Announcement

Collapse
No announcement yet.

e32 obd portti?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cleaf
    Newbiemmer
    • Apr 2007
    • 26

    e32 obd portti?

    elikkä missäpäin autoa mahtaa sijaita tuo "häiriökoodien" portti? ja minkälainen kaapeli siihen pitäisi hommata että saisi koodit luettuja ja kuitattua?
    kiitos jo etukäteen
  • jones69
    BTCF Member
    • Dec 2005
    • 510
    • Myrskylä

    #2
    Originally posted by Cleaf View Post
    elikkä missäpäin autoa mahtaa sijaita tuo "häiriökoodien" portti? ja minkälainen kaapeli siihen pitäisi hommata että saisi koodit luettuja ja kuitattua?
    kiitos jo etukäteen
    Auto on sen verran vanha ettei siinä ole obd pistoketta vaan bmw:n oma pyöreä pistoke. Pistoke löytyy konehuoneesta. Pistokkeen kansi iirtoaa kiertämällä.

    Mikä malli ja millainen vika kyseessä?!
    E91 320d ///M-Sport "Voll"

    E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

    Comment

    • Cleaf
      Newbiemmer
      • Apr 2007
      • 26

      #3
      auto on -90 750ial ja vikana olise se kun auton käynnistää niin melkein joka kerta "eml" valo syttyy palamaan. Voisiko vika johtua esim kaasuläppien anturista? Ja olisiko kyseistä pistoketta mahdollista saada jostain?

      Comment

      • muuris
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 3501
        • Jyväskylä

        #4
        Originally posted by Cleaf View Post
        auto on -90 750ial ja vikana olise se kun auton käynnistää niin melkein joka kerta "eml" valo syttyy palamaan. Voisiko vika johtua esim kaasuläppien anturista? Ja olisiko kyseistä pistoketta mahdollista saada jostain?
        Vikakoodit saa luettua ilman mitään kummempia laitteistoja, kun kytkee LEDin/pienen hehkulampun X20-liittimen pinnin 12 ja +12V väliin. Huom, en ota vastuuta kytkennästä, tarkista vielä ETM:stä. Kyseessä siis Check Engine -valon kytkentä, vinkkinä E32 1990 ETM:stä sivut 1367-16 ja 7100-34.

        Testattu toimivaksi omassa E32 730i:ssä. Kun kytkentä on tehty niin sekvenssin saa käyntiin kun kääntää virrat päälle (starttaamatta) ja pumppaamalla kaasua pohjaan-irti viidesti tai kuudesti (molemmat ECU:t erikseen) keskeytyksettä. Sopiva jakson mitta on noin 1sek. Valo vilkuttaa koodien numerot.

        Koodit löytyy täältä.
        Last edited by muuris; 19-03-2009, 18:02.
        E30 325iX '86
        Instagram

        Comment

        • Cleaf
          Newbiemmer
          • Apr 2007
          • 26

          #5
          luin autodatasta nuo häiriön luku ohjeet ja siinä oli hieman eritavalla selitetty. mutta miksi tuossa ohjeessa sanotaan että pitää kytkeä ledi sen boxin navan 8 ja 12v sekä navan 15 ja 12v, sen takia että molemmilla puolilla on oma ecu? vai tarkoittaako motronic 1.2 ja 1.7 ecun "versiota"? ja viellä selvennykseksi kysyisin mikä ja missä on tuo "breakout box"???
          Attached Files
          Last edited by Cleaf; 26-03-2009, 11:51.

          Comment

          • muuris
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 3501
            • Jyväskylä

            #6
            Originally posted by Cleaf View Post
            luin autodatasta nuo häiriön luku ohjeet ja siinä oli hieman eritavalla selitetty. mutta miksi tuossa ohjeessa sanotaan että pitää kytkeä ledi sen boxin navan 8 ja 12v sekä navan 15 ja 12v, sen takia että molemmilla puolilla on oma ecu? vai tarkoittaako motronic 1.2 ja 1.7 ecun "versiota"? ja viellä selvennykseksi kysyisin mikä ja missä on tuo "breakout box"???
            Itse ymmärsin tuosta niin että eri Motronic-verioissa eri pinnin ja breakout-box lienee adapteri tuohon X20 väliin, johon saa piuhat kytkettyä. Liitinhän on oltava kiinni, kun koodeja ottaa ulos -- jos laitat vaan piuhat väliin, niin laita ne siten, että liittimen saa ruuvattua vielä kiinni.
            E30 325iX '86
            Instagram

            Comment

            • bmw e34
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2002
              • 633
              • raahe

              #7
              Originally posted by Cleaf View Post
              ja viellä selvennykseksi kysyisin mikä ja missä on tuo "breakout box"???
              tuo "break-out box" ei käytännössä ole muuta kuin Y-liitos johtosarjan ja ECU :n liittimen välissä jonka avulla saadaan tyyliin "kärpäsenä katossa" seurattua ECU :n toimintaa signaali tasolla yleismittarilla tai oskilloskoopilla puuttumatta mitenkään alkuperäiseen toimintaan. eli toisin sanoen sitä ei autosta löydy vaan se on työkalu vianhakuun.

              Comment

              • Cleaf
                Newbiemmer
                • Apr 2007
                • 26

                #8
                kokeilin lukea häiriö koodeja sillä ledillä mutta eihän se ledi vilkkunut. pitää kokeilla myöhemmin uudestaan koska varmaan ecu tyhjentää koodit jos akku on ollut tyhjänä. kuitenkin tein koodien luvun sillä tavalla että otin "x20" suojakumin päältä pois ja siinä liittimessä oli numeroita johdot, kytkin ledin toisen piuhan siihen x20 piuhaan 12 sekä toisen +12v vai oliko tässä kytkennäässä joku vialla??

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #9
                  Kyllä viasta paremmin saa selvää oikealla kaapelilla ja asianmukaisella ohjelmalla.
                  Kannattaa kertoa paikkakunta, varmasti löytyy lähimaastosta joku harrastaja keneltä löytyy sopivat softat ja adapterit.
                  Last edited by Supa; 27-03-2009, 16:43.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • muuris
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 3501
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Olihan kytkennässäsi ledin polariteetti oikein ja välissä sopiva etuvastus? Vaikka vikakoodeja ei olis niin sehän vilkuttaa sen 0000 (tai mikä olikin se "ei vikaa" -koodi, en jaksa nyt tarkastaa).
                    E30 325iX '86
                    Instagram

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎