Ei saa tarvikkeena, eikä ehkä uutenakaan. Kannattaa yrittää korjata se vanha siirtämällä hiilisiltaa, apuja löytyy searchilla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E32 vikoja(tyhjäkäynti, perä, lämppäri)
Collapse
X
-
sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
-
-
Originally posted by Morkai View PostEi saa tarvikkeena, eikä ehkä uutenakaan. Kannattaa yrittää korjata se vanha siirtämällä hiilisiltaa, apuja löytyy searchilla.
Comment
-
-
Originally posted by mick View PostYritin etsiä Motonetistä tuota ilmamassamittaria, niin ei löytynyt. Ei ainakaan auton merkin, mallin ja vuosimallin mukaan etsittäessä. Voisiko jostain muusta autosta löytyä samanlainen? Ja mitä maksaa uutena?
Osanumerot oli 12860649 ja 0280203027.
Haulla löytyi yksi threadi... Lainaan palan sitä nyt tässä(tosin ei sama numero tuossa listassa):
Originally posted by Scitso View PostTollasiin tarjoilee bemarin varaosaluettelo.
Part 13621286064 (VOLUME AIR FLOW SENSOR) was found on the following vehicles:
E23: Details on E23
E23 735i SEDAN, U.S.
E23 735i SEDAN, Euro
E24: Details on E24
E24 635CSi COUPE, U.S.
E24 635CSi COUPE, Euro
E28: Details on E28
E28 535i SEDAN, U.S.
E28 535i SEDAN, Euro
E28 M535i SEDAN, Euro
E30: Details on E30
E30 M3 COUPE, Euro
E32: Details on E32
E32 735i SEDAN, U.S.
E32 735iL SEDAN, U.S.
E32 730i SEDAN, Euro
E32 730iL SEDAN, Euro
E32 735i SEDAN, Euro
E32 735iL SEDAN, Euro
E34: Details on E34
E34 535i SEDAN, U.S.
E34 530i SEDAN, Euro
E34 535i SEDAN, Euro
Tällainen linkki löytyi:
Last edited by mick; 23-09-2009, 09:11.
Comment
-
-
Avasin nyt tuon ilmamassamittarin. Siellä on nähtävästi se "hiili" siinä piirilevyllä, noin 105 asteen kaarella. Ja siihen ottaa kiinni "lukupää" (korjatkaa näitten komponenttien nimet kun en tiedä niitä) joka siis liikkuu ilman määrän mukaan liikkuvan läpän tahdissa. Tai oikeastaan näitä lukupäitä on kaksi kappaletta, toinen toista 2 milliä lähempänä akselia.
Nyt näyttäisi siltä, että tuo piirilevyn "hiili" on kulunut ihan puhki tuolta alkupäästä! Jonku 5mm näyttää olevan todella pahasti kulunutta osaa, sen jälkeen on myös kovasti jälkeä mutta ei lähellekkään noin pahasti kulunut kuin tuo alkuosa.
Pystyisikö tuosta noita "lukupäitä" siirtämään jotenkin 0.5mm - 1mm kauemmaksi akselista? Siinä olisi täysin ehjää aluetta.
Tai sitten pystyisikö sitä piirilevyä siirtämään sen 0.5mm - 1mm jotenkin siististi? Piirilevy taitaa olla alusraudassaan kiinni liimalla... Mutta jos siihen alusrautaan isontaisi ruuvien reikiä (3kpl) sen verran että koko paketti siirtyisi tuon tarvittavan mitan?
Jälempi vaihtoehto saattaisi olla jopa järkevämpi, eikä mitenkään mahdoton suorittaa. Tietty jos tuo liimaus lähtisi helposti irti, niin piirilevyyn tekee pienet kolot siihen missä se piirilevy osuu siihen alusraudassa oleviin tappeihin...
Onko kukaan tehnyt tällaista korjaustoimenpidettä? Meneekö jotain v*tuiksi, vai voisiko projekti jopa onnistua?
Comment
-
-
On niitä piirilevyjä siirrelty, siirtäneiltä tarkemmat tiedot prosessista mutta ei liene kummallinen juttu.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Ne kolme ruuvia kun irroitti, niin huomasin että siinä rautaisessa pohjalevyssä oli jo valmiiksi jonkinverran ruuveja suuremmat reijät. Joten laitoin ruuvit takaisin, siirsin pohjalevy/piirilevy pakettia niin pitkälle kuin ruuvireijät antoi myöden, ja kiristin ruuvit. Kasasin juuri paketin, ja taisin säätää 300 euroa
Tyhjäkäynti on nyt siinä 500 ja 1000 kierroksen välissä, olisiko jokin 780 kierrosta ehkä se missä pysyy aika tarkasti. Onko tuo lähelläkään sitä mitä pitäisi olla? Ihan aavistuksen kierrokset vielä vaeltaa. Korvilla sen kuulee, mutta mittarista ei näe viisarin liikettä. Onko tuo normaalia? Tosin kone oli kylmä...
Pitäisikö tyhjäkäyntimoottorin olla toiminnassa noin +10 ilmanlämpötilassa, juuri käynnistetyllä koneella? Mistä lämpötilasta saakka tuo toimii?
Comment
-
-
Originally posted by mick View PostNe kolme ruuvia kun irroitti, niin huomasin että siinä rautaisessa pohjalevyssä oli jo valmiiksi jonkinverran ruuveja suuremmat reijät. Joten laitoin ruuvit takaisin, siirsin pohjalevy/piirilevy pakettia niin pitkälle kuin ruuvireijät antoi myöden, ja kiristin ruuvit. Kasasin juuri paketin, ja taisin säätää 300 euroa
Tyhjäkäynti on nyt siinä 500 ja 1000 kierroksen välissä, olisiko jokin 780 kierrosta ehkä se missä pysyy aika tarkasti. Onko tuo lähelläkään sitä mitä pitäisi olla? Ihan aavistuksen kierrokset vielä vaeltaa. Korvilla sen kuulee, mutta mittarista ei näe viisarin liikettä. Onko tuo normaalia? Tosin kone oli kylmä...
Pitäisikö tyhjäkäyntimoottorin olla toiminnassa noin +10 ilmanlämpötilassa, juuri käynnistetyllä koneella? Mistä lämpötilasta saakka tuo toimii?sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by MET View PostTeinpä omaani samanlaisen korjauksen IMM:iin ja kulutus näytti tippuneen aika radikaalisti. Keskikulutus pyöri ennen 18-19l paikkeilla ajotietokoneen mukaan ja nyt näyttää asettuneen tuonne 13l paikkeille. Minkäs verran vm90 735iA:n pitäisi "ehjänä" kuluttaa seka-ajossa?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by superfast View Posttaitaa olla 6 sylinterin tulpanjohtoon kuuluva
Comment
-
-
Originally posted by mick View PostÖöö siis mihin? Auto tuntuu käyvän kaikilla, ja ihan tasaisesti nyt kun sen ilmamassamittarin puhdisti... Vai tuleeko tuo jotenkin normaalin tulpankohdon kanssa tulpalle? Vai mikä ihme tuo on..? Purkuautosta yritin katella, pimeys yllätti enkä löytäny tuota johtoa siitä...
Comment
-
-
Originally posted by mick View PostTein löydön konehuoneesta: Koneen etupäässä näyttäisi olevan irrallaan oleva johto.
Ja se johto vaikuttaa hmm... Tärkeän näköiseltä?
Kuulusko tuo anturi tai mikä onkaan tuohon reikään jossa näyttäisi olevan kierteet? Mikähän tuo mahtaa olla? Joku nakutusjuttu?
Toisaalta BMWFans näyttäisi että "Pulse generator" olisi kovasti saman näköinen kun tuo (kuvan osa 9)...Last edited by Havis; 09-07-2010, 10:57."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostNiin, oisko nakutuksen tunnistin? Jos on, niin sen pitäis kai olla jotenkin kiinni moottorin lohkon kyljessä.
Toisaalta BMWFans näyttäisi että "Pulse generator" olisi kovasti saman näköinen kun tuo (kuvan osa 9)...
ko. anturi on kipinä ennakon tunnistin ja 6- sylinterin tulpanjohdon olisi mentävä tuosta läpi..F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Comment