Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 750 nykiminen. Turbiinissako vikaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Toni 325i
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 209
    • Raisio

    E32 750 nykiminen. Turbiinissako vikaa?

    Mistähän vois vikaa lähteä etsimään kun ajaessa n. 80km/h ja siitä ylöspäin niin auto alkaa nykimään pintakaasulla sekä kiihdyttäessä. Kaupunki nopeuksissa ei kyseistä vikaa esiinny. Vikakoodit tarkoitus huomenna käydä luettamassa josko sieltä jotain selviäis.. Ehdotuksia voi laitella..
    Last edited by Toni 325i; 26-04-2010, 16:42.
  • Toni 325i
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 209
    • Raisio

    #2
    Vikakoodit luettu ja löytyihän sieltä jotain => 5 Throttle valve signal, accelerator pedal position. Kellään tietoa mitä noi koodit tarkoittaa?
    Last edited by Toni 325i; 05-08-2009, 20:06.

    Comment

    • Peivola
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 49
      • Masku

      #3
      OT: Missäs kävit koodit lukemassa, merkkiliikkeessä?
      E32 750iA -92 + -91
      E31 850i -91
      F31 330d -15
      MB Vito 122 -12
      Volvo 240 DL -88

      Comment

      • Toni 325i
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 209
        • Raisio

        #4
        Originally posted by Peivola View Post
        OT: Missäs kävit koodit lukemassa, merkkiliikkeessä?
        Joo metro-autossa vikakoodit luettiin.

        Comment

        • JariJ
          Bimmer Rookie
          • Mar 2009
          • 79
          • Tuusula

          #5
          Originally posted by Toni 325i View Post
          Vikakoodit luettu ja löytyihän sieltä jotain => 5 Throttle valve signal, accelerator pedal position. Kellään tietoa mitä noi koodit tarkoittaa?
          accelerator pedal position viittaisi, ettei EML ( electronic motor load regulation ) saa tietoa kaasupolkimen asennosta. Voi olla, että "Pedal position sensor " on viallinen tai johdoissa/liittimissä on kontaktihäiriö. Voi myös olla, että sensorin asento on jostain syystä muuttunut, eikä sen vuoksi toimi.

          Throttle valve signal = kaasuläpän asentosignaali ( kaasuläppä ei nyt ole ihan oikea "termi" ruiskumoottorista puhuttaessa ).

          En tiedä onko nämä kaksi erillistä vikakoodia, vaiko aiheuttaako kaasupolkimen asentosignaalin puuttuminen myös sen ettei EML saa tuota Throttle valve signaalia.

          Nämä mietteet eivät ole 100% tietoa, vaan epäilyjä viasta.
          V12 Whispering Power

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            #6
            Se on JariJ:n kuvailema dilemma minunkin mielessäni pyörinyt tuota miettiessä
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • Toni 325i
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 209
              • Raisio

              #7
              Originally posted by JariJ View Post
              accelerator pedal position viittaisi, ettei EML ( electronic motor load regulation ) saa tietoa kaasupolkimen asennosta. Voi olla, että "Pedal position sensor " on viallinen tai johdoissa/liittimissä on kontaktihäiriö. Voi myös olla, että sensorin asento on jostain syystä muuttunut, eikä sen vuoksi toimi.

              Throttle valve signal = kaasuläpän asentosignaali ( kaasuläppä ei nyt ole ihan oikea "termi" ruiskumoottorista puhuttaessa ).

              En tiedä onko nämä kaksi erillistä vikakoodia, vaiko aiheuttaako kaasupolkimen asentosignaalin puuttuminen myös sen ettei EML saa tuota Throttle valve signaalia.

              Nämä mietteet eivät ole 100% tietoa, vaan epäilyjä viasta.
              Mistäpäin tuo kaasupolkimen asento-anturi/tunnistin löytyy? Jossain polkimen lähelläkö??

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #8
                Eikö ne katsoneet metrolla ollenkaan livedatalla mitä tietoa kaasupedaalin potikka antaa käytännössä ja vastaako läppienasentotieto oikeeta?
                Tuosta nyt lähtisin kuitenkin itse liikkelle. Ja tuleeko koodia uudestaan nollaamisen jälkeen jos kiihdyttelee käyttäen pedaalin koko skaalaa.
                Last edited by Supa; 09-08-2009, 19:35.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • Toni 325i
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 209
                  • Raisio

                  #9
                  Originally posted by Supa View Post
                  Eikö ne katsoneet metrolla ollenkaan livedatalla mitä tietoa kaasupedaalin potikka antaa käytännössä ja vastaako läppienasentotieto oikeeta?
                  Tuosta nyt lähtisin kuitenkin itse liikkelle. Ja tuleeko koodia uudestaan nollaamisen jälkeen jos kiihdyttelee käyttäen pedaalin koko skaalaa.
                  Tuosta livedatan katsomisesta ei tietoa. Vikakoodit nollattiin viime kerralla, vielä uudestaan ei sen jälkeen ole koodeja luettu. Vika kylläkin on edelleen.

                  Tietoa kellään onko muita paikkoja Turun seudulla missä voisi vikakoodit käydä lukemassa?

                  Comment

                  • JariJ
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2009
                    • 79
                    • Tuusula

                    #10
                    Siellä kaasupolkimen yläpuolelta se pitäisi löytyä. Lähetä minulle vaikka yv:nä yhteystietosi, niin otan kopiot korjauskirjasta kyseistä kohdasta. Siinä kerrotaan miten sensorin toimintakunnon voi testata ja annetaan myös vaihto-ohjeet,jos sensori on viallinen. Kirja käsitteele E32 vm. 1988-1994, mallit 735i, 735iL,740i,749iL,750iL.
                    Omassa E 32 on samantyyppinen käyntihäiriö, tosin se esiintyy tyhjäkäynnillä tasakaasulla ja kiihdytettäessä. Aloitin vasta tänään vian etsinnän ja ainakin virranjakajan kannet ja pyörijät vaihdan ensimmäisenä ja katson miten se vaikuttaa. Toisessa virranjakajankannessa ei ollut enää koko "keskitappia" !!. Nastat olivat molemmissa kansissa erityisen kuluneet ja hapettuneet. Ei ihme, että käynti ei ole tasaista.

                    t.JariJ
                    V12 Whispering Power

                    Comment

                    • JariJ
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2009
                      • 79
                      • Tuusula

                      #11
                      Moi !

                      Postia lähti tänään.

                      t.JariJ
                      V12 Whispering Power

                      Comment

                      • Toni 325i
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 209
                        • Raisio

                        #12
                        Nykimistä taas selvitetty talviseisonnan jälkeen. Eli nykimistä esiintyy 4. vaihteella D:llä ajettaessa kun ilmeisesti turbiini lukittuu n. 80-90km/h nopeudessa. Laatikko toimii muuten ihan hyvin ja S:llä ajaessa mitään nykimisiä ei esiinny. Miten rikkinäinen turbiini yleensä oireilee? Kaikki vinkit tervetulleita.

                        Comment

                        • Pretoriaani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2009
                          • 3842
                          • Hyvinkää, Finland

                          #13
                          Originally posted by Toni 325i View Post
                          Nykimistä taas selvitetty talviseisonnan jälkeen. Eli nykimistä esiintyy 4. vaihteella D:llä ajettaessa kun ilmeisesti turbiini lukittuu n. 80-90km/h nopeudessa. Laatikko toimii muuten ihan hyvin ja S:llä ajaessa mitään nykimisiä ei esiinny. Miten rikkinäinen turbiini yleensä oireilee? Kaikki vinkit tervetulleita.
                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=173203 Selailes tuo topic läpi, sieltä löytyy tietoo ja sitä kaikille tuttua mutuilua turbiinin rikkoutumisesta yms.
                          I don't lose sleep over the opinion of sheep.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎