Announcement

Collapse
No announcement yet.

e32 750ia käy huonosti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    #31
    Joo, itse olen tehnyt saman testin laturin rikkoutumisen aikaan. Välillä ladattiin e28:ssa akkua ja taas menoks. Mutta tuli huomattua, että heikolla akulla auton käynnistyksen kohdilla tyhjäkäynti heittelee ja käynti muutenkin kuin viidellä pytyllä. En ainakaan tuota mitenkään muuten osannut selittää, lämpimänä sit kaikki ok.

    Originally posted by WSE1 View Post
    kuutoskoneinen käy nätisti vielä noin 9 voltilla, tämän alle kun alkaa menemään niin tulee käyntihäiriöitä ja noin 8 voltilla sammuu. Tuli käytännön testi suoritettua kerran laturin hajotessa... huonolla orkkis akulla pääsi 50km päiväsaikaan. vähän lisävirtaa ja taas mentiin lisää matkaa joten nuo jännitteet todettu pariinkin kertaan.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • aa750il
      Bimmer Rookie
      • May 2005
      • 31

      #32
      Kyllä auto varmasti käy vaikka akku on huono. Itsekin sen olen todennut, kun minullakin laturi hajosi. Alle 10voltin meni jonkun matkaa ennen kuin sammui.

      Mutta jos huonolla akulla laittaa autoa käyntiin voi ongelma tulla siinä ettei starttaus tilanteessa virtaa/jännitettä riitä joka paikkaan tarpeeksi.
      Siitä voi seurata se että moottorin ohjaus tms. on jossain häiriötilassa joka ei poistu ennen kuin virrat sammuttaa ja käynnistää uudelleen.
      Tämän johtopäätöksen vedin kun ilmeni käyntihäiriöitä heti kun koneen käynnisti. Virrat pois ja uudelleen starttaus auttoi. Tämä siis vanhalla akulla joka oli minun tapauksessa huono.

      Kysyjän tapauksessa kun joka starttauksella sama tilanne, on varmaankin jokin muu ongelma kuin akku.
      BMW750iL

      Comment

      • Jaskaz
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 205
        • Tampere

        #33
        jaa-a täytyy ostaa kumminkin uusi akku kun vanha on ihan sökö, kuitenkin vikakoodien luku täytyy tehä ensin ettei rupee summanmutikassa osteleen palikoita...

        aa750il minkä kokoinen on se kiertovesi pumpun liitos kun katselin sun huolto päiväkirjaa ittellä kanssa paskana eikä uutta pumppua jaksais laittaa
        Bmw e39 523i sedan vm97

        ex e34 525ix touring
        ex mb 300ce sl
        ex e32 750ia luxury
        ex e34 525i
        ex mb 300sel
        ex e34 520 24v

        Comment

        • aa750il
          Bimmer Rookie
          • May 2005
          • 31

          #34
          Varmaa ei pysty sanomaan mutta muistelisin että olis 3/4tuuman letkuliitin mikä siihen sopi.

          Tuolta voi kattoa liittimien tarkempia mittoja.
          BMW750iL

          Comment

          • Jaskaz
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 205
            • Tampere

            #35
            mites tota paljos niitten puolien vastus pitäs olla? entä massamittariessa? niin sais kattoo:think
            Bmw e39 523i sedan vm97

            ex e34 525ix touring
            ex mb 300ce sl
            ex e32 750ia luxury
            ex e34 525i
            ex mb 300sel
            ex e34 520 24v

            Comment

            • kaninruoka
              Newbiemmer
              • Nov 2007
              • 12
              • ylöjärvi

              #36
              Originally posted by Jaskaz View Post
              mites tota paljos niitten puolien vastus pitäs olla? entä massamittariessa? niin sais kattoo:think
              puolien kuntoo ei voi todeta varmaksi mittaamalla... milemmat puolat antoivat samat vastusarvot kun mittasin yleismittarilla. toinen puola on kuitenkin rikki,
              kokeilin nimittäin vaihtaa puolat ristiin ja kun ennen oikea puoli ei käynyt ja vasen kävi niin nyt on toisinpäin ( vasen puoli ei käy ja oikea toimii)... eli mulla on oikeanpuolen puola rikki!
              mahtaiskohan joltakin löytyä kätköistä bemariini oikean puoleista puolaa? ostaisin sen mielelläni...

              Comment

              • kaninruoka
                Newbiemmer
                • Nov 2007
                • 12
                • ylöjärvi

                #37
                korjaus edelliseen... en tarvitsekaan puolaa koska sen saa paikallisesta varaosasta huomiseks hintaan 53€.

                Comment

                • kaninruoka
                  Newbiemmer
                  • Nov 2007
                  • 12
                  • ylöjärvi

                  #38
                  nyt on sitten bemu kunnossa.
                  puolahan siellä rikki olikin...
                  kiitokset kaikille neuvoneille.

                  Comment

                  • Jaskaz
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2006
                    • 205
                    • Tampere

                    #39
                    no mukava että tuli kuntoon mulla on vielä häikkää missäs muuten 750 sijaitsee bensapumput ja suodatin?
                    Bmw e39 523i sedan vm97

                    ex e34 525ix touring
                    ex mb 300ce sl
                    ex e32 750ia luxury
                    ex e34 525i
                    ex mb 300sel
                    ex e34 520 24v

                    Comment

                    • Jaskaz
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 205
                      • Tampere

                      #40
                      Autoa tutkittu koko tämä päivä ja kuntoonhan se tuli.

                      vikaana oli ilmeisesti erittäin huonot kosketutset pyörijöitten ja kansien välissä
                      kävin läpi kaikki ohajain laite boksit ja releet/anturit +muut käsittelin ne elektroniikan tarkkuus puhdistus aineella ja sit puhalsin paineilmalla ne ja nollarin motronikin niin johan rupes pelaan.ja uusi akkukin tuli laittettua

                      kiitos kaikeista vinkeistä
                      Bmw e39 523i sedan vm97

                      ex e34 525ix touring
                      ex mb 300ce sl
                      ex e32 750ia luxury
                      ex e34 525i
                      ex mb 300sel
                      ex e34 520 24v

                      Comment

                      • Jaskaz
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2006
                        • 205
                        • Tampere

                        #41
                        mutta yllätys vika palasi jälleen

                        eli nyt vaihdettu uusi puola vasemmalle puolelle ei vaikutusta

                        auto käynyt tietokoneenpäässä ja vika on ei kipinää 1-6 sylintereillä eli kuskinpuolella no tottahan ostin heti uuden puolan kun kuvittelin ilman sen suurempia tutkimuksia puolan olevan pimeä vaan eipä ollutkaan

                        mites mitä vikakohtia vois vielä olla kansi+pyöriä? voiko vaikuttaa että 1/10 käynnistyksestä auto toimii ja lopuissa käy vaan toisella puolella???
                        ja puolassa on navat 1 ja 15 eli kumpi + ja kumpi -
                        puolan ja kannen välinen johto mitattu vääntelin ja kääntelin sitä ja mittasin 1,92Kohm eli kunnossa on vissiin

                        jännite mittaus napojen 1 ja 15 puolasta osoitti lukeman 0,61v AUTO KÄYNNISSÄ. vai olenko väärin mitannut?

                        kiitosta taas etukäteen
                        Last edited by Jaskaz; 28-01-2008, 19:08.
                        Bmw e39 523i sedan vm97

                        ex e34 525ix touring
                        ex mb 300ce sl
                        ex e32 750ia luxury
                        ex e34 525i
                        ex mb 300sel
                        ex e34 520 24v

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #42
                          Virrat päällä puolan toiseen napaan tulee akku + ja toiseen ei mitään. Moottorinohjaus ohjaa puolaa katkomalla - napaa, mielestäni niiden välillä ei pitäisi olla jännitettä kun auto ei käy. Mittaa maan ja noiden napojen välinen jännite, toisesta pitäisi löytyä se akkujännite kun virrat päällä. Pyörijä ja jakajan kansi kannattaa tarkistaa mutta yleensä nuo ovat kerrasta poikki tyylisiä vikoja. Katsoitteko livedataa ettei siellä ole mitään muita kummallisuuksia joka tuon voisi aiheuttaa?
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Jaskaz
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2006
                            • 205
                            • Tampere

                            #43
                            livedataa?

                            eli kun kerran tarkistin pyöriät ja kannet niin nipat oli tosi ruosteiset putsasin ja hion ne

                            eli vaihtoehdoks jää nuo puolalle tulevat johdot vissiin`? täytyy huomenna mittailla uudestaan mites tuo ohjain boksin ja puolan välistä katkomis signaalin saantia vois selvitellä :think:think
                            Bmw e39 523i sedan vm97

                            ex e34 525ix touring
                            ex mb 300ce sl
                            ex e32 750ia luxury
                            ex e34 525i
                            ex mb 300sel
                            ex e34 520 24v

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #44
                              Skoopilla.

                              Voi sieltä olla motronic pois pelistäkin, ihan jonkun muun viankin takia vaikkei rikki olisikaan. Livedatasta näkee suoraan mitä arvoja tulee eri bokseille, eli kulkeeko pyörimistiedot ym. kuten pitäisi. Eri autoista näkee eri määrän, en tiedä mitä kaikkea tuosta V12 saa ulos kun ei ole tullut kokeiltua yhtäkään.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • uotila
                                Newbiemmer
                                • Jan 2008
                                • 5
                                • Alastaro

                                #45
                                motronic

                                Joskus aikoinaan tuli touhuiltua 750 kanssa, unohdin sit nokkapellin raolleen kun auto seisoi pihalla. Pieni vesisade sai aikaan kosteusvaurion toisen puolen motronicin boksiin, vaikka se itse sähkölooran kansi oli kiinni.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎