Mistähän vois vikaa lähteä etsimään kun ajaessa n. 80km/h ja siitä ylöspäin niin auto alkaa nykimään pintakaasulla sekä kiihdyttäessä. Kaupunki nopeuksissa ei kyseistä vikaa esiinny. Vikakoodit tarkoitus huomenna käydä luettamassa josko sieltä jotain selviäis.. Ehdotuksia voi laitella..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E32 750 nykiminen. Turbiinissako vikaa?
Collapse
X
-
Originally posted by Toni 325i View PostVikakoodit luettu ja löytyihän sieltä jotain => 5 Throttle valve signal, accelerator pedal position. Kellään tietoa mitä noi koodit tarkoittaa?
Throttle valve signal = kaasuläpän asentosignaali ( kaasuläppä ei nyt ole ihan oikea "termi" ruiskumoottorista puhuttaessa ).
En tiedä onko nämä kaksi erillistä vikakoodia, vaiko aiheuttaako kaasupolkimen asentosignaalin puuttuminen myös sen ettei EML saa tuota Throttle valve signaalia.
Nämä mietteet eivät ole 100% tietoa, vaan epäilyjä viasta.V12 Whispering Power
Comment
-
-
Originally posted by JariJ View Postaccelerator pedal position viittaisi, ettei EML ( electronic motor load regulation ) saa tietoa kaasupolkimen asennosta. Voi olla, että "Pedal position sensor " on viallinen tai johdoissa/liittimissä on kontaktihäiriö. Voi myös olla, että sensorin asento on jostain syystä muuttunut, eikä sen vuoksi toimi.
Throttle valve signal = kaasuläpän asentosignaali ( kaasuläppä ei nyt ole ihan oikea "termi" ruiskumoottorista puhuttaessa ).
En tiedä onko nämä kaksi erillistä vikakoodia, vaiko aiheuttaako kaasupolkimen asentosignaalin puuttuminen myös sen ettei EML saa tuota Throttle valve signaalia.
Nämä mietteet eivät ole 100% tietoa, vaan epäilyjä viasta.
Comment
-
-
Eikö ne katsoneet metrolla ollenkaan livedatalla mitä tietoa kaasupedaalin potikka antaa käytännössä ja vastaako läppienasentotieto oikeeta?
Tuosta nyt lähtisin kuitenkin itse liikkelle. Ja tuleeko koodia uudestaan nollaamisen jälkeen jos kiihdyttelee käyttäen pedaalin koko skaalaa.Last edited by Supa; 09-08-2009, 19:35.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostEikö ne katsoneet metrolla ollenkaan livedatalla mitä tietoa kaasupedaalin potikka antaa käytännössä ja vastaako läppienasentotieto oikeeta?
Tuosta nyt lähtisin kuitenkin itse liikkelle. Ja tuleeko koodia uudestaan nollaamisen jälkeen jos kiihdyttelee käyttäen pedaalin koko skaalaa.
Tietoa kellään onko muita paikkoja Turun seudulla missä voisi vikakoodit käydä lukemassa?
Comment
-
-
Siellä kaasupolkimen yläpuolelta se pitäisi löytyä. Lähetä minulle vaikka yv:nä yhteystietosi, niin otan kopiot korjauskirjasta kyseistä kohdasta. Siinä kerrotaan miten sensorin toimintakunnon voi testata ja annetaan myös vaihto-ohjeet,jos sensori on viallinen. Kirja käsitteele E32 vm. 1988-1994, mallit 735i, 735iL,740i,749iL,750iL.
Omassa E 32 on samantyyppinen käyntihäiriö, tosin se esiintyy tyhjäkäynnillä tasakaasulla ja kiihdytettäessä. Aloitin vasta tänään vian etsinnän ja ainakin virranjakajan kannet ja pyörijät vaihdan ensimmäisenä ja katson miten se vaikuttaa. Toisessa virranjakajankannessa ei ollut enää koko "keskitappia" !!. Nastat olivat molemmissa kansissa erityisen kuluneet ja hapettuneet. Ei ihme, että käynti ei ole tasaista.
t.JariJV12 Whispering Power
Comment
-
-
Nykimistä taas selvitetty talviseisonnan jälkeen. Eli nykimistä esiintyy 4. vaihteella D:llä ajettaessa kun ilmeisesti turbiini lukittuu n. 80-90km/h nopeudessa. Laatikko toimii muuten ihan hyvin ja S:llä ajaessa mitään nykimisiä ei esiinny. Miten rikkinäinen turbiini yleensä oireilee? Kaikki vinkit tervetulleita.
Comment
-
-
Originally posted by Toni 325i View PostNykimistä taas selvitetty talviseisonnan jälkeen. Eli nykimistä esiintyy 4. vaihteella D:llä ajettaessa kun ilmeisesti turbiini lukittuu n. 80-90km/h nopeudessa. Laatikko toimii muuten ihan hyvin ja S:llä ajaessa mitään nykimisiä ei esiinny. Miten rikkinäinen turbiini yleensä oireilee? Kaikki vinkit tervetulleita.I don't lose sleep over the opinion of sheep.
Comment
-
Comment