Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 lämmöt ei nouse, tuulilasi huurtuu, nesteet katoaa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #31
    Originally posted by Juho_P View Post
    Sitten vika ei luultavasti ole niinkään kaukana.
    Oletko mitannut esim. yleismittarilla millaisia arvoja tulee johtojen päihin jotka menevät sinne vesiventtiileille? Voihan nimittäin vika olla säätimissäkin.
    Joku servo-ohjatuista läpistä voi oikkuilla (jumissa/liitin irti tms.) ja ohjainyksikön vika voin olla myös mahdollinen. Jotainhan tuon rempan yhteydessä on tapahtunut jos se lämmitys toimi aiemmin moitteetta.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • ihu412
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 263
      • Tampere/Rovaniemi

      #32
      Oletko tutkinut tarkemmin noita ilmanjako moottoreita,niitä löytyy 10 kpl lämmitys ja ac boksin ympäristöstä.3 oikealta puolelta ja 7 vasemmalta puolelta.Kohtuu pieniä pyöreitä joihin tulee johto liittimineen.

      Comment

      • Juho_P
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 313
        • p-pohjanmaa

        #33
        Originally posted by Leka View Post
        Joku servo-ohjatuista läpistä voi oikkuilla (jumissa/liitin irti tms.) ja ohjainyksikön vika voin olla myös mahdollinen. Jotainhan tuon rempan yhteydessä on tapahtunut jos se lämmitys toimi aiemmin moitteetta.
        Sattuipa mieleeni nyt tässä. Yks päivä Minä vänkärinä ja laitoin jaloille puhallusta kun jalkoja paleli vieraan auton kyydissä, hetken kuluttua kuski kehuu että tuleepa tosi lämmintä jaloille ja mulla paleli vieläki jalkoja. :think
        Nytpä muistinkin kun miekkaa tutkiskelin kesällä ko. autosta että joku pieni muovirenkula tipathi jostain- taisipa sitten olla siitä läpästä että se servo ei saa sitä enää aukaistua..
        No- eipä oo mun auto ja pääasia että kuski viihtyy.
        pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

        Comment

        • djanni
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 883
          • 03

          #34
          Originally posted by jpaitala View Post
          Kukapa kertois oikean tavan ilmata 750:n? Ohjeita löytyi roppakaupalla mutta en ainakaan itse löytänyt yhtään ohjeita suoraan tuohon.
          Remontin jälkeen veden lisäyksen ohessa kyllä lypsin vesiletkuja pitkään ja hartaasti mutta olisiko pitänyt tehdä vielä jotain muutakin?
          En sen kummempaa ohjetta tiedä muuta kuin, että siinähän on samanlainen paisuntasäiliö kuin 735:ssa, ja ilmaaminen onnistuu hyvin (helposti?) kun pitää huolen, että paisuntasäiliö on ylimmäisenä, eli auto tasaisella tai mahd. (?) alamäessä. Eli ei ylämäkeen niin kuin niissä, joissa paisari on syylärissä kiinni.

          Comment

          • jpaitala
            Bimmer Rookie
            • Oct 2006
            • 65
            • Itä-Suomi

            #35
            Originally posted by ihu412 View Post
            Oletko tutkinut tarkemmin noita ilmanjako moottoreita,niitä löytyy 10 kpl lämmitys ja ac boksin ympäristöstä.3 oikealta puolelta ja 7 vasemmalta puolelta.Kohtuu pieniä pyöreitä joihin tulee johto liittimineen.
            Huomasin ne kyllä kaikki kun kennoa vaihdoin, mutten niihin sen kummemmin huomiota panostanut...

            Originally posted by djanni View Post
            En sen kummempaa ohjetta tiedä muuta kuin, että siinähän on samanlainen paisuntasäiliö kuin 735:ssa, ja ilmaaminen onnistuu hyvin (helposti?) kun pitää huolen, että paisuntasäiliö on ylimmäisenä, eli auto tasaisella tai mahd. (?) alamäessä. Eli ei ylämäkeen niin kuin niissä, joissa paisari on syylärissä kiinni.
            Kyllä ainakin omasta mielestäni tuntuu että ilmaus onnistunut, nestepinta on kestänyt siitä saakka juuri kohdallaan, eikä lämpöjen kanssa ole ollut mitään ongelmia.

            Täytyy viikonloppuna perehtyä tuohon paremmin kun on aikaakin enemmän, nyt pitää touhuta noita muita tärkeämpiä ongelmia tuon kanssa.
            '96 BMW 750 iA

            Comment

            • jpaitala
              Bimmer Rookie
              • Oct 2006
              • 65
              • Itä-Suomi

              #36
              Originally posted by Juho_P View Post
              Sitten vika ei luultavasti ole niinkään kaukana.
              Oletko mitannut esim. yleismittarilla millaisia arvoja tulee johtojen päihin jotka menevät sinne vesiventtiileille? Voihan nimittäin vika olla säätimissäkin.
              Mitäs arvoja sinne pitäis tulla jotta tietäis että kaikki ok?
              '96 BMW 750 iA

              Comment

              • Juho_P
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 313
                • p-pohjanmaa

                #37
                Originally posted by jpaitala View Post
                Mitäs arvoja sinne pitäis tulla jotta tietäis että kaikki ok?
                Vesiventtiileille nollasta voltista ylöspäin riippuen tietty säätimien asennosta.
                Ja kolmion "kärki" siinä liittimessä on sitten se maa ja alemmat sitten ne puolet kuskille ja vänkärille.
                pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

                Comment

                • 525iiäxä
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2005
                  • 1848
                  • Lappeenranta, Finland

                  #38
                  Originally posted by Juho_P View Post
                  Vesiventtiileille nollasta voltista ylöspäin riippuen tietty säätimien asennosta.
                  Ja kolmion "kärki" siinä liittimessä on sitten se maa ja alemmat sitten ne puolet kuskille ja vänkärille.
                  Eiei, venttiilille tulee 12v kun automatiikka pätkäisee lämpimän veden kiertoa. Tai itse asiassa se taitaa olla jopa niin, että siihen "kärkeen" tulee 12 ja maata pätkitään puolelleen automatiikan määräämässä tahdissa. Näin E34:ssa ainakin.

                  Volvo V70 2.4T -02
                  E30 323i -84 (taas)

                  Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                  Comment

                  • jpaitala
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2006
                    • 65
                    • Itä-Suomi

                    #39
                    Kävin sitä liitin tutkimassa ja suihkutin puhdistusainetta sinne ja ajolle...(olisin mitannut yleismittarilla jännitteet mutta mittaripa ei suostunut enää toimimaan)
                    no nyt tuli kuskin puolellekin lämmintä samalla tapaa kuin repsikan puolelle, mutta noin 10min ajon jälkeen alkoi taas kuskin puoli mennä viileäksi...ja samalla puhallusteho tippuu kuskin puolelta. Miekkako tähän on syypää vai?
                    '96 BMW 750 iA

                    Comment

                    • Juho_P
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 313
                      • p-pohjanmaa

                      #40
                      Originally posted by 525iiäxä View Post
                      Eiei, venttiilille tulee 12v kun automatiikka pätkäisee lämpimän veden kiertoa. Tai itse asiassa se taitaa olla jopa niin, että siihen "kärkeen" tulee 12 ja maata pätkitään puolelleen automatiikan määräämässä tahdissa. Näin E34:ssa ainakin.
                      Aivan. Ja nollalla ne venttiilit pitäs olla auki. Ja taidat muuten olla oikeassa tuosta että maata pätkitään. Mutta kuitenkin 0-12V sinne tulee ja antaa osviittaa kun mittailee.
                      Toisaalta voi olla joku vika siellä termostaatissa ja sen takia sää vääriä arvoja sinne.
                      pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

                      Comment

                      • jakusa
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 515
                        • Lempäälä

                        #41
                        Oletko tarkistanut lämpötila-anturit? Kun logiikka keksii, että haluttu lämpötila on saavutettu, puhallusvoimakkuus putoaa. Antureiden ohmiarvot löytyy bentleyn manuskasta
                        -after all is said and done more is said than done-


                        Comment

                        • jpaitala
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2006
                          • 65
                          • Itä-Suomi

                          #42
                          Originally posted by jakusa View Post
                          Oletko tarkistanut lämpötila-anturit? Kun logiikka keksii, että haluttu lämpötila on saavutettu, puhallusvoimakkuus putoaa. Antureiden ohmiarvot löytyy bentleyn manuskasta
                          Enpä ole antureita tarkistellut, eikä kyllä ole ohmiarvoistakaan mitään tietoja mihin verrata.
                          '96 BMW 750 iA

                          Comment

                          • Leka
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 7701
                            • Vilppula

                            #43
                            Originally posted by 525iiäxä View Post
                            Eiei, venttiilille tulee 12v kun automatiikka pätkäisee lämpimän veden kiertoa. Tai itse asiassa se taitaa olla jopa niin, että siihen "kärkeen" tulee 12 ja maata pätkitään puolelleen automatiikan määräämässä tahdissa. Näin E34:ssa ainakin.
                            Jostain muistan lukeneeni että E34:ssa pätkitään myös vesiventtiilien jännitettä joissain tapauksissa :think

                            Täytyypä katsella jos löytyis juttu vielä jostain. Itse en tuota allekirjoita koska ei ole faktaa asiasta.
                            sigpic

                            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                            Comment

                            • Morkai
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 3197
                              • Saarijärvi

                              #44
                              Jaahas, mullakin on ollut hiukan tuota ongelmaa, että lasit huurtuu aika herkästi. Glygolin hajua ei oo juuri nenään tullu, mutta päätinpä sitten tarkistaa tuon lämppärin kennon ja O-renkaat. Homma olikin odotettua helpompi, varaosa-autosta kennon irrottaminen kesti tunnin ja kun pääsi itse kohdeauton kimppuun, niin kenno irtos alle tuntiin. Mutta ongelmat alkoivatkin tästä... kaskun mitään vikaa ei löytynyt o_O

                              Irrotin sit varaosa-autosta vielä tuon vesiventtiilin ja avasin sen. Vähän huonossa hapessa oli toisen venttiilin tiivistekumi ja molemmat täynnä ruostetta, kun sakemanni ei ollu juuri jäähdytysnestettä autossa käyttänyt. Toisen auton vesiventtiileistä oli kumit kadonneet... jotka löytyivät sitten pienen haeskelun jälkeen tuolta lämppärin kennosta. Luulin jo, että ne on tukkineet kennon ja aiheuttaneet mun huurtumisprobleemat, mutta pah... Huurtuminen on edelleen ongelma ja mistään ei löydy vikaa. Tässä -88 735iexA:ssa ei käsittääkseni ole edes tuota raitisilmasuodatinta. Missä vika: miksi lasit huurtuu jos ei pidä kovaa lämpöä ja puhkua päällä?

                              ps: jos joku tarvii lämppärin kennon, niin 50e:llä irtoo
                              Last edited by Morkai; 18-11-2006, 22:58.
                              sigpic
                              E23 728iA V8-projekti
                              E38 730D -projekti
                              E39 540iA -projekti
                              I01 i3 -projekti

                              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                              Comment

                              • djanni
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 883
                                • 03

                                #45
                                Originally posted by Morkai View Post
                                Jaahas, mullakin on ollut hiukan tuota ongelmaa, että lasit huurtuu aika herkästi.
                                Ilmoittaudutaan myöskin samaan kerhoon - vielä ei ole niin paha ongelma, että jaksaisi alkaa mitään purkamaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎