Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 lämmöt ei nouse, tuulilasi huurtuu, nesteet katoaa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jpaitala
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 65
    • Itä-Suomi

    #16
    Nyt on osat haettu ja vesiventtiili jo vaihdettu, termostaatti olis seuraavana vuorossa... Sopiva avain tuulettimelle pitää ensin vain hakea.

    Tuulettimesta tuleekin sitten seuraava kysymys... eikös sen pitäisi kylmänä olla pyörimättä? Näyttää pyörivän koko ajan, eli sekin varmasti lämpiämistä hidastaa?
    '96 BMW 750 iA

    Comment

    • Jusaus
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1124
      • Kajaani

      #17
      Originally posted by jpaitala View Post
      Nyt on osat haettu ja vesiventtiili jo vaihdettu, termostaatti olis seuraavana vuorossa... Sopiva avain tuulettimelle pitää ensin vain hakea.

      Tuulettimesta tuleekin sitten seuraava kysymys... eikös sen pitäisi kylmänä olla pyörimättä? Näyttää pyörivän koko ajan, eli sekin varmasti lämpiämistä hidastaa?
      No riippuu onko visko- vai sähkötuuletin, visko pyörii koko ajan.
      Nyk: GSX1300R -00
      Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
      ---------------------------------------------
      -Official member of BTCF-Sauna Team-
      ---------------------------------------------

      Comment

      • jpaitala
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 65
        • Itä-Suomi

        #18
        Ok, sitten se toimii kuten pitääkin... Piti vain varmistaa.
        Eikös näissä kuitenkin joissain ole joku lämpöjousi systeemi jonka mukaan alkaa pyöriä vasta lämpimänä?
        '96 BMW 750 iA

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #19
          Originally posted by jpaitala View Post
          Nyt on osat haettu ja vesiventtiili jo vaihdettu, termostaatti olis seuraavana vuorossa... Sopiva avain tuulettimelle pitää ensin vain hakea.

          Tuulettimesta tuleekin sitten seuraava kysymys... eikös sen pitäisi kylmänä olla pyörimättä? Näyttää pyörivän koko ajan, eli sekin varmasti lämpiämistä hidastaa?
          32mm kiintoavain ja viskon mutterissa on vasenkätinen kierre.

          Pyörii se viskotuuletin kylämänäkin ja sen pystyy pysäyttämään käsin jos se toimii niinkuin kuuluu, siis KYLMÄNÄ. En suosittele kuitenkaan kokeilemaan ja varsinkaan lämpimällä koneella, se saattaa olla sormille kohtalokasta...
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • alspe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 3402
            • Tre

            #20
            Originally posted by jpaitala View Post
            Ok, sitten se toimii kuten pitääkin... Piti vain varmistaa.
            Eikös näissä kuitenkin joissain ole joku lämpöjousi systeemi jonka mukaan alkaa pyöriä vasta lämpimänä?
            Viskossa on silikoniliuos sisällä joka on notkeaa kylmänä ja jäykistyy lämmitessään jolloin pyörimisnopeus kasvaa.
            G30 520d xDrive
            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

            Comment

            • jpaitala
              Bimmer Rookie
              • Oct 2006
              • 65
              • Itä-Suomi

              #21
              Termari vaihdettu, ei ihme jos lämmöt ei nouse kuten pitää...

              '96 BMW 750 iA

              Comment

              • jpaitala
                Bimmer Rookie
                • Oct 2006
                • 65
                • Itä-Suomi

                #22
                Jo löytyi huurteeseenkin ilmeisesti syyllinen....
                sieltä se vesi vain tulee.
                Last edited by jpaitala; 10-11-2006, 18:36.
                '96 BMW 750 iA

                Comment

                • jpaitala
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2006
                  • 65
                  • Itä-Suomi

                  #23
                  Koko show on nyt tehty ja melkein tyytyväinen olen...
                  Koeajon tein äsken ja liki kaikki toimi malliikkaasti, mutta:
                  Kuskinpuolellepa ei lämmintä tule, repsikalle tulee juuri kuten säätöpyörästä käsketään mutta kuskille silti kylmänholakkaa ilmaa. Tuulilasi asennossa tulee kyllä kuumaa sivuikkunallekin mutta ilmastointi asennossa ei.

                  Mitäs vikaa nyt haetaan??
                  '96 BMW 750 iA

                  Comment

                  • Juho_P
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 313
                    • p-pohjanmaa

                    #24
                    Originally posted by jpaitala View Post
                    Koko show on nyt tehty ja melkein tyytyväinen olen...
                    Koeajon tein äsken ja liki kaikki toimi malliikkaasti, mutta:
                    Kuskinpuolellepa ei lämmintä tule, repsikalle tulee juuri kuten säätöpyörästä käsketään mutta kuskille silti kylmänholakkaa ilmaa. Tuulilasi asennossa tulee kyllä kuumaa sivuikkunallekin mutta ilmastointi asennossa ei.

                    Mitäs vikaa nyt haetaan??
                    Vahvasti epäilen että se kuskinpuolen vesiventtiili on jumissa, tiivisteet rikki ja hapettunut kiinni.
                    pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

                    Comment

                    • Juho_P
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 313
                      • p-pohjanmaa

                      #25
                      Originally posted by jpaitala View Post
                      Termari vaihdettu, ei ihme jos lämmöt ei nouse kuten pitää...
                      Kertaalleen oli juuri ostetussa autossa samaa vikaa ettei tahtonu lämmöt nousta. Tietty ekana aattelin että termostaatti jumittaa auki tms. Yllätys oliki kiva ku löysäsin termostaattikotelon ja aloin ottamaan termostaattia pois niin sielläpä ei sellaista ollutkaan.
                      Myöhemmin sitten selvis että oli autossa vähän kansivikaa ja siksi joku ottanut termarin pois.
                      pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

                      Comment

                      • jpaitala
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2006
                        • 65
                        • Itä-Suomi

                        #26
                        Originally posted by Juho_P View Post
                        Vahvasti epäilen että se kuskinpuolen vesiventtiili on jumissa, tiivisteet rikki ja hapettunut kiinni.
                        Vesiventtiilikin on vaihdettu uuteen 2päivää sitten joten en oikein jaksa siihen uskoa...
                        '96 BMW 750 iA

                        Comment

                        • Juho_P
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 313
                          • p-pohjanmaa

                          #27
                          Originally posted by jpaitala View Post
                          Vesiventtiilikin on vaihdettu uuteen 2päivää sitten joten en oikein jaksa siihen uskoa...
                          Sitten vika ei luultavasti ole niinkään kaukana.
                          Oletko mitannut esim. yleismittarilla millaisia arvoja tulee johtojen päihin jotka menevät sinne vesiventtiileille? Voihan nimittäin vika olla säätimissäkin.
                          pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

                          Comment

                          • bember
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2005
                            • 479
                            • Kirkkonummi

                            #28
                            lämppärin kenno

                            mulla sama ilmiö viimekeväänä ja vein Laakkoselle saatesanoilla ensin o-rengas-tiivisteet chekattava. Väittivät että sen näki heti että kenno vuotaa minkä takia vaihtoivat sen. Ihmettelin miksei vanhaa kennoa annettu mukaan niinkuin yleensä vaihdetut osat ja vaadin sen mukaan. Vein koeponnistukseen josta sain todistuksen että se on ehjä! Vika oli siis ollut kumisissa o-renkaissa (hinta1E). o myönsivät huijauksen ja suostuivat korvaamaan veloittamansa 157E (bmw-club-alennuksella) tarvikkeilla ja huolloilla muttei rahassa! Nyt mulla on siis todistuksella ehjä E32:sen BEHR:in
                            lämmityslaitteen kenno jossa keskellä väliseinä automaatti ilmastoinnin myötä.
                            Voisin vaihtaa sen vaikka E32-34 oikean puolen lähivalo lyhtyyn (lasissa halkeama) .

                            Comment

                            • 525iiäxä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2005
                              • 1854
                              • Lappeenranta, Finland

                              #29
                              Originally posted by jpaitala View Post
                              Koko show on nyt tehty ja melkein tyytyväinen olen...
                              Koeajon tein äsken ja liki kaikki toimi malliikkaasti, mutta:
                              Kuskinpuolellepa ei lämmintä tule, repsikalle tulee juuri kuten säätöpyörästä käsketään mutta kuskille silti kylmänholakkaa ilmaa. Tuulilasi asennossa tulee kyllä kuumaa sivuikkunallekin mutta ilmastointi asennossa ei.

                              Mitäs vikaa nyt haetaan??
                              Tuliko varmasti kaikki anturit paikalleen ja johdot kiinni ? Jos ennen remppaa säätö toimi, niin jotainhan urakan aikana on tapahtunut.

                              Entäpä ilmaus ? Ilma haittaa nesteen kulkua kummasti...

                              Volvo V70 2.4T -02
                              E30 323i -84 (taas)

                              Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                              Comment

                              • jpaitala
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2006
                                • 65
                                • Itä-Suomi

                                #30
                                Ennen remonttia ei koskaan tullut niin lämmintä että olis huomannut mitään eroa kuskin tai repsikan puolen välillä. Ja lisäksi kun ei koskaan voinut pitää muuta asentoa päällä kuin tuulilasipuhallusta niin ei voinut huomata senkään vertaa.

                                Kukapa kertois oikean tavan ilmata 750:n? Ohjeita löytyi roppakaupalla mutta en ainakaan itse löytänyt yhtään ohjeita suoraan tuohon.
                                Remontin jälkeen veden lisäyksen ohessa kyllä lypsin vesiletkuja pitkään ja hartaasti mutta olisiko pitänyt tehdä vielä jotain muutakin?

                                Täytyy ottaa taas auto talliin joku päivä ja tutkia kunnolla jos sieltä jotain löytyis...
                                '96 BMW 750 iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎