Announcement

Collapse
No announcement yet.

e32 automaattilaatikko ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ant82
    Newbiemmer
    • Mar 2005
    • 25

    e32 automaattilaatikko ongelma

    Eli -87 vuoden 735:een on tullut seuraava vika.
    Ajettaessa moottoritienopeuksilla 80-120 km/h saattaa laatikko
    yhtäkkiä vaihtaa kolmosen sisään. Nelosta on ylipäätään joskus
    vaikea saada päälle esim kun kiihdytetään nollista niin nelonen menee
    päälle vasta kun kaasua hieman nostaa kierrosten ollessa yli 2000 kolmosella. Automaattilootassa on myös manuaaliasento, jossa nelosvaihde ei enää kytkeydy ollenkaan päälle. Alkaa oleen vitsit vähissä...
    BMW F20 116i -12
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #2
    Originally posted by ant82 View Post
    Eli -87 vuoden 735:een on tullut seuraava vika.
    Ajettaessa moottoritienopeuksilla 80-120 km/h saattaa laatikko
    yhtäkkiä vaihtaa kolmosen sisään. Nelosta on ylipäätään joskus
    vaikea saada päälle esim kun kiihdytetään nollista niin nelonen menee
    päälle vasta kun kaasua hieman nostaa kierrosten ollessa yli 2000 kolmosella. Automaattilootassa on myös manuaaliasento, jossa nelosvaihde ei enää kytkeydy ollenkaan päälle. Alkaa oleen vitsit vähissä...
    Lukeeko siellä mittaristossa ko. tilanteessa E D vai S? joskus kun tuo valintakytkin reistailee ja menee Sporttiasento päälle jolloin nelonen ei meinaa vaihtua juuri koskaan päälle...

    Comment

    • ant82
      Newbiemmer
      • Mar 2005
      • 25

      #3
      Kyllä siellä lukee se E koko ajan.
      BMW F20 116i -12

      Comment

      • Matti_83
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 491
        • Korpilahti

        #4
        Olenko ymmärtänyt väärin kun luin ohjekirjasta että manuaali asennolla ei pitäisi kolmosta isompaa vaihtaa missään vaiheessa ja liikkeelle lähdötkin tapahtuu kolmosella tai valitulla ns.pakkovaihteella
        BMW E38 730 manuaali
        ex E30 318i -91 cabrio

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #5
          Pakkovaihteella suurin vaihde on se mitä kaaviossa lukee, pienemmät ovat kuitenkin käytössä.

          Talvi asennossa taitaa liikkeellelähtö tapahtua kakkos vaihteella.

          Comment

          • Panu.K
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2004
            • 824
            • Salo

            #6
            Originally posted by Muurahainen View Post
            Pakkovaihteella suurin vaihde on se mitä kaaviossa lukee, pienemmät ovat kuitenkin käytössä.

            Talvi asennossa taitaa liikkeellelähtö tapahtua kakkos vaihteella.
            vm 87 ei ole talviasentoa vaan S,E ja M. M asennossa päällä on valittu pakkovaihde kokoajan. E asennossa kun valitaan pakkovaihde niin se on suurin vaihde ja alemmat vaihteet on normaalisti käytössä.
            Kulkuvälineet:
            Etsintä käynnissä
            ex BMW:t
            e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
            ex muun merkkiset:
            Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #7
              Siis junttaako se M päällä liikkeellekkin esim. kolmosella?

              Comment

              • ant82
                Newbiemmer
                • Mar 2005
                • 25

                #8
                En nyt ihan ymmärtänyt mitä tarkoitit, mutta siis jos laitan M-asennon
                ja ykkösvaihteen silmään-> lähden liikkeelle ja ihan mekaanisesti itse vaihdan
                kepistä kakkoselle-> kolmoselle-> mutta neloselle (manuaali tapauksessa D)
                ei enää vaihdu. Mittaristossa kyllä 3 vaihtuu D:ksi, mutta kierrokset eivät tipu eikä vaihdekaan vaihdu.
                BMW F20 116i -12

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8258
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #9
                  Originally posted by ant82 View Post
                  En nyt ihan ymmärtänyt mitä tarkoitit, mutta siis jos laitan M-asennon
                  ja ykkösvaihteen silmään-> lähden liikkeelle ja ihan mekaanisesti itse vaihdan
                  kepistä kakkoselle-> kolmoselle-> mutta neloselle (manuaali tapauksessa D)
                  ei enää vaihdu. Mittaristossa kyllä 3 vaihtuu D:ksi, mutta kierrokset eivät tipu eikä vaihdekaan vaihdu.
                  juurikin näin.. ainakin vm. 88 toinen tapa on, kelata esim. 90km/h mittariin E- asennossa jolloin pitäisi olla 4 vaihteella ja napsauttaa M päälle niin laatikko pykältää kolmoselle eikä vaihda isommalle..
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • ant82
                    Newbiemmer
                    • Mar 2005
                    • 25

                    #10
                    Eli lisätään nyt tohon ekaan viestiin vielä, että siis jos ajan vaikka tasaisesti 100km/h niin laatikko saattaa yhtäkkiä alkaa vuorottelemaan kolmosen ja nelosen välillä. Vika esiintyy siis vain korkeissa nopeuksissa ja muut vaihdot pelaavat ihan normaalisti.
                    BMW F20 116i -12

                    Comment

                    • Petteri75
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 2540
                      • Kirkkonummi

                      #11
                      Originally posted by ant82 View Post
                      Eli lisätään nyt tohon ekaan viestiin vielä, että siis jos ajan vaikka tasaisesti 100km/h niin laatikko saattaa yhtäkkiä alkaa vuorottelemaan kolmosen ja nelosen välillä. Vika esiintyy siis vain korkeissa nopeuksissa ja muut vaihdot pelaavat ihan normaalisti.
                      Toimiiko kick-down kaikissa nopeuksissa normaalisti?
                      BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                      Comment

                      • ant82
                        Newbiemmer
                        • Mar 2005
                        • 25

                        #12
                        kickdown ei toimi kyllä itseasiassa missään tilanteessa. Arkaa arpomaan vaihteita ja auto nykii niin perkeleesti. Lämpösenä toimii hitusen paremmin mutta ei missään nimessä täydellisesti.
                        BMW F20 116i -12

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎