joo eli mittailen tosiaan huomenna virrat mutta tuli mieleeni jos ei muuta keksi niin voihan sitä boksilta tulevan katkomistiedon vissiin röystää toiselta puolelta? tai ainakin kokeeksi edes:think ja minkälaisella skoopilla näkee?
Bmw e39 523i sedan vm97
ex e34 525ix touring
ex mb 300ce sl
ex e32 750ia luxury
ex e34 525i
ex mb 300sel
ex e34 520 24v
Se "katkomistieto" on sytytyspuolan ohjaus, älä ryöstä sitä mistään tai kohta kuuluu poks...
Oskilloskooppi on vehkeen nimi. Aika harvoin on kuitenkin johtosarjavikoja näissä. Se livedata olis hyvä katsoa ja jos ei mahista niin tarkista kampuran asentotunnistin, siellä on kaks niitä.
joo eli mittailen tosiaan huomenna virrat mutta tuli mieleeni jos ei muuta keksi niin voihan sitä boksilta tulevan katkomistiedon vissiin röystää toiselta puolelta? tai ainakin kokeeksi edes:think ja minkälaisella skoopilla näkee?
ei voi kun V-moottoreissa sytytys tulee puolikkaille eri tahdissa esmes jos moottorin kulma on 90° nii sytytys ajankohdassa puolikkaiden ero on 90°
1 -5- 3- 6- 2 -4
\ / \ / \ / \ / \ / \
7- 11- 9- 12- 8-10
sytytys järjestyksestä ei muistikuvaa mutta periaatteessa menee näin.. \ tarkottaa tuota 90° viivettä puolikkaiden välissä.. korjatkaa ehdottomasti jos menee metsään täs
täytyy yrittää se livedata saaha katottua viel tosta
ja oskiloskoopilla myös
kampuran tunnistimet vissiin jossain koneen etuosassa?:think pitääkö sillä olla joku tietty vastus arvo?
mites muuten kun puolan pienempään napaan tulee 2 johtoa ja isompaan 1 ?
täytyy yrittää se livedata saaha katottua viel tosta
ja oskiloskoopilla myös
kampuran tunnistimet vissiin jossain koneen etuosassa?:think pitääkö sillä olla joku tietty vastus arvo?
mites muuten kun puolan pienempään napaan tulee 2 johtoa ja isompaan 1 ?
kokeile tuleeko mykän puolen puolanjohdon päähän kipinää.
vikaa etsitään mutta. olisko kellään kokemusta tuon v12 tulppien vaihdosta aikas ahdasta tuntuu olevan ei taida pystyä vaihtamaan kun ylhäältä käsin??:think
Bmw e39 523i sedan vm97
ex e34 525ix touring
ex mb 300ce sl
ex e32 750ia luxury
ex e34 525i
ex mb 300sel
ex e34 520 24v
Ei se tulppien vaihdolla tokene jos puolalle asti ei tule mitään. Oliko asentoanturit kunnossa? Alustavaa mittailua voi suorittaa mittaamalla niiden vastuksen.
vika on jo 99,9%selvinnyt vaikka sanoin että tutkitaan viel eli jakajan kansi 6sylkän kohdalta niin kulunut ettei anna aina kipunaa joten 6johdossa oleva synkka anturi ei anna tietoa silloin aivoille/tai itse anturi paska. mutta muuten vaan. vaihdan tulpat sinne niin kyselin niksejä??:think ja vielä lisäys antureista tuossahan on 3 napaiset hal tyyppiset anturit ja olen kuullut tapauksen että jopa jännite mittarin olematon mittaus jännite on anturin rikkonut. jos auto ei tule nyt kuntoon niin tuttu tutkii oskiloskoopilla anturit
Se synkka-anturi tai sen toimimattomuus aiheuttaa vain semi-sekventiaalisen ruiskutuksen putoamisen pois, voi olla ettei edes huomaa. Minkäännäköistä toimimattomuutta se ei aiheuta.
Ei nyt ole mitään mistä tarkistaa, mutta epäilen vahvasti ettei siellä hall-antureita ole, vaan ihan tavan vr-anturit kuten tuon ikäpolven muissakin vehjeksissä (ekat hallit taisivat tulla siemensin moottorinohjauksen myötä M52 mottiin :think). Ja kyllä niitä ihan turvallisin mielin uskaltaa mittailla, ei ne siitä hajoa.
juu juu vaihtelin tänään kuluneemman puolen virranjakajan kannen ja samalla huomasin olevan synkkaanturin johdon olevan osittain poikki itse olen sitä mieltä että auto rupeaa pelaamaan uudella koska heiluttelin sitä kun auto kävi niin oli selvä vaikutus auton käyntiin ja toimintaa:think
onko muuten tietoa saako noita antureita erikseen tulpan johhdon kans tai ilman? vai joutuuko ostaan kokosarjan?
Bmw e39 523i sedan vm97
ex e34 525ix touring
ex mb 300ce sl
ex e32 750ia luxury
ex e34 525i
ex mb 300sel
ex e34 520 24v
livedataa noin vanhasta ei pystynyt lukemaan noilla laitteilla eikä mtn kun auto kävi. ja viat oli et 7-12 puoli dmi 2 ei vastaa ja 4ja 6 pytyillä ei kipunaa mutta erikoista on se että se puoli nimenomaan käy aina ja toinen ei:think ensi viikolla yksi autosähkö nero tekee liittimet antureiden mittausta varten ja ryöstö liittimen dmi 2 aivolta että saa suoraan luettua vian koska vaikuttaa johtovialta. jos nyt ei auto rupea pelaan ennen sitä.
mut eikös tuon anturin tehtävä ole nimenomaan synkata sytty kohillen ja jos ei toimi ollenkaan niin ei tule kipunaakaan?
onko muuten tietoa saako noita antureita erikseen tulpan johhdon kans tai ilman? vai joutuuko ostaan kokosarjan?
Anturin saa vain johtosarjan mukana, ja 12-sylinteriseen se maksaa aika paljon.. Mutta, voi ostaa 2 6-moottorille tarkoitettua ja ottaa anturin vanhasta. Jollain E32-nettisivulla oli aiheeseen ihan ohjeetkin.
Joka tapauksessa anturit tulee olla, mistäs muusta kone tietäisi missä sytyttää
Comment