Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 750i päästöongelma, ongelma ratkennut post #37

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #16
    Keep in mind there are 2 types of pumps: the old style pump has a bleeder screw (worthless design btw), the new style pumps have a hose nipple in place of the bleed screw. If you replace an old style pump for a new type, you'll need an additional Y-hose to connect the hose nipple to the radiator/expansion tank connections. The new style pump automatically bleeds air from the system.
    http://bmwe32.masscom.net/sean750/wa.../waterpump.htm

    Myös hakusanoilla "synchronisation of banks on M70 engines" netistä löytyviä ohjeita kannattaa hyödyntää, varsinkin jos auto on 2 vuotta seisonut.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • zeneg
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 1238
      • Oulu

      #17
      Originally posted by Leka View Post
      http://bmwe32.masscom.net/sean750/wa.../waterpump.htm

      Myös hakusanoilla "synchronisation of banks on M70 engines" netistä löytyviä ohjeita kannattaa hyödyntää, varsinkin jos auto on 2 vuotta seisonut.
      Kiitän tästä, enpä hoksannutkaan tuota kyseiseltä nettisaitilta. Pitää siis rakentaa letku välille pumppu-syyläri.

      Comment

      • aapok
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 807
        • Liperi

        #18
        Kiinostaa kovasti jos saat selville syyn tuohon 1600 hc arvoon, kun itsellä on 850 jopa korkeammalla toisella puolella nuo arvot!
        -Aapo-

        520da touring Lci M-sport -07
        1600-2 -68 (kaveriprojekti)
        Chevrolet Avalanche LTZ -09
        Sea Ray 230 sundancer -94

        Comment

        • zeneg
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 1238
          • Oulu

          #19
          Originally posted by aapok View Post
          Kiinostaa kovasti jos saat selville syyn tuohon 1600 hc arvoon, kun itsellä on 850 jopa korkeammalla toisella puolella nuo arvot!
          Laittelen kyllä tänne tietoa kunhan vika saadaan selville ja korjattua. Ainakin 2 imuvuotoa löytynyt, maffit oli päin persettä ja pakoputkessa pienen pieni reikä. Ensi viikolla uuteen päästömittaukseen. Tulpatkin tuli vaihdettua varmuuden varmistamiseksi.

          Comment

          • zeneg
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 1238
            • Oulu

            #20
            Kerrotaanpa kuulumisia:

            Autoon on nyt vaihdettu molemmat imuputket, siis ne haitarimallit. Imuvuotoja en ole enempää löytänyt, jarrukliinerillä ja starttipilotilla on tullut suhuuteltua sinne sun tänne. Tulpat vaihdettu.

            Akkua käytin irti pari tuntia ja tein tämän "synchronisation of banks on M70 engines" netistä löytyvien ohjeiden mukaan, mutta ei ollut mitään vaikutusta käyntiin. Käypi nyt aika raskaasti, koko koppa heiluu tyhjäkäynnillä. Kone käy nyt samalla lailla, kuin haettaessa auto. Kaasua painaessa nostaa kierroksia hieman pätkien.

            Vai teinköhän jotenkin väärin tuon "synchronisation of banks on M70 engines", yhtä kohtaa en tarkkaan ymmärtänyt: During test drive have the car coast three times from speeds above 5,000 RPM to the idling range in transmission range 1 (approx. 10 seconds). Eli sanotaanko tuossa nyt että "Testiajon aikana seilaa kierroksia yli 5000rpm ja tyhjäkäynnin välillä vaihteiston 1 vaihde päällä (noin 10 sekunttia)? Mitä tällä 10 sekunnilla tuossa tarkoitetaan? Vai menikö suomennos nyt metsään?

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #21
              Hieman paremmin ymmärrettävissä oleva ohje:

              Run the engine to operating temperatures and drive the car.

              In first gear, drive the car until the engine RPM increases above 5,000 then drop to idling (approx 10 sec.)

              Repeat two more times, then run the engine at idle speed in Park or Neutral at least 5 minutes.


              Sitten tuota "Superbuuttia" kannattaa myös silloin tällöin harrastaa:

              RESET Procedure

              Notes:
              The reset procedure is billed as a ‘cheap fix’. It does often give good immediate results, however if there is something wrong with your car then over a 2-8 week period the car will likely return to its original state.

              The reset procedure removes all mean values stored by your onboard computer that control engine timing, fuel use etc. As you continue to drive the car, the stored values ‘average out’ to best suit the engine condition.
              If your car has for example a leaking intake manifold gasket or broken O2 sensors, the readings are quickly going to become ‘corrupted’ with incorrect information. This can lead to the engine running too rich or too lean (check your sparks for evidence). Within a short period of time the car will return to rough idle as the underlying problem has not been fixed. That said – the reset procedure can reset values that are no longer applicable. You may have replaced something on the car (e.g. Catalytic Converters) thus causing a sudden change in normal engine running. The readings stored over 10-20 years will suddenly not suit your recently modified car. The car will however read new values in and average out over time. The Reset procedure simply speeds that process up.

              The long and short of it is that this procedure can sometimes fix rough idle and transmission timing and seems to improve the cars performance. However with existing underlying issues as outlined above – it won’t be long before the problems return. Perhaps this procedure could be used if you’re trying to sell your E32 ;-)

              Procedure:
              1. Disconnect battery cables, first negative, then positive.
              2. Cover and protect the battery posts! Leave no potential for a battery short circuit.
              3. Turn ignition to position II.
              4. Connect both battery cables ("SHORT") for at least 10 minutes. This step drains a capacitor in the ECU/TCU. (Covered the battery with a thick, dry shop towel to prevent actually shorting the battery! – careful of arc welding in your back seat! As the battery was in place, and the cables aren't that long, you could use a very long Craftsman screwdriver and two small vice-grips to actually clamp the negative and positive cables to the metal shank of the screwdriver.
              5. Wait 10 minutes - then ignition off, key out.
              6. Reconnect battery positive, then negative.
              7. OBC says "PPPP", reset time. Start and idle the engine for 5 minutes, then off for five, then out for a drive.
              8. Now, with the car in lowest gear (one or two depending on your make), accelerate until at least 5000 rpm is reached (only M70 engine). Allow the car to slow to idle, and then repeat two more times. Let the car idle for 5 minutes. All Done!
              9. Idle should smooth out over 10-12 miles; shifts should be immediately smoother.
              10. Muista ottaa poppivehkeiden konkka pois käytöstä buuttauksen ajaksi !!!

              Tuolta saitilta kaikkea kivaa E32/M70:n kanssa puuhasteluun
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • zeneg
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 1238
                • Oulu

                #22
                Kiitoksia lekalle, nyt meni hyvästi jakeluun! Täytyy kokeilla molempia tekniikoita.

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14352
                  • Oulu

                  #23
                  Joo, tosiaan Shogunin sivut on kyllä mainiot. Paljon on juttua E32:sta ja tieto taitoa on kivasti.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • zeneg
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 1238
                    • Oulu

                    #24
                    Originally posted by zener View Post
                    Joo, tosiaan Shogunin sivut on kyllä mainiot. Paljon on juttua E32:sta ja tieto taitoa on kivasti.
                    Pitää tutustua kyllä sivuihin ihan ajan kanssa kunhan ehtii, oppiipahan lisää tästäkin sarjasta ja moottorista.

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #25
                      Kävitkö imusarjan tiivisteet läpi? Kaikki imuvuodot ei löydy suihkimalla, vaikka miten isoja olisivat.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • zeneg
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2007
                        • 1238
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by Cell View Post
                        Kävitkö imusarjan tiivisteet läpi? Kaikki imuvuodot ei löydy suihkimalla, vaikka miten isoja olisivat.
                        En ole imusarjoja käyttänyt irti, jos ei nyt mene päästöistä läpi niin sitten varmaan seuraava juttu on käyttää ne irti ja tiivistää. En meinaan enää mitään muuta keksi mikä tuossa voisi olla vikana.

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #27
                          Originally posted by zeneg View Post
                          En ole imusarjoja käyttänyt irti, jos ei nyt mene päästöistä läpi niin sitten varmaan seuraava juttu on käyttää ne irti ja tiivistää. En meinaan enää mitään muuta keksi mikä tuossa voisi olla vikana.
                          Lambdat? Jouduthan sen huonon käynnin korjaamaan vaikka leima tuliskin :think
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Leka
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 7701
                            • Vilppula

                            #28
                            Originally posted by Cell View Post
                            Lambdat? Jouduthan sen huonon käynnin korjaamaan vaikka leima tuliskin :think
                            DME lämpötila-anturi(t) kannattaa myös mitata.
                            sigpic

                            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                            Comment

                            • Morkai
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 3197
                              • Saarijärvi

                              #29
                              Minusta tämä kuullostaa alunperinkin sytytysvialta. Ei käynyt ilmi, onko johtojen vastukset mitattu ja virranjakajan kannet käytetty auki? Bensankin pitäis olla tuoretta tai muuten ei M70 jaksa käydä, nokeaa vaan tulpat. HC1600 kun ei selity millään muulla kuin että pari pyttyä pois pelistä.
                              sigpic
                              E23 728iA V8-projekti
                              E38 730D -projekti
                              E39 540iA -projekti
                              I01 i3 -projekti

                              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                              Comment

                              • zeneg
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 1238
                                • Oulu

                                #30
                                Originally posted by Cell View Post
                                Lambdat? Jouduthan sen huonon käynnin korjaamaan vaikka leima tuliskin :think
                                Toinen lambda kohtuu tuore, epäilen että joudun uusimaan toisen itse. Tietenkin kun piuhan nokassa käyttäis niin saattas saada jotain osviittaa. Tottakai viat autosta korjataan, ei anna sielu periksi ajella viallisella.

                                Originally posted by Leka View Post
                                DME lämpötila-anturi(t) kannattaa myös mitata.
                                Okei, pitääpä nekin mittailla, kunhan jostain löydän arvot niille.

                                Originally posted by Morkai View Post
                                Minusta tämä kuullostaa alunperinkin sytytysvialta. Ei käynyt ilmi, onko johtojen vastukset mitattu ja virranjakajan kannet käytetty auki? Bensankin pitäis olla tuoretta tai muuten ei M70 jaksa käydä, nokeaa vaan tulpat. HC1600 kun ei selity millään muulla kuin että pari pyttyä pois pelistä.
                                Johtojen vastuksia en ole mitannut, hyvä että muistutit, tuo on pitänytkin tehdä. Virranjakajan kansia en ole ehtinyt käyttää vielä auki, todennäköisesti huomenna teen sen ja samalla mittaan nuo johdot. Bensa on tuoretta. Huomenissa taas lisää pitää tutkia ja tiistaina töissä uusi yritys joko menis päästöistä läpi jos ei vikaa löydy.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎