Announcement

Collapse
No announcement yet.

e32 740 m60b40 ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Sipe-
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 416
    • Tampere.

    e32 740 m60b40 ongelma

    Elikkäs, auto käy tyhjäkäyntiä todella huonosti. tuntuu että muutama pytty kokonaan pois pelistä tyhjäkäynnillä. Kaasulla toimii suht hyvin ja tuntuu että olis vedot tallella ihan hyvin. En oo koskaan ajanut ehjää e32 740 niin ei voi sanoo että puuttuuko paljoa tehoja. Kiertää rajottajalle asti ilman ongelmia. Ennen uutta kampiakselin asentotunnistinta ei kiertänyt kuin 4000rp/m

    Antaa vikakoodia 1 lambdasta. Lambda vaihdettu kerran. Samalla poistettiin vikakoodit, mutta vikakoodi palasi. Lambdan piuhat ehjät.

    Vaihdettuja osia:

    1. Imusarjan tiivisteet
    2. Separaattorin kalvo
    3. kaikki 8 puolaa, uusia.
    4. Ilmamassamittari (bosch), uusi
    5. Kampiakselin asentotunnistin
    6. tulpat
    7. Ilmansuodatin
    8. Polttoainesuodattimet

    Autosta tutkittu imuvuotoja suihkuttamalla jarrucleaneria imupuolelle. Mistään ei löydy vuotoja.

    kaasuläpän asentotunnistin mitattu
    jäähdytinnesteen lämpötila-anturi mitattu
    Katalysaattorit tyhjennetty.

    Ei anna vikakoodeja muualta kuin 1 lambdasta. Tyhjäkäynti on n. 500-550rp/m ja koko auto heiluu kun käy tyhjäkäyntiä.

    Pakoputkessa ei vuotoja ennen lambda-antureita. Jonkinverran vuotoja lambda-antureiden jälkeen.

    Viisaammat valaiskoon, ittellä loppuu ideat pikkuhiljaa
    M62B44 E32 740iM -macaoblau V8 + S3.64 =sigpic
    E36 PANDEM - M50B28+HX40

    +muut vartin hommat

    Ex. Läjäpäin e34&e32, e36 ja pari e39
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3311
    • Kajjjaani

    #2
    Onko nyt varmasti tullut se imusarjan huohotinventiili vaihdetuksi kunnolla ja uuteen?
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      #3
      Lisäilmaluisti? Löytyy käytettynä, jos tarviit.
      Entäs imusarjan etukannen tiiviste? Onko ka:n asentotunnistin alkuperäis- vai tarvikeosa?

      Lambdan vikakoodi tulee, koska seos menee yli mittausasteikon...
      Last edited by kaol; 25-08-2010, 22:15.
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        #4
        Väittäsin, että tässä iskee tyyppivika päälle. Eli imusarjan takakannen messinkiset vastapalat nousee ylös imusarjasta ja kansi ei kiristy tiiviisti päälle, josta seurauksena imuvuoto.

        Ei tosin ole ennennäkemätöntä, että näistä kyrvähtää syttykivet jossain määrin ja tulee sytytyskatkoksia.
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • -Sipe-
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 416
          • Tampere.

          #5
          Originally posted by Arnolds View Post
          Onko nyt varmasti tullut se imusarjan huohotinventiili vaihdetuksi kunnolla ja uuteen?
          Kyllä. Vaihdettiin kunnolla ja uusi osa.

          Originally posted by kaol
          Lisäilmaluisti? Löytyy käytettynä, jos tarviit.
          Entäs imusarjan etukannen tiiviste? Onko ka:n asentotunnistin alkuperäis- vai tarvikeosa?

          Lambdan vikakoodi tulee, koska seos menee yli mittausasteikon...
          Tyhjäkäyntiventtiili on ehjä. Kampiakselin asentotunnistin on tarvikeosa, mutta toimii ihan niinkuin pitääkin. On toinen anturi tässä autossa. Ensimmäisellä ei toiminut kunnolla. Imusarjan etukannen tiivisteestä en ole ihan varma vaihdettiinko sitä, mutta imuvuotoja ei löytynyt ainakaan jarrukliineriä suihkimalla :think

          On tiedossa myös tuo että lambdalta tulee vikakoodia kun se on katvealueen ulkopuolella. Vikaa ei ole yritetty korjata kolmannella lambdalla.

          Originally posted by Morkai
          Väittäsin, että tässä iskee tyyppivika päälle. Eli imusarjan takakannen messinkiset vastapalat nousee ylös imusarjasta ja kansi ei kiristy tiiviisti päälle, josta seurauksena imuvuoto.

          Ei tosin ole ennennäkemätöntä, että näistä kyrvähtää syttykivet jossain määrin ja tulee sytytyskatkoksia.

          Jaa näissäkö on sellastakin ongelmaa? täytyy kyllä sitten käyttää imusarja vielä kerran irti ja tutkia. Tuo ei ollutkaan itsellä vielä tiedossa . Syttykivet? täh?

          Auton ollessa käynnissä kuuluu selvä ohivuoto jostain, mutta se kuuluu tasaisena. Ikäänkuin vaparifiltteri olis. ei kuulu sykäyksinä niinkuin esim tässä: http://www.youtube.com/watch?v=WrXzm9xe2uM
          M62B44 E32 740iM -macaoblau V8 + S3.64 =sigpic
          E36 PANDEM - M50B28+HX40

          +muut vartin hommat

          Ex. Läjäpäin e34&e32, e36 ja pari e39

          Comment

          • kaol
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 5007
            • Ilmajoki

            #6
            Originally posted by -Sipe- View Post
            Syttykivet? täh?
            Morkai heittää jotain ammattisanastoa. Tarkoittaa moottorinohjausboxin komponentteja, jotka ohjaa puolille tuleva jännitettä.
            Kokeilemalla se selviää...

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎