Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 750 -88, puolet motista käy --- TOIMII :D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Monuve
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 89

    #16
    ei kissoja

    Originally posted by Morkai View Post
    Yks tallanen tapaus oli, kattitukossa toiselta puolen. Sen puolen imuaanet kuulosti ihan pakoaanilta.
    Ei katteja

    Comment

    • Monuve
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 89

      #17
      kuskin

      puoleinen puola mennyt

      Comment

      • Kiko750
        BTCF Member
        • Oct 2009
        • 357
        • Oulu/Finland

        #18
        Originally posted by Monuve View Post
        puoleinen puola mennyt
        Pikku vika, helppo korjata

        Comment

        • sleepertuning
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2006
          • 662
          • Kotka

          #19
          Originally posted by FünfZweiFünf View Post
          Koitapa mittailla yleismittarilla suuttimien liittimiltä jännitettä...pitäis kai olla koko ajan joku vaihteva lukema 0,3 - 1 V.

          Ja tosiaan motronic antaa suuttimelle maata...plussa tulee toiseen napaan koko ajan.
          Jännitehän vaihtelee silloin 0-12V koko ajan Yleismittari ei siihen vain kerkeä mukaan...

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            #20
            Originally posted by tmth View Post

            Kuitenkin M60:ssä on alumiininen lohko, neliventtiilikannet ja jakopää ketjulla joita ei M40 moottorissa ole.
            ai. no sittenhän m70:ssä on hihna kun m20 on ainakin hihnalla
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • Monuve
              Bimmer Rookie
              • Jul 2007
              • 89

              #21
              Ostettu

              Originally posted by Kiko750 View Post
              Pikku vika, helppo korjata
              2 kpl uusia puolia.... huomennna katotaan miten käy.... nyt niin väsynyt, ettei jaksa... auto ei kuluta nyt kuin 60l/100km

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #22
                Originally posted by tmth View Post

                Kuitenkin M60:ssä on alumiininen lohko, neliventtiilikannet ja jakopää ketjulla joita ei M40 moottorissa ole.
                ... ja 98mm sylinteriväli. Kun taas M20/M4X/M5X/M70 on yhteinen 91mm..

                Sori offtopic.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • Kiko750
                  BTCF Member
                  • Oct 2009
                  • 357
                  • Oulu/Finland

                  #23
                  Originally posted by Monuve View Post
                  2 kpl uusia puolia.... huomennna katotaan miten käy.... nyt niin väsynyt, ettei jaksa... auto ei kuluta nyt kuin 60l/100km
                  Kappas, aika janonen Mulla ei menny ku 35l/100km 80km/h vauhdissa kun yhdellä bensapumpulla nilkutin 30km kotia...

                  Comment

                  • Monuve
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2007
                    • 89

                    #24
                    Puolat

                    vaihdette ja piristy hieman.

                    Ehkä on pakko irrottaa suosiolla se jakotukki ja tarkistaa suuttimet ja bensansaanti ja kipinä

                    Comment

                    • Monuve
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2007
                      • 89

                      #25
                      Sellainen

                      vika tuli löydettyä, että toiselle puolalle ei tule lainkaan kipinää.
                      Plussat ja miinukset kyllä löytyy.

                      Voiko virranjakaja tai pyörijä olla sökö? (vaihdettu molemmat puoli vuotta sitten, molemmilta puolilta)

                      Voiko eml-boxi aiheuttaa sen ettei puola toimi?

                      Missä päin e32 750 sijaitsee nuo boxit?
                      Jos sama sarjanro niin voiko vaihtaa päittäin ja kokeilla, että vaihtuuko vika toiselle
                      puolelle mottia?

                      Niin ja kaasuläpätkin tuli tsekattua ja ne toimii....
                      Last edited by Monuve; 23-10-2011, 10:34.

                      Comment

                      • Kiko750
                        BTCF Member
                        • Oct 2009
                        • 357
                        • Oulu/Finland

                        #26
                        Ohjausboxit 3kpl on vänkärin konehuoneesssa vänkärinpuolen sähköboxissa heti tuulilasin edessä.

                        Ootko tsekannu kampiakselin asentotunnistimen, molemmat?

                        Voihan periaatteessa virranjakajan kannesta keskikontakti rikki. Varsinkin jos on halvat tarvikekannet on niissä sattunu joskus vastaan ihan uutenakin toimimattomia. Pyörijä tuskin on viallinen jos nyt vaan saa kontaktin aikaan. Ootko mitannu puolan ja virranjakajan väliset johdon resistanssin? Antaako uusikaan puola siis lainkaan kipinää vai eikö kipinä vaan kulje puolalta tulpille asti?

                        Comment

                        • jaskap
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2010
                          • 526
                          • Finland Rovaniemi

                          #27
                          Puolan kansantasavalta

                          Niin, siis toiselle puolalleko ei tule kipunaa ??

                          Virranjakajahan vain jakaa sen suurjännitteen tulpille, joten niissä ei ole vika. Vai miten tuon mittasit.

                          Kannattaa tosiaan mitata molemmat kampiakselintunnistimet. Niissä on kolme nastaa, vasemmalta lukien nastat 3,2 ja 1. Nastojen 1 ja 2 välissä tulisi olla noin 540 ohmin resistanssi. Vahva veikkaus on, että toinen on sökö tai johto poikki tms.

                          DME:n pääreleet voisi myös tarkistaa (yleensä valkoisia)

                          EML koordinoi molempien puolien moottorinohjausbokseja ja niiden toimintaa (myös suihkutusta ym.), joten sinne ei kannata ruuvarin kanssa ekana sännätä.
                          e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
                          e32 750 iA -88 DoubleSex.
                          Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

                          Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
                          e32 735 1/18
                          e34 M5 1/18
                          e24 635 Csi 1/18
                          e9 3.0 CSi 1/18
                          e31 850 Csi

                          Comment

                          • Monuve
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2007
                            • 89

                            #28
                            Originally posted by jaskap View Post
                            Niin, siis toiselle puolalleko ei tule kipunaa ??

                            Virranjakajahan vain jakaa sen suurjännitteen tulpille, joten niissä ei ole vika. Vai miten tuon mittasit.

                            Kannattaa tosiaan mitata molemmat kampiakselintunnistimet. Niissä on kolme nastaa, vasemmalta lukien nastat 3,2 ja 1. Nastojen 1 ja 2 välissä tulisi olla noin 540 ohmin resistanssi. Vahva veikkaus on, että toinen on sökö tai johto poikki tms.

                            DME:n pääreleet voisi myös tarkistaa (yleensä valkoisia)

                            EML koordinoi molempien puolien moottorinohjausbokseja ja niiden toimintaa (myös suihkutusta ym.), joten sinne ei kannata ruuvarin kanssa ekana sännätä.
                            Jep toiselle puolelle ei tule kipunaa.....

                            Meinasin ettei virranjakajankannesta tule mitään sähköä puolalle..... puola on kunnossa, testattu ehjällä (monella kappaleella).

                            Puolallehan tulee kaksi kaapelia 15 ja 1 ja 15 tulee plus ja 1 tulee miinus ja molemmat toimii.

                            Missä nuo kampiakselintunnistemet sijaitsee? Et voisin ne vielä äkkiä testata.....
                            Last edited by Monuve; 24-10-2011, 15:44. Reason: edit

                            Comment

                            • Monuve
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2007
                              • 89

                              #29
                              Originally posted by Kiko750 View Post
                              Ohjausboxit 3kpl on vänkärin konehuoneesssa vänkärinpuolen sähköboxissa heti tuulilasin edessä.

                              Ootko tsekannu kampiakselin asentotunnistimen, molemmat?

                              Voihan periaatteessa virranjakajan kannesta keskikontakti rikki. Varsinkin jos on halvat tarvikekannet on niissä sattunu joskus vastaan ihan uutenakin toimimattomia. Pyörijä tuskin on viallinen jos nyt vaan saa kontaktin aikaan. Ootko mitannu puolan ja virranjakajan väliset johdon resistanssin? Antaako uusikaan puola siis lainkaan kipinää vai eikö kipinä vaan kulje puolalta tulpille asti?

                              Ei tapahtunut muutosta, eli ne on kunnossa.

                              Nyt ei tule mieleen kuin et kansi on sökö. Käyn nyt ostamassa kun ei se niin hirveitä maksa... kai sen pyörijänkin voisi ostaa kun ne on yhteensä n. 80€'

                              En ole mitannut resistanssia. Mikä sen pitäisi olla?
                              Last edited by Monuve; 24-10-2011, 15:43. Reason: edit

                              Comment

                              • Monuve
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2007
                                • 89

                                #30


                                Tuo ei tainnut olla se 750 malliin sopiva, mutta tuollaiset löysin konehuoneesta. Eli onko tuo kampiakselin asentotunnistin?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎