Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 vikoja(tyhjäkäynti, perä, lämppäri)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    #16
    Ei saa tarvikkeena, eikä ehkä uutenakaan. Kannattaa yrittää korjata se vanha siirtämällä hiilisiltaa, apuja löytyy searchilla.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • mick
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 63
      • Pyhäjärvi

      #17
      Originally posted by Morkai View Post
      Ei saa tarvikkeena, eikä ehkä uutenakaan. Kannattaa yrittää korjata se vanha siirtämällä hiilisiltaa, apuja löytyy searchilla.
      Ahaa, eli siellä on jotkin hiilet jotka kuluu eikä osu vastakappaleeseen? Pitääpäs koittaa etsiä apuja jos vaikka saisi itse korjattua...

      Comment

      • mick
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 63
        • Pyhäjärvi

        #18
        Originally posted by mick View Post
        Yritin etsiä Motonetistä tuota ilmamassamittaria, niin ei löytynyt. Ei ainakaan auton merkin, mallin ja vuosimallin mukaan etsittäessä. Voisiko jostain muusta autosta löytyä samanlainen? Ja mitä maksaa uutena?
        Irroitin ilmamassamittarin, oli kötöstelty kasaan jollain silikonilla näköjään. Eli sille on nähtävästi ennenkin annettu tekohengitystä.
        Osanumerot oli 12860649 ja 0280203027.
        Haulla löytyi yksi threadi... Lainaan palan sitä nyt tässä(tosin ei sama numero tuossa listassa):

        Originally posted by Scitso View Post
        Tollasiin tarjoilee bemarin varaosaluettelo.
        Part 13621286064 (VOLUME AIR FLOW SENSOR) was found on the following vehicles:
        E23: Details on E23
        E23 735i SEDAN, U.S.
        E23 735i SEDAN, Euro

        E24: Details on E24
        E24 635CSi COUPE, U.S.
        E24 635CSi COUPE, Euro

        E28: Details on E28
        E28 535i SEDAN, U.S.
        E28 535i SEDAN, Euro
        E28 M535i SEDAN, Euro

        E30: Details on E30
        E30 M3 COUPE, Euro

        E32: Details on E32
        E32 735i SEDAN, U.S.
        E32 735iL SEDAN, U.S.
        E32 730i SEDAN, Euro
        E32 730iL SEDAN, Euro
        E32 735i SEDAN, Euro
        E32 735iL SEDAN, Euro

        E34: Details on E34
        E34 535i SEDAN, U.S.
        E34 530i SEDAN, Euro
        E34 535i SEDAN, Euro
        /lisäys
        Tällainen linkki löytyi:
        Last edited by mick; 23-09-2009, 09:11.

        Comment

        • mick
          Bimmer Rookie
          • Sep 2004
          • 63
          • Pyhäjärvi

          #19
          Avasin nyt tuon ilmamassamittarin. Siellä on nähtävästi se "hiili" siinä piirilevyllä, noin 105 asteen kaarella. Ja siihen ottaa kiinni "lukupää" (korjatkaa näitten komponenttien nimet kun en tiedä niitä) joka siis liikkuu ilman määrän mukaan liikkuvan läpän tahdissa. Tai oikeastaan näitä lukupäitä on kaksi kappaletta, toinen toista 2 milliä lähempänä akselia.

          Nyt näyttäisi siltä, että tuo piirilevyn "hiili" on kulunut ihan puhki tuolta alkupäästä! Jonku 5mm näyttää olevan todella pahasti kulunutta osaa, sen jälkeen on myös kovasti jälkeä mutta ei lähellekkään noin pahasti kulunut kuin tuo alkuosa.

          Pystyisikö tuosta noita "lukupäitä" siirtämään jotenkin 0.5mm - 1mm kauemmaksi akselista? Siinä olisi täysin ehjää aluetta.

          Tai sitten pystyisikö sitä piirilevyä siirtämään sen 0.5mm - 1mm jotenkin siististi? Piirilevy taitaa olla alusraudassaan kiinni liimalla... Mutta jos siihen alusrautaan isontaisi ruuvien reikiä (3kpl) sen verran että koko paketti siirtyisi tuon tarvittavan mitan?

          Jälempi vaihtoehto saattaisi olla jopa järkevämpi, eikä mitenkään mahdoton suorittaa. Tietty jos tuo liimaus lähtisi helposti irti, niin piirilevyyn tekee pienet kolot siihen missä se piirilevy osuu siihen alusraudassa oleviin tappeihin...

          Onko kukaan tehnyt tällaista korjaustoimenpidettä? Meneekö jotain v*tuiksi, vai voisiko projekti jopa onnistua?

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #20
            On niitä piirilevyjä siirrelty, siirtäneiltä tarkemmat tiedot prosessista mutta ei liene kummallinen juttu.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • mick
              Bimmer Rookie
              • Sep 2004
              • 63
              • Pyhäjärvi

              #21
              Ne kolme ruuvia kun irroitti, niin huomasin että siinä rautaisessa pohjalevyssä oli jo valmiiksi jonkinverran ruuveja suuremmat reijät. Joten laitoin ruuvit takaisin, siirsin pohjalevy/piirilevy pakettia niin pitkälle kuin ruuvireijät antoi myöden, ja kiristin ruuvit. Kasasin juuri paketin, ja taisin säätää 300 euroa

              Tyhjäkäynti on nyt siinä 500 ja 1000 kierroksen välissä, olisiko jokin 780 kierrosta ehkä se missä pysyy aika tarkasti. Onko tuo lähelläkään sitä mitä pitäisi olla? Ihan aavistuksen kierrokset vielä vaeltaa. Korvilla sen kuulee, mutta mittarista ei näe viisarin liikettä. Onko tuo normaalia? Tosin kone oli kylmä...

              Pitäisikö tyhjäkäyntimoottorin olla toiminnassa noin +10 ilmanlämpötilassa, juuri käynnistetyllä koneella? Mistä lämpötilasta saakka tuo toimii?

              Comment

              • Morkai
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 3197
                • Saarijärvi

                #22
                Originally posted by mick View Post
                Ne kolme ruuvia kun irroitti, niin huomasin että siinä rautaisessa pohjalevyssä oli jo valmiiksi jonkinverran ruuveja suuremmat reijät. Joten laitoin ruuvit takaisin, siirsin pohjalevy/piirilevy pakettia niin pitkälle kuin ruuvireijät antoi myöden, ja kiristin ruuvit. Kasasin juuri paketin, ja taisin säätää 300 euroa

                Tyhjäkäynti on nyt siinä 500 ja 1000 kierroksen välissä, olisiko jokin 780 kierrosta ehkä se missä pysyy aika tarkasti. Onko tuo lähelläkään sitä mitä pitäisi olla? Ihan aavistuksen kierrokset vielä vaeltaa. Korvilla sen kuulee, mutta mittarista ei näe viisarin liikettä. Onko tuo normaalia? Tosin kone oli kylmä...

                Pitäisikö tyhjäkäyntimoottorin olla toiminnassa noin +10 ilmanlämpötilassa, juuri käynnistetyllä koneella? Mistä lämpötilasta saakka tuo toimii?
                780 rpm kuullostaa oikealla tyhjäkäynnille. M30 huokailee tyhjäkäynnillä aina sen verran, että korviin kuuluu, mutta viisarissa ei näy. Tyhjäkäyntimoottori on aina toiminnassa.
                sigpic
                E23 728iA V8-projekti
                E38 730D -projekti
                E39 540iA -projekti
                I01 i3 -projekti

                Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                Comment

                • MET
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2004
                  • 200
                  • Lappeenranta

                  #23
                  Teinpä omaani samanlaisen korjauksen IMM:iin ja kulutus näytti tippuneen aika radikaalisti. Keskikulutus pyöri ennen 18-19l paikkeilla ajotietokoneen mukaan ja nyt näyttää asettuneen tuonne 13l paikkeille. Minkäs verran vm90 735iA:n pitäisi "ehjänä" kuluttaa seka-ajossa?

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8262
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    #24
                    Originally posted by MET View Post
                    Teinpä omaani samanlaisen korjauksen IMM:iin ja kulutus näytti tippuneen aika radikaalisti. Keskikulutus pyöri ennen 18-19l paikkeilla ajotietokoneen mukaan ja nyt näyttää asettuneen tuonne 13l paikkeille. Minkäs verran vm90 735iA:n pitäisi "ehjänä" kuluttaa seka-ajossa?
                    itellä on menny sekalaisessa juurikin mainitsemasi 13.. ja nyt kun matkaa tulee enemmän nii 11
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • mick
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2004
                      • 63
                      • Pyhäjärvi

                      #25
                      Tein löydön konehuoneesta: Koneen etupäässä näyttäisi olevan irrallaan oleva johto.
                      Ja se johto vaikuttaa hmm... Tärkeän näköiseltä?


                      Kuulusko tuo anturi tai mikä onkaan tuohon reikään jossa näyttäisi olevan kierteet? Mikähän tuo mahtaa olla? Joku nakutusjuttu?

                      Comment

                      • superfast
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2004
                        • 567
                        • Kurikka

                        #26
                        taitaa olla 6 sylinterin tulpanjohtoon kuuluva
                        E60 525 Msport
                        E36 318ti compact

                        Comment

                        • mick
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2004
                          • 63
                          • Pyhäjärvi

                          #27
                          Originally posted by superfast View Post
                          taitaa olla 6 sylinterin tulpanjohtoon kuuluva
                          Ööö siis mihin? Auto tuntuu käyvän kaikilla, ja ihan tasaisesti nyt kun sen ilmamassamittarin puhdisti... Vai tuleeko tuo jotenkin normaalin tulpankohdon kanssa tulpalle? Vai mikä ihme tuo on..? Purkuautosta yritin katella, pimeys yllätti enkä löytäny tuota johtoa siitä...

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            #28
                            Originally posted by mick View Post
                            Ööö siis mihin? Auto tuntuu käyvän kaikilla, ja ihan tasaisesti nyt kun sen ilmamassamittarin puhdisti... Vai tuleeko tuo jotenkin normaalin tulpankohdon kanssa tulpalle? Vai mikä ihme tuo on..? Purkuautosta yritin katella, pimeys yllätti enkä löytäny tuota johtoa siitä...
                            Induktiivinen anturi, käy ihan hyvin ilman tuotakin...

                            Comment

                            • Havis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1836
                              • Kotona/Poissa

                              #29
                              Originally posted by mick View Post
                              Tein löydön konehuoneesta: Koneen etupäässä näyttäisi olevan irrallaan oleva johto.
                              Ja se johto vaikuttaa hmm... Tärkeän näköiseltä?


                              Kuulusko tuo anturi tai mikä onkaan tuohon reikään jossa näyttäisi olevan kierteet? Mikähän tuo mahtaa olla? Joku nakutusjuttu?
                              Niin, oisko nakutuksen tunnistin? Jos on, niin sen pitäis kai olla jotenkin kiinni moottorin lohkon kyljessä.

                              Toisaalta BMWFans näyttäisi että "Pulse generator" olisi kovasti saman näköinen kun tuo (kuvan osa 9)...
                              Last edited by Havis; 09-07-2010, 10:57.
                              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                              E60 523iA -08

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8262
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                #30
                                Originally posted by Havis View Post
                                Niin, oisko nakutuksen tunnistin? Jos on, niin sen pitäis kai olla jotenkin kiinni moottorin lohkon kyljessä.

                                Toisaalta BMWFans näyttäisi että "Pulse generator" olisi kovasti saman näköinen kun tuo (kuvan osa 9)...
                                M30 koneen aikoihin ei ole kukaan edes haaveillut nakutuksen tunnistimista

                                ko. anturi on kipinä ennakon tunnistin ja 6- sylinterin tulpanjohdon olisi mentävä tuosta läpi..
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎