Announcement

Collapse
No announcement yet.

735iA vs. V8- koneiset?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #46
    Originally posted by jsa014 View Post
    Nyt on kyllä jotain ihme hattiwatteja pellin alla. Mun M60B40:ssä keskikulutus oli 13, kaupunkipainotteisessa ajossa 17. Matkaa mentiin 9-10l/100km.

    Johan se nyt on ihme jos 4l kone raskaassa rautakasassa menisi samalla kulutuksella kuin joku normi 2l auto, joka sekin tahtoo viedä sen 10 todellisessa seka-ajossa.
    No sitten ne on hyviä hattiwatteja jos kerran muilla menee enemmän

    Tokihan tuonkin saa viemään enemmän mutta normiajolla ei itsellä mene tuon enempää. Tottahan sekin on että ajoni on maantie painoitteista ja en edes ole erikseen mittaillut kaupunki/maantie kulutusta. Kaikki bensa menee mitä tankkaa.

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #47
      Olenko väärässä että kasikone on sekä tehokkaampi että kevyempi kone?
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • pheno
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1985
        • Tampere

        #48
        OT: Sen OBC:n näyttämän kulutuksenkin saa kalibroitua tarkalleen oikeaksi ns. salavalikosta. Searchilla ja netistä löytyy lisätietoja

        Comment

        • bember
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 479
          • Kirkkonummi

          #49
          ilmamäärämittarista

          "Minulla tippui aikoinaan keskikulutus noin litran kun säädin tuota ilmamäärämittaria"
          Mulla siis m30b30 vuodelta 1992. Avasin kerran tuon boxin enkä mitään lankaa
          siellä nähnyt, voisko joku valaista tän kuvan perusteella:

          Ja kyseessä siis E32 ja keskikulutus lähes vakio 13,7 talvella ja 12,5 kesällä, kun ajo enimmäkseen taajama-ajoa sellaiset 4 x 20km lenkkiä arkisin.
          Vielä kysyisin, saisko fiksusti kiihtyvyyttä paremmaksi vaihtamalla tiheämmän perän ja millainen semmoinen tuohon sitten löytyisi suoraan jostain muusta mallista. Huiput saa tippua vaikka 200km/h pintaan. Ainut haitta mikä tulee mieleen olis turbiinin lukkiutumisen siirtyminen pahasti 80km/h tietämille.
          Last edited by bember; 12-07-2009, 21:01.

          Comment

          • kaol
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 5007
            • Ilmajoki

            #50
            Originally posted by petrolhead View Post
            Olenko väärässä että kasikone on sekä tehokkaampi että kevyempi kone?
            ETK:n mukaan M30B34 painaa kuivana 137kg ja M60B30 144kg. Noiden lisäksi M60 imee enemmän nesteitäkin, joten painoeroa tulee M30 moottorin hyväksi 15-25kg.

            EDIT: Ja M60B40 142kg.
            Last edited by kaol; 12-07-2009, 21:08.
            Kokeilemalla se selviää...

            Comment

            • Jonsku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 4645
              • Tuusula

              #51
              Originally posted by petrolhead View Post
              Olenko väärässä että kasikone on sekä tehokkaampi että kevyempi kone?
              Originally posted by kaol View Post
              ETK:n mukaan M30B34 painaa kuivana 137kg ja M60B30 144kg. Noiden lisäksi M60 imee enemmän nesteitäkin, joten painoeroa tulee M30 moottorin hyväksi 15-25kg.

              EDIT: Ja M60B40 142kg.
              www.e30.de antaa tämmöisen taulukon, eli V8 olisi muutaman kilon M30:ä kevyempi. Lisäksi painojakauma tulee lyhyellä koneella paremmaksi..
              Muistelen jossain PPF:n projektissa nähneeni kuvan jossa M30 koneen puntarilla näytti ~215kg tjms joten aika lähellä tuo taulukko pitäisi olla.

              M40B16 132kg
              M20B27 175kg
              M52B28 170kg
              M50B25 198kg
              M60B40 210kg
              M30B35 212kg
              M102 225kg
              S38B36 232kg
              M70B50 250kg
              - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

              ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
              ex. Alpina D10 Touring #33/94
              ... and many more

              Comment

              • MET
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2004
                • 200
                • Lappeenranta

                #52
                Case closed!

                No musta E32 735iA tuli nyt ostettua ja muutaman tunnin omistajana olleena toi tuntuu aika siistille pelille ja "tehokkaalle" moottorille ainakin tuohon M20B20 koneiseen E34:ään verrattuna

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎