Announcement

Collapse
No announcement yet.

e32 735ia venttiilisäätö ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juhovi
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 82
    • Kokkola

    e32 735ia venttiilisäätö ongelma

    o ouuuu aloin venttiileitä säätämään ja tuota ihmettelin sitä ku naksuu nuo keinut aika rivosti ku on säädöissään :O 0,30mm ja aika rivo ääni mun mielestä.. mutta niin asiaan elikkä kutos sylinterin imuventtiilin nostaja naksahti heti paljon vihasemmin ja oli enempi irti ku muut ääni voi lähteä vain siitäkin että se naksuttaa koska se ei oo semmosta räkäräkäräkä naksetta mitä tuo on päästäny mutta sitä ei myöskään saa säädettyä ollenkaan niihin lukemiin ku muut pakoventtiili sen sijaan asettu oikein hyvin omalle skaalalleen... voiko olla todellista että yhden venttiilin kohalta tuo nokka on niin helevetin kulunut että sitä ei saa säätöihin? :O ?? auttakaa tyhmää hädässä...
    Current : BMW 735i -88 E32
    EX : BMW 518i -90 E34
    EX : BMW 318 E30

  • AnttiHi
    Bimmer Rookie
    • Dec 2007
    • 90

    #2
    Varsinaisesti tuosta motista ei kokemusta ole, mutta ei se nokka- akseli yleensä kulu muualta kuin nokan kärjestä.

    Comment

    • j.h
      Bimmer Rookie
      • Aug 2003
      • 45
      • Eteläinen Suomi

      #3
      Mikäs on kunto keinujen laakeroinnissa keinuvipuakseleihin ja keinuvipuakseleiden kunto?

      j.h

      Comment

      • jpa88
        Bimmer Rookie
        • Apr 2007
        • 144
        • mme/jkl

        #4
        tarkistithan välykset kiristämisen jälkeen?
        sigpic
        alfa 156
        e28 520i original teile
        ex:e32 730i "sepi"
        e21 "315"

        -MME connection-

        Comment

        • j.h
          Bimmer Rookie
          • Aug 2003
          • 45
          • Eteläinen Suomi

          #5
          Originally posted by jpa88 View Post
          tarkistithan välykset kiristämisen jälkeen?
          Työntötankokoneessa välykset muuttuu sylinterikannen kiristyksen jälkeen, mutta ei kai tuo sentään sellainen ole :-/?

          j.h

          Comment

          • Morkai
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 3197
            • Saarijärvi

            #6
            Originally posted by juhovi View Post
            o ouuuu aloin venttiileitä säätämään ja tuota ihmettelin sitä ku naksuu nuo keinut aika rivosti ku on säädöissään :O 0,30mm ja aika rivo ääni mun mielestä.. mutta niin asiaan elikkä kutos sylinterin imuventtiilin nostaja naksahti heti paljon vihasemmin ja oli enempi irti ku muut ääni voi lähteä vain siitäkin että se naksuttaa koska se ei oo semmosta räkäräkäräkä naksetta mitä tuo on päästäny mutta sitä ei myöskään saa säädettyä ollenkaan niihin lukemiin ku muut pakoventtiili sen sijaan asettu oikein hyvin omalle skaalalleen... voiko olla todellista että yhden venttiilin kohalta tuo nokka on niin helevetin kulunut että sitä ei saa säätöihin? :O ?? auttakaa tyhmää hädässä...
            Tänäänpä satuin juuri venttiileitä säätämään samaisesta koneesta ja tuli tehtyä muutamia huomioita. Edellinen asentaja oli laittanut osan venttiilien säätöpaloista väärinpäin, jolloin säätöpalan kosketuspinta ei osu venttiilin päähän vaan sivuun... tästä johtuen osa vanhoista epäkeskosäätöpaloista oli ottanut vauriota pintaansa (eli käytännössä siis kuopalla, osassa irronnut pinta ja kraatereita). Myös venttiilien päissä voi olla kraateria varsinkin jos ei ole tehty lähiaikoina kansiremppaa.

            Laitoin uudet palat ja tarkistin vielä kaikkien venttiilien päät, 0,30 välystä ja ei kuulu minkäänlaista ylimääräistä ääntä venttiilikoneistosta.
            sigpic
            E23 728iA V8-projekti
            E38 730D -projekti
            E39 540iA -projekti
            I01 i3 -projekti

            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

            Comment

            • jpa88
              Bimmer Rookie
              • Apr 2007
              • 144
              • mme/jkl

              #7
              Originally posted by j.h View Post
              Työntötankokoneessa välykset muuttuu sylinterikannen kiristyksen jälkeen, mutta ei kai tuo sentään sellainen ole :-/?

              j.h
              siis lähinnä nuiden keinujen epäkeskojen kiristämisen jälkeen...
              sigpic
              alfa 156
              e28 520i original teile
              ex:e32 730i "sepi"
              e21 "315"

              -MME connection-

              Comment

              • j.h
                Bimmer Rookie
                • Aug 2003
                • 45
                • Eteläinen Suomi

                #8
                Originally posted by jpa88 View Post
                siis lähinnä nuiden keinujen epäkeskojen kiristämisen jälkeen...
                Okei, sorry, hmmm... juu ne todellakin pitää tarkastaa kiristyksen jälkeen ;-), pidin sitä kiristystä itsestään selvyytenä :-/

                j.h

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎