joo eli mittailen tosiaan huomenna virrat mutta tuli mieleeni jos ei muuta keksi niin voihan sitä boksilta tulevan katkomistiedon vissiin röystää toiselta puolelta? tai ainakin kokeeksi edes:think ja minkälaisella skoopilla näkee?
e32 750ia käy huonosti
Collapse
X
-
Se "katkomistieto" on sytytyspuolan ohjaus, älä ryöstä sitä mistään tai kohta kuuluu poks...
Oskilloskooppi on vehkeen nimi. Aika harvoin on kuitenkin johtosarjavikoja näissä. Se livedata olis hyvä katsoa ja jos ei mahista niin tarkista kampuran asentotunnistin, siellä on kaks niitä.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
ei voi kun V-moottoreissa sytytys tulee puolikkaille eri tahdissa esmes jos moottorin kulma on 90° nii sytytys ajankohdassa puolikkaiden ero on 90°Originally posted by Jaskaz View Postjoo eli mittailen tosiaan huomenna virrat mutta tuli mieleeni jos ei muuta keksi niin voihan sitä boksilta tulevan katkomistiedon vissiin röystää toiselta puolelta? tai ainakin kokeeksi edes:think ja minkälaisella skoopilla näkee?
1 -5- 3- 6- 2 -4
\ / \ / \ / \ / \ / \
7- 11- 9- 12- 8-10
sytytys järjestyksestä ei muistikuvaa mutta periaatteessa menee näin.. \ tarkottaa tuota 90° viivettä puolikkaiden välissä.. korjatkaa ehdottomasti jos menee metsään täsF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
täytyy yrittää se livedata saaha katottua viel tosta
ja oskiloskoopilla myös
kampuran tunnistimet vissiin jossain koneen etuosassa?:think pitääkö sillä olla joku tietty vastus arvo?
mites muuten kun puolan pienempään napaan tulee 2 johtoa ja isompaan 1 ?Last edited by Jaskaz; 29-01-2008, 05:30.Bmw e39 523i sedan vm97
ex e34 525ix touring
ex mb 300ce sl
ex e32 750ia luxury
ex e34 525i
ex mb 300sel
ex e34 520 24v
Comment
-
kokeile tuleeko mykän puolen puolanjohdon päähän kipinää.Originally posted by Jaskaz View Posttäytyy yrittää se livedata saaha katottua viel tosta
ja oskiloskoopilla myös
kampuran tunnistimet vissiin jossain koneen etuosassa?:think pitääkö sillä olla joku tietty vastus arvo?
mites muuten kun puolan pienempään napaan tulee 2 johtoa ja isompaan 1 ?
Comment
-
vikaa etsitään mutta. olisko kellään kokemusta tuon v12 tulppien vaihdosta aikas ahdasta tuntuu olevan
ei taida pystyä vaihtamaan kun ylhäältä käsin??:think
Bmw e39 523i sedan vm97
ex e34 525ix touring
ex mb 300ce sl
ex e32 750ia luxury
ex e34 525i
ex mb 300sel
ex e34 520 24v
Comment
-
Ei se tulppien vaihdolla tokene jos puolalle asti ei tule mitään. Oliko asentoanturit kunnossa? Alustavaa mittailua voi suorittaa mittaamalla niiden vastuksen.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
vika on jo 99,9%selvinnyt
vaikka sanoin että tutkitaan viel eli jakajan kansi 6sylkän kohdalta niin kulunut ettei anna aina kipunaa joten 6johdossa oleva synkka anturi ei anna tietoa silloin aivoille/tai itse anturi paska.
mutta muuten vaan. vaihdan tulpat sinne niin kyselin niksejä??:think ja vielä lisäys antureista tuossahan on 3 napaiset hal tyyppiset anturit ja olen kuullut tapauksen että jopa jännite mittarin olematon mittaus jännite on anturin rikkonut. jos auto ei tule nyt kuntoon niin tuttu tutkii oskiloskoopilla anturit
Last edited by Jaskaz; 30-01-2008, 20:56.Bmw e39 523i sedan vm97
ex e34 525ix touring
ex mb 300ce sl
ex e32 750ia luxury
ex e34 525i
ex mb 300sel
ex e34 520 24v
Comment
-
Se synkka-anturi tai sen toimimattomuus aiheuttaa vain semi-sekventiaalisen ruiskutuksen putoamisen pois, voi olla ettei edes huomaa. Minkäännäköistä toimimattomuutta se ei aiheuta.
Ei nyt ole mitään mistä tarkistaa, mutta epäilen vahvasti ettei siellä hall-antureita ole, vaan ihan tavan vr-anturit kuten tuon ikäpolven muissakin vehjeksissä (ekat hallit taisivat tulla siemensin moottorinohjauksen myötä M52 mottiin :think). Ja kyllä niitä ihan turvallisin mielin uskaltaa mittailla, ei ne siitä hajoa.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
juu juu vaihtelin tänään kuluneemman puolen virranjakajan kannen ja samalla huomasin olevan synkkaanturin johdon olevan osittain poikki
itse olen sitä mieltä että auto rupeaa pelaamaan uudella koska heiluttelin sitä kun auto kävi niin oli selvä vaikutus auton käyntiin ja toimintaa
:think
onko muuten tietoa saako noita antureita erikseen tulpan johhdon kans tai ilman? vai joutuuko ostaan kokosarjan?Bmw e39 523i sedan vm97
ex e34 525ix touring
ex mb 300ce sl
ex e32 750ia luxury
ex e34 525i
ex mb 300sel
ex e34 520 24v
Comment
-
Toivottavasti alkaa pelittämään, mutta jos rupeaa niin täytyy myöntää että onpa yllättävää toimintaa dme:ltä.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
livedataa noin vanhasta ei pystynyt lukemaan noilla laitteilla eikä mtn kun auto kävi. ja viat oli et 7-12 puoli dmi 2 ei vastaa ja 4ja 6 pytyillä ei kipunaa mutta erikoista on se että se puoli nimenomaan käy aina ja toinen ei:think ensi viikolla yksi autosähkö nero tekee liittimet antureiden mittausta varten ja ryöstö liittimen dmi 2 aivolta että saa suoraan luettua vian koska vaikuttaa johtovialta. jos nyt ei auto rupea pelaan ennen sitä.
mut eikös tuon anturin tehtävä ole nimenomaan synkata sytty kohillen ja jos ei toimi ollenkaan niin ei tule kipunaakaan?Last edited by Jaskaz; 31-01-2008, 20:08.Bmw e39 523i sedan vm97
ex e34 525ix touring
ex mb 300ce sl
ex e32 750ia luxury
ex e34 525i
ex mb 300sel
ex e34 520 24v
Comment
-
Ei. Kuten sanoin tossa aikasemmin, sitä käytetään ainoastaan semi-sekventiaali ruiskutuksen tarpeisiin. Jakajasyttyä ei paljoa synkkailla.
Jotain hämärää on, se boksi ei voi tietää mistään että 4 ja 6 pytty olis pimeinä.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Anturin saa vain johtosarjan mukana, ja 12-sylinteriseen se maksaa aika paljon.. Mutta, voi ostaa 2 6-moottorille tarkoitettua ja ottaa anturin vanhasta. Jollain E32-nettisivulla oli aiheeseen ihan ohjeetkin.Originally posted by Jaskaz View Postonko muuten tietoa saako noita antureita erikseen tulpan johhdon kans tai ilman? vai joutuuko ostaan kokosarjan?
Joka tapauksessa anturit tulee olla, mistäs muusta kone tietäisi missä sytyttää
BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
Kampiakselilta. Mistä ihmeestä tämä harhaluulo juontaa alkunsa että sytytystä säädettäisiin sytytyksellä?!Originally posted by Petteri75 View PostJoka tapauksessa anturit tulee olla, mistäs muusta kone tietäisi missä sytyttää
325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
Comment