Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 750i päästöongelma, ongelma ratkennut post #37

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zeneg
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 1238
    • Oulu

    E32 750i päästöongelma, ongelma ratkennut post #37

    E32 750iA vm- 89.

    HC 1600 ja happea oli aika reilusti. Imuvuoto, putkessa reikä, mikä muu mahdollinen?

    Kone "höpöttää" tyhjäkäynnillä silleen oudosti, toisinaan paikaltaan lähdettäessä röpöttää hetken ja sitten lähtee.

    Auto seisonut 2 vuotta tallissa, joten vaikuttaa varmasti sekin, käynti on hieman parantunut ensi kilometreistä.

    Ideoita lisää?
    Last edited by zeneg; 12-08-2010, 18:56.
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14349
    • Oulu

    #2
    Varmaan tuosta on hyvä alotella: http://bmwe32.masscom.net/sean750/V1...ughIdleFix.htm
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Matti_83
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 491
      • Korpilahti

      #3
      Onko tulpat vaihdettu.
      BMW E38 730 manuaali
      ex E30 318i -91 cabrio

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Rupesiko 20l/100km tasakaasukulutus käymään lompakolle sen verran että innosti korjaamaan

        Imuvuodot kannattaa sulkea ensin pois, mutta eiköhän tuossa joudu maf/lambda-talkoisiin. R.W. joskus ajeli sököllä toisen puolen maffilla, ja kulutus oli tuollainen aika infernaalinen + tummat pölläytykset putkesta.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • zeneg
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 1238
          • Oulu

          #5
          Originally posted by zener View Post
          Joo pitääpä käydä läpi tuo.

          Originally posted by Matti_83 View Post
          Onko tulpat vaihdettu.
          Entinen omistaja on vaihtanut.

          Originally posted by Cell View Post
          Rupesiko 20l/100km tasakaasukulutus käymään lompakolle sen verran että innosti korjaamaan

          Imuvuodot kannattaa sulkea ensin pois, mutta eiköhän tuossa joudu maf/lambda-talkoisiin. R.W. joskus ajeli sököllä toisen puolen maffilla, ja kulutus oli tuollainen aika infernaalinen + tummat pölläytykset putkesta.
          Autollahan en tosiaan ole montaa kilsaa ehtinyt ajamaan ku ei oo leimaa, eli ei oo käyny.

          1 imuvuoto löydetty, yksi imuputki oli revennyt, pitää hommata uusi.

          Jos maffi on viallinen, niin kun töpselin ottaa irti, niin käynnin ei pitäisi juuri muuttua?

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14349
            • Oulu

            #6
            Maffi juttua löytyy tuolta samalta sivulta myös: http://bmwe32.masscom.net/sean750/MA...leshooting.htm
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • zeneg
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 1238
              • Oulu

              #7
              Originally posted by zener View Post
              Maffi juttua löytyy tuolta samalta sivulta myös: http://bmwe32.masscom.net/sean750/MA...leshooting.htm
              Okei kiitän.

              Comment

              • zeneg
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 1238
                • Oulu

                #8
                Maffit mitattu, muuten kaikki oli ok, paitis numero 5 antoi molemmin puolin 0,03V, vaikka pitäisi antaa tyhjäkäynnillä 0,27 ja 0,33V 2000kierroksella. Eli molemmat maffit pimeitä?

                Numero 3 antoi 1,4V molemmin puolin, mikä ilmeisesti on ok edellisen nettisivuston mukaan.

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Jos on imuvuotoja se muuttaa maffin arvoja. Onko ne nyt siis kunnossa?
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • zeneg
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 1238
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Cell View Post
                    Jos on imuvuotoja se muuttaa maffin arvoja. Onko ne nyt siis kunnossa?
                    Imuvuotoja ei enää pitäisi olla. Pitää vielä yrittää etsiä jos jostain löytyis.

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      Pieni tarkistus, ei noi maffiohjeet ollu tuolla saitilla ihan kohdillaan. Pinnit 3 ja 5 liittyy CO-säätöön, eli käytännössä seoksen hienosäätö. Sulla on joku ruuvaillut niitä ruuveja ja ne on nyt perseellään. Ns. ohjearvo on sellainen, että pinnien 3 ja 5 välinen jännite pitäis olla 1,2-1,5v. Jos tuolla saitilla on pinnissä 3 ollut 1,4v ja pinnissä 5 0,27, on jännite-ero ollut about 1,15v. Säädäppä omastasi ne vaikka tuohon 1,2v luokkaan niin eiköhän se ala olla ok maf:n puolesta.

                      Varmaan koitettu rukata noita kun on jotain ollut rikki ja päästöt pielessä.

                      Tuolla saitilla +5v linjaksi luultu on 5v ylösveto boksin sisällä, eikä sieltä pitäisikään tulla +5v kuin ilman kuormaa eli maffi irti.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • zeneg
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2007
                        • 1238
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by Cell View Post
                        Pieni tarkistus, ei noi maffiohjeet ollu tuolla saitilla ihan kohdillaan. Pinnit 3 ja 5 liittyy CO-säätöön, eli käytännössä seoksen hienosäätö. Sulla on joku ruuvaillut niitä ruuveja ja ne on nyt perseellään. Ns. ohjearvo on sellainen, että pinnien 3 ja 5 välinen jännite pitäis olla 1,2-1,5v. Jos tuolla saitilla on pinnissä 3 ollut 1,4v ja pinnissä 5 0,27, on jännite-ero ollut about 1,15v. Säädäppä omastasi ne vaikka tuohon 1,2v luokkaan niin eiköhän se ala olla ok maf:n puolesta.

                        Varmaan koitettu rukata noita kun on jotain ollut rikki ja päästöt pielessä.

                        Tuolla saitilla +5v linjaksi luultu on 5v ylösveto boksin sisällä, eikä sieltä pitäisikään tulla +5v kuin ilman kuormaa eli maffi irti.
                        Niitä oli joku tosiaan käynyt rassaamassa, säätöruuvin muovisuoja oli kappaleina. Siis ymmärsinkö oikein, että laitan yleismittarin piuhat kiinni pinneihin 3 ja 5, ja säädän sitten ruuvista tuohon 1,2V kohdille? Vai silleen, että laitan yleismittarin kiinni pinniin 3, (jonka jännite näkyy säätyvän sen mukaan ,kun ruuvia vääntää,) säädän sen noin 1,2V kohdille, kun mulla omat maffit antoi sen 0,03V pinniltä 5?
                        Last edited by zeneg; 06-08-2010, 12:43.

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          Originally posted by zeneg View Post
                          Niitä oli joku tosiaan käynyt rassaamassa, säätöruuvin muovisuoja oli kappaleina. Siis ymmärsinkö oikein, että laitan yleismittarin piuhat kiinni pinneihin 3 ja 5, ja säädän sitten ruuvista tuohon 1,2V kohdille? Vai silleen, että laitan yleismittarin kiinni pinniin 3, (jonka jännite näkyy säätyvän sen mukaan ,kun ruuvia vääntää,) säädän sen noin 1,2V kohdille, kun mulla omat maffit antoi sen 0,03V pinniltä 5?
                          Pistät pinnien 3 ja 5 välille. Siellä on normaali säätövastus noiden pinnien välissä, jolloin molemmat muuttuu potikkaa pyöritellessä.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • zeneg
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2007
                            • 1238
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by Cell View Post
                            Pistät pinnien 3 ja 5 välille. Siellä on normaali säätövastus noiden pinnien välissä, jolloin molemmat muuttuu potikkaa pyöritellessä.
                            Tein noin, pinni 5 näyttää nyt 0,04V. Eli nyt pitäisi maffit olla ok.

                            Comment

                            • zeneg
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 1238
                              • Oulu

                              #15
                              Nonii, seuraava kysymys liittyykin vesipumppuun/termarikoteloon.

                              Kuvassa ympyröity punaisella joku lähtö, missä oli vain pieni letkun tynkä mikä oli tulpattu pultilla. Nyt se letku lähti kulkemaan siitä, mihin tuosta pitäisi mennä letku vai mikä tarkoitus tuolla putkella on? Nesteet lentää pihalle nyt siitä.
                              Last edited by zeneg; 05-10-2010, 10:31.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎