Announcement

Collapse
No announcement yet.

OBC & CC ongelma... e32

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jpaitala
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 65
    • Itä-Suomi

    OBC & CC ongelma... e32

    Eli, CC:n ja OBC:n kieli on muutettu englanniksi, jolla kielellä kaikki kulutus, nopeus, aika, yms tiedot tulevat.
    Mutta silti vikailmoitukset tulevat saksaksi, eli esim. tällä hetkellä bremsbelage eli jarrupala ilmoitus. Mistä moinen?
    Ennen akun irroitusta pari päivää sitten kaikki toimi vielä ihan niinkuin pitikin vaan vaikka nyt miten kieltä vaihtelet niin silti tulee vikailmot saksaksi. :think
    '96 BMW 750 iA
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    #2
    OBC:n kieli muuttuu samalla kun vaihdat CC:n kieltä, ensiksi CC:n kieli englanniksi ja sitten OBC tuon ohjeen mukaan
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • jpaitala
      Bimmer Rookie
      • Oct 2006
      • 65
      • Itä-Suomi

      #3
      Aivan aivan.. .ja juuri tämän ohjeen mukaan on tehtykin....
      mutta, vaikka CC näyttää tiedot (kello/päivä, kulutus1/2, keskinopeus, jne englanniksi) niin silti vikailmot tulevat saksaksi.
      '96 BMW 750 iA

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Originally posted by jpaitala View Post
        Aivan aivan.. .ja juuri tämän ohjeen mukaan on tehtykin....
        mutta, vaikka CC näyttää tiedot (kello/päivä, kulutus1/2, keskinopeus, jne englanniksi) niin silti vikailmot tulevat saksaksi.
        Sulla on OBC:n ja CC:n kielet ristissä... Tuon voi muuttaa OBC:n piilovalikon #11 kautta tai irroittamalla akunkenkä jolloin kielet menevät taas samaa tahtia.
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • jpaitala
          Bimmer Rookie
          • Oct 2006
          • 65
          • Itä-Suomi

          #5
          Originally posted by Leka View Post
          Sulla on OBC:n ja CC:n kielet ristissä... Tuon voi muuttaa OBC:n piilovalikon #11 kautta tai irroittamalla akunkenkä jolloin kielet menevät taas samaa tahtia.
          Tuokin tuli mieleen ja kokeilin akun irroittamista systeemistä... miteköhän kauan sen pitäis olla irti että nollaus tapahtuisi. Minulla oli akku irti noin 5min ja se ei vielä tähän ongelmaan auttanut.
          '96 BMW 750 iA

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Originally posted by jpaitala View Post
            Tuokin tuli mieleen ja kokeilin akun irroittamista systeemistä... miteköhän kauan sen pitäis olla irti että nollaus tapahtuisi. Minulla oli akku irti noin 5min ja se ei vielä tähän ongelmaan auttanut.
            Enpäs osaa sanoa tarkaa aikaa, mutta kyllä se on ollut aina aika pitkään irti jos on tarvinnut irroittaa. On tuo kielien ristiinmeno osunut omalle kohdalle ainakin pari kertaa ja molempia konsteja olen sen korjaamiseksi käyttänyt.

            Kun vaihdat CC:n kieltä niin OBC:ssa vilahtaa myös se kieli joka siihen tulee. CC:n kieleksi sitten En-US ja OBC kohdalleen km/C/miles/F napilla.
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • jpaitala
              Bimmer Rookie
              • Oct 2006
              • 65
              • Itä-Suomi

              #7
              Pitää irroittaa akku sitten yöksi jos se vaikka auttaisi vaivaan tympeään...

              Kiitos.
              '96 BMW 750 iA

              Comment

              • jpaitala
                Bimmer Rookie
                • Oct 2006
                • 65
                • Itä-Suomi

                #8
                Akku oli yön yli irti... päivällä nyt laitoin takaisin ja yritin kielen saada kohdalleen mutta edelleen toimi päin honkia. Outoa etten sanoisi...

                Edit: Akun vaihto oli sitten näköjään jollain tapaa kriittinen toimenpide. Nyt alkoi sitten toimia tietokonekin niinkuin pitää...
                Last edited by jpaitala; 16-11-2006, 17:02.
                '96 BMW 750 iA

                Comment

                • Petteri75
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 2550
                  • Kirkkonummi

                  #9
                  Täällä on myös tapaus, jossa OBC:n toiminta tapahtuu englanniksi, mutta virheilmoitukset tulevat saksaksi. Kielenvaihto piilovalikon kautta ei toiminut, akun irroitustakaan ei ole tullut (vielä) kokeiltua. Auto on 08/92, jos sillä nyt mitään merkitystä on.. Kivahan ne virheilmoitukset olisi saada selkokielelle, mutta kyllähän joku Waschwasserstand on tullut pakosti opittua
                  BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                  Comment

                  • superb
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 2827

                    #10
                    Originally posted by Petteri75 View Post
                    Täällä on myös tapaus, jossa OBC:n toiminta tapahtuu englanniksi, mutta virheilmoitukset tulevat saksaksi. Kielenvaihto piilovalikon kautta ei toiminut, akun irroitustakaan ei ole tullut (vielä) kokeiltua. Auto on 08/92, jos sillä nyt mitään merkitystä on.. Kivahan ne virheilmoitukset olisi saada selkokielelle, mutta kyllähän joku Waschwasserstand on tullut pakosti opittua
                    Akku irti hetkeksi, sillä se korjaantuu.

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #11
                      Originally posted by Petteri75 View Post
                      Täällä on myös tapaus, jossa OBC:n toiminta tapahtuu englanniksi, mutta virheilmoitukset tulevat saksaksi. Kielenvaihto piilovalikon kautta ei toiminut, akun irroitustakaan ei ole tullut (vielä) kokeiltua. Auto on 08/92, jos sillä nyt mitään merkitystä on.. Kivahan ne virheilmoitukset olisi saada selkokielelle, mutta kyllähän joku Waschwasserstand on tullut pakosti opittua
                      Siis CC:n kieli vaihdetaan sillä lämpömittarin vieressä olevan namiskuukkelin kautta, tosin olen törmännyt muutamaan E32/E34:een jossa tuo kielenvaihto ei oikein onnistunut, ilmeisesti huono kontakti mittaristossa sille tapille. Kyllä niihin kuitenkin oikea kieli saatiin

                      Pitääkö tehdä oikein rautalankamalli videon muodossa tästä kielenvaihdosta niin se selittäisi asian aika hyvin?
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • tmth
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 2194
                        • Kangasala

                        #12
                        Mulla ei toimi koko cc:n tappi Jotta oisko mittariston purkua tiedossa?

                        F10 & R55
                        ex:
                        E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                        Comment

                        • Leka
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 7701
                          • Vilppula

                          #13
                          Originally posted by tmth View Post
                          Mulla ei toimi koko cc:n tappi Jotta oisko mittariston purkua tiedossa?
                          Yhdessä E34:ssa piti painaa sitä tappia niin lujaa kielenvaihdossa että olin jo aivan varma mittariston hajoamisesta. En silti suosittele käyttämään liikaa voimaa, enkä ota vastuuta jos joku hajoittaa mittaristonsa liiallisella voimankäytöllä.
                          sigpic

                          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                          Comment

                          • tmth
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 2194
                            • Kangasala

                            #14
                            Originally posted by Leka View Post
                            Yhdessä E34:ssa piti painaa sitä tappia niin lujaa kielenvaihdossa että olin jo aivan varma mittariston hajoamisesta. En silti suosittele käyttämään liikaa voimaa, enkä ota vastuuta jos joku hajoittaa mittaristonsa liiallisella voimankäytöllä.
                            Jaahas, no täytyy huomenna kokeilla hieman voimakkaampaa painallusta. Ja ihan omalla vastuullani sitä painelen Kiitos neuvosta, kertoilen sit toimiko.

                            F10 & R55
                            ex:
                            E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                            Comment

                            • tmth
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 2194
                              • Kangasala

                              #15
                              Originally posted by tmth View Post
                              Jaahas, no täytyy huomenna kokeilla hieman voimakkaampaa painallusta. Ja ihan omalla vastuullani sitä painelen Kiitos neuvosta, kertoilen sit toimiko.
                              Hienosti onnistui, kun vaan käytti hiukan voimaa
                              Kiitos vaan taas Leka, ilman neuvoa ei olis tullut mieleen painaa noin lujasti.

                              F10 & R55
                              ex:
                              E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎