saisihan niitä sähköhärveleitä karsittua pois, kun laittaa m51d25 koneeseen m21:sen mekaanisen syöttöpumpun.. eikä taida olla m51:llä ja m21:sellä paljoa hintaeroakaan
        324tdic savukonerojekti

        Comment

        • ViisKolmeVitonen
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 390
          • Kauhajoki

          #5


          Toi tyyppi varmaan vois tietää asiasta jotain.
          Koita pistää vaikka sähköpostia.
          Passat tdi -04

          Comment

          • SH
            Newbiemmer
            • Jun 2004
            • 6

            #6
            Nettiauton myyjälle on laitettu postia. Saa nähdä tuleeko vastausta.

            Tuo pumpun vaihtaminen mekaaniseksi kuulostaa hyvältä. Meneekö vanha pumppu suoraan uudempaan koneeseen ilman kikkailuja?

            Comment

            • jani1632
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 2243
              • Etelä-pohjanmaa

              #7
              ........................
              Last edited by jani1632; 24-12-2007, 17:06.
              Tallin täytteet:
              E70 3.0d -09
              E34 540ia -94
              E39 520d -00
              E39 528i M-sport -00
              E60 520i -04
              E30 -86
              E61 520da -09

              Comment

              • jpeltoma
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2004
                • 600
                • pirkanmaa

                #8
                tässä tais olla kyse myös automaatista. Jos sen haluu tehdä niinkun alunperin TDS:ssä on niin Tällöin tarvii myös automaatin boksi ja sen liitännät moottorinohjaukseen hoitaa kuntoon. Tässä M51:sen perässä on sähköisesti ohjattu loota joka juttelee moottorinohjauksen kanssa. Jos haluu päästä suht helpolla ja välttää kalliit sähköpumpun rempat jatkossa, niin mä sorvaisin mekaanisen pumpun sinne paikalleen. Varsinkin kun niissä tuntuu olevan viripotentiaaliakin...johon tämmöset hommat helposti johtaa.Noita wanhoja pumppuja kyllä pyörii nurkissa....Vaihdelaatikko/perä on sitte toinen juttu...mitä sinne diisselikoneen jatkoks laittas tässä tapauksessa? Ehkä helpointa jos hommais manuaalilaatikolla olevan elintenluovuttajan.
                Last edited by jpeltoma; 05-08-2006, 21:47.
                __________________________________________________ ________________________
                Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                Comment

                • SH
                  Newbiemmer
                  • Jun 2004
                  • 6

                  #9
                  Olen ajellut 3 vuotta 80-luvun dieselmersuilla, joten karsastan kaikkia sähkösäätöisiä pumppuja ym. vaihdelaatikoita.
                  Manuaalia en ole kelpuuta autoon.

                  Jos tuo niin vaikeaksi menee että tarvii diiseliautosta koko keulan ym boksit niin taitaa jäädä tekemättä tämä projekti. Tarkoitus oli mahdollisimman halvalla/helpolla saada bensa vaihdettua diiseliksi.

                  Comment

                  • jani1632
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 2243
                    • Etelä-pohjanmaa

                    #10
                    ......................
                    Last edited by jani1632; 24-12-2007, 17:06.
                    Tallin täytteet:
                    E70 3.0d -09
                    E34 540ia -94
                    E39 520d -00
                    E39 528i M-sport -00
                    E60 520i -04
                    E30 -86
                    E61 520da -09

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5152
                      • Kouvola, Savisto

                      #11
                      Ja eikös yhdeksi ongelmaksi tule, jos TDS (turbo) moottorin laittaa, ni ne päästömittaukset, siis mikäli vähäpäästöinen?
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        #12
                        Originally posted by jani1632
                        Vaihtoehtona on tietenkin laittaa m21(115hv) diesel mekaanisella pumpulla(E28) ja ilman sähköohjausta olevan Zf-tomaatin..näitä tekniikoita voi löytää sopuhintaankin.Eikä itse asennus ole vaikea!
                        Tähdentäen sitä että m2x ja m5x moottoreiden vaihteistot eivät ilman muutoksia sovi toistensa korvaajiksi vaikka pulttijako onkin sama, moottoreiden kallistuskulmat erovat toisistaan, kuten bensiini moottoreissakin.
                        Olli.

                        Comment

                        • SH
                          Newbiemmer
                          • Jun 2004
                          • 6

                          #13
                          Nettiauton kaveri vastasi, että hänen autoonsa on vaihdettu kone + laatikko + mittaristo + paljon sähköosaa (esim.kaasu on sähköinen). Paljon sähköhommaa tuo operaatio oli teettänyt.

                          Käykö siis tuo m30:n perässä oleva automaatti m21perään?

                          Vähäpäästöisyydestä en osaa sanoa oliko tuo kanta-auto sellaiseksi merkattu. Vuosimalli on kuitenkin -87.

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16419
                            • Asikkala

                            #14
                            Mistä syystä dieselöinti, eikö olis helpompi ostaa aito dieseli ?

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14351
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by jr66
                              Mistä syystä dieselöinti, eikö olis helpompi ostaa aito dieseli ?
                              E32:sta kun ei ole tehtaalta diesel-moottorilla saanut.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎