Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 vikoja(tyhjäkäynti, perä, lämppäri)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mick
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 63
    • Pyhäjärvi

    #46
    Miten tuon testaan? Ainakin mittariston lämpömittari näyttää oikein. Voiko tuon jotenkin mitata vastusmittarilla esim? Ja mistä anturi löytyy?

    Comment

    • mick
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 63
      • Pyhäjärvi

      #47
      Hmm nyt kun tutkin noita sisuskaluja tuosta ilmamäärämittarista, niin siellä on hammasratas, jossa numeroita. Ja hammasratas on lukittu yhteen asentoon. Tällä nähtävästi säädetään jousen jäykkyys. Mihinkähän lukemaan tuo pitäisi laittaa? Tai mikä on tehdasasetusarvo?

      /lisäys
      Jaahas, silmä käteen ja tarkempi tutkimus. Hammasrattaassa lukema 022 toistuu tasaisin välimatkoin, joten sen perusteella ei voi ainakaan säätää...

      /lisäys kuva ja tekstiä

      1. Tästä on alkuperäinen ilmamäärämittari kulunut puhki. Eli tuo säätövastuksen liikkuva osa(olkoot nyt vaikka "neula") on kuluttanut piirilevyn vastuskalvon puhki. Yritin aluksi siirtää piirilevyä niin, että neula ei osu siihen puhki kuluneeseen kohtaan. Mutta tällä korjauksella ei saavutettu 100% toimivaa korjausta. Käynti parani kyllä vähän, mutta ei riittävästi.

      2. Varaosailmamäärämittarista piirilevy säätövastuskalvoineen. Näyttäisi olevan ehjä, mutta numero levyllä eri. Alkuperäisessä 8811, varaosamittarin levyssä 8708. Pitäisiköhän tuon olla sama?

      3. Jousen säätöön hammasratas lukituksella. Tällä nähtävästi säädetään läpän aukeutumisvastusta..? Hammasrattaassa lukema 022 toistuu tasaisin välimatkoin, joten sen perusteella ei voi ainakaan säätää...

      4. Vielä jokin säätö, hienosäätöä varten?

      /lisäys uusi kuva

      Pitäisikö tuo neula olla tuolla vastuskalvon alkupäässä jossain tietyssä kohdassa, vai säädetäänkö tuo jotenkin vastusmittaria katsomalla? Kuvassa on nyt varaosamittarista irroitettu levy alkuperäisessä ilmamäärämittarin rungossa kiinni.

      Mittasin säätövastuksen vastuskalvon kokonaisvastuksen, ja se on 566 ohmia.
      Läpän ollessa kiinni mittasin vastukset keskeltä kumpaankin suuntaan, 539 ohmia ja 28 ohmia.
      Läpän ollessa puolittain auki vastukset 1115 ohmia ja 1100 ohmia.
      Läpän ollessa täysin auki vastukset 83 ohmia ja 543 ohmia
      Last edited by mick; 18-01-2010, 14:10.

      Comment

      • mick
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 63
        • Pyhäjärvi

        #48
        Nyt on tuo "kunnostettu" paikallaan. Vetoja on alakierroksilla taas normaalisti. Tyhjäkäynti humppaa hyvin vähän, mutta kuitenkin. Ja tyhjäkäynnillä kaasupolinta hipastessa laskee kierrokset reilusti mutta pysyy käynnissä.

        Paras tähän mennessä, mutta ei täydellinen.

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #49
          Lyhyt oppimäärä IMM:sta Lisää netistä hakusanoilla afm adjustment, vastusarvot ei kerro juuri mitään. Juttua tästäkin haulla vaikka kuinka paljon.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎