Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 750 -88, puolet motista käy --- TOIMII :D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Monuve
    replied
    Originally posted by Kiko750 View Post
    Kun kerran bensaa ei tule toiselle jakotukille kannattaa järjestelmällisesti testata mikä pätkii.
    - Tarkista ekana bensapumppujen sulakkeet konehuoneen pääsulkaeboxista. Sulakkeita on 2 kpl, yksi molemmille pumpuille.
    - Tarkista tuleeko bensapumpun releille ohjaus. Releitä on kaksi kpl konehuoneessa vänkärin lokasuojan päällä.
    - Takakontista mattojen alta suojaluukku pois ja bensapumput esiin. Tuleeko sinne asti jännitteet?
    - Pumppujen kannessa on kolme letkua, yksi paluu ja kaksi lähtöä. Irrota lähdöt ja liitä erillisellä letkulla vaikka kanisteriin tai pulloon. Tuleeko molemmista lähdöistä soppaa (tod näk ei koska ruiskutukillekkaan ei tule)? Jos ei tule vaikka jännitteet löytyy liittimiltä, on pumppu sökö. Itellä oli näin. Teoriassa toinen bensansuodatin voisi olla umpitukossa mutta tuskin käytännössä.
    - Varmista vielä vaikka niin, että kytket suoraan akusta virrat pumpulle, herääkö henkiin?
    - Jos edelleen olet sitä mieltä, että toinen pumppu on sökö voi väliaikaisesti haaroittaa toimivan pumpun syöttämään molempia lohkoja. Itse tein tämän konehuoneessa jakotukilla. Haaroituksen jälkeen kone pelasi normaalisit, eli sai poisuljettua kaikki muut viat. Voi tuolla virityksellä ajaakkin jonkun matkaa. Yhden pumpun syöttö riittää ruokkimaan mosaa ainakin siistillä ajolla.
    - Pumpun vaihto on simppeliä. Kannattaa tyhjentää tankkia reilusti, niin ei tarvi kättä työntää kyynerpäätä myöten bensaan. Letkut ja ruuvit irti pumpun kannesta ja kansi ylös niin paljon kuin tankin sisällä olevat letkut myötää. Pumpun muovikehikko on yhdellä klipsillä kiinni tankin pohjassa. Uusi kannen tiiviste kannattaa hommata suosiolla, muutaman euron kumirinkula marmorilla.

    Kiitoksia kovasti neuvoista. Testaan ja ilmoitan miten käy!!

    Kiitos muillekkin avusta Hyvä foorumi, saanut asiallisia vastauksia

    Leave a comment:


  • Kiko750
    replied
    Originally posted by Monuve View Post
    ei tule toiselle jakotukille.....

    Kampiakseli anturit mitattu ja toimii.
    Virranjakajan kansi ja pyörijä ok.

    Onko se pumppu sit vaa sökö vai voiko
    joku ohjaus temppuilla?
    Kun kerran bensaa ei tule toiselle jakotukille kannattaa järjestelmällisesti testata mikä pätkii.
    - Tarkista ekana bensapumppujen sulakkeet konehuoneen pääsulkaeboxista. Sulakkeita on 2 kpl, yksi molemmille pumpuille.
    - Tarkista tuleeko bensapumpun releille ohjaus. Releitä on kaksi kpl konehuoneessa vänkärin lokasuojan päällä.
    - Takakontista mattojen alta suojaluukku pois ja bensapumput esiin. Tuleeko sinne asti jännitteet?
    - Pumppujen kannessa on kolme letkua, yksi paluu ja kaksi lähtöä. Irrota lähdöt ja liitä erillisellä letkulla vaikka kanisteriin tai pulloon. Tuleeko molemmista lähdöistä soppaa (tod näk ei koska ruiskutukillekkaan ei tule)? Jos ei tule vaikka jännitteet löytyy liittimiltä, on pumppu sökö. Itellä oli näin. Teoriassa toinen bensansuodatin voisi olla umpitukossa mutta tuskin käytännössä.
    - Varmista vielä vaikka niin, että kytket suoraan akusta virrat pumpulle, herääkö henkiin?
    - Jos edelleen olet sitä mieltä, että toinen pumppu on sökö voi väliaikaisesti haaroittaa toimivan pumpun syöttämään molempia lohkoja. Itse tein tämän konehuoneessa jakotukilla. Haaroituksen jälkeen kone pelasi normaalisit, eli sai poisuljettua kaikki muut viat. Voi tuolla virityksellä ajaakkin jonkun matkaa. Yhden pumpun syöttö riittää ruokkimaan mosaa ainakin siistillä ajolla.
    - Pumpun vaihto on simppeliä. Kannattaa tyhjentää tankkia reilusti, niin ei tarvi kättä työntää kyynerpäätä myöten bensaan. Letkut ja ruuvit irti pumpun kannesta ja kansi ylös niin paljon kuin tankin sisällä olevat letkut myötää. Pumpun muovikehikko on yhdellä klipsillä kiinni tankin pohjassa. Uusi kannen tiiviste kannattaa hommata suosiolla, muutaman euron kumirinkula marmorilla.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Mittaa tuleeko releelle ohjausta, sillä se selviää. Eculta saa hyvät koodit sopivalla kaapelilla ja Tool32, saattaa jollain inpan skriptilläkin päästä käsiksi. EML pääsee ainakin inpallakin.

    Leave a comment:


  • Monuve
    replied
    Eli bensaa

    ei tule toiselle jakotukille.....

    Kampiakseli anturit mitattu ja toimii.
    Virranjakajan kansi ja pyörijä ok.

    Onko se pumppu sit vaa sökö vai voiko
    joku ohjaus temppuilla?

    Leave a comment:


  • Monuve
    replied


    Tuo ei tainnut olla se 750 malliin sopiva, mutta tuollaiset löysin konehuoneesta. Eli onko tuo kampiakselin asentotunnistin?

    Leave a comment:


  • Monuve
    replied
    Originally posted by Kiko750 View Post
    Ohjausboxit 3kpl on vänkärin konehuoneesssa vänkärinpuolen sähköboxissa heti tuulilasin edessä.

    Ootko tsekannu kampiakselin asentotunnistimen, molemmat?

    Voihan periaatteessa virranjakajan kannesta keskikontakti rikki. Varsinkin jos on halvat tarvikekannet on niissä sattunu joskus vastaan ihan uutenakin toimimattomia. Pyörijä tuskin on viallinen jos nyt vaan saa kontaktin aikaan. Ootko mitannu puolan ja virranjakajan väliset johdon resistanssin? Antaako uusikaan puola siis lainkaan kipinää vai eikö kipinä vaan kulje puolalta tulpille asti?

    Ei tapahtunut muutosta, eli ne on kunnossa.

    Nyt ei tule mieleen kuin et kansi on sökö. Käyn nyt ostamassa kun ei se niin hirveitä maksa... kai sen pyörijänkin voisi ostaa kun ne on yhteensä n. 80€'

    En ole mitannut resistanssia. Mikä sen pitäisi olla?
    Last edited by Monuve; 24-10-2011, 14:43. Reason: edit

    Leave a comment:


  • Monuve
    replied
    Originally posted by jaskap View Post
    Niin, siis toiselle puolalleko ei tule kipunaa ??

    Virranjakajahan vain jakaa sen suurjännitteen tulpille, joten niissä ei ole vika. Vai miten tuon mittasit.

    Kannattaa tosiaan mitata molemmat kampiakselintunnistimet. Niissä on kolme nastaa, vasemmalta lukien nastat 3,2 ja 1. Nastojen 1 ja 2 välissä tulisi olla noin 540 ohmin resistanssi. Vahva veikkaus on, että toinen on sökö tai johto poikki tms.

    DME:n pääreleet voisi myös tarkistaa (yleensä valkoisia)

    EML koordinoi molempien puolien moottorinohjausbokseja ja niiden toimintaa (myös suihkutusta ym.), joten sinne ei kannata ruuvarin kanssa ekana sännätä.
    Jep toiselle puolelle ei tule kipunaa.....

    Meinasin ettei virranjakajankannesta tule mitään sähköä puolalle..... puola on kunnossa, testattu ehjällä (monella kappaleella).

    Puolallehan tulee kaksi kaapelia 15 ja 1 ja 15 tulee plus ja 1 tulee miinus ja molemmat toimii.

    Missä nuo kampiakselintunnistemet sijaitsee? Et voisin ne vielä äkkiä testata.....
    Last edited by Monuve; 24-10-2011, 14:44. Reason: edit

    Leave a comment:


  • jaskap
    replied
    Puolan kansantasavalta

    Niin, siis toiselle puolalleko ei tule kipunaa ??

    Virranjakajahan vain jakaa sen suurjännitteen tulpille, joten niissä ei ole vika. Vai miten tuon mittasit.

    Kannattaa tosiaan mitata molemmat kampiakselintunnistimet. Niissä on kolme nastaa, vasemmalta lukien nastat 3,2 ja 1. Nastojen 1 ja 2 välissä tulisi olla noin 540 ohmin resistanssi. Vahva veikkaus on, että toinen on sökö tai johto poikki tms.

    DME:n pääreleet voisi myös tarkistaa (yleensä valkoisia)

    EML koordinoi molempien puolien moottorinohjausbokseja ja niiden toimintaa (myös suihkutusta ym.), joten sinne ei kannata ruuvarin kanssa ekana sännätä.

    Leave a comment:


  • Kiko750
    replied
    Ohjausboxit 3kpl on vänkärin konehuoneesssa vänkärinpuolen sähköboxissa heti tuulilasin edessä.

    Ootko tsekannu kampiakselin asentotunnistimen, molemmat?

    Voihan periaatteessa virranjakajan kannesta keskikontakti rikki. Varsinkin jos on halvat tarvikekannet on niissä sattunu joskus vastaan ihan uutenakin toimimattomia. Pyörijä tuskin on viallinen jos nyt vaan saa kontaktin aikaan. Ootko mitannu puolan ja virranjakajan väliset johdon resistanssin? Antaako uusikaan puola siis lainkaan kipinää vai eikö kipinä vaan kulje puolalta tulpille asti?

    Leave a comment:


  • Monuve
    replied
    Sellainen

    vika tuli löydettyä, että toiselle puolalle ei tule lainkaan kipinää.
    Plussat ja miinukset kyllä löytyy.

    Voiko virranjakaja tai pyörijä olla sökö? (vaihdettu molemmat puoli vuotta sitten, molemmilta puolilta)

    Voiko eml-boxi aiheuttaa sen ettei puola toimi?

    Missä päin e32 750 sijaitsee nuo boxit?
    Jos sama sarjanro niin voiko vaihtaa päittäin ja kokeilla, että vaihtuuko vika toiselle
    puolelle mottia?

    Niin ja kaasuläpätkin tuli tsekattua ja ne toimii....
    Last edited by Monuve; 23-10-2011, 09:34.

    Leave a comment:


  • Monuve
    replied
    Puolat

    vaihdette ja piristy hieman.

    Ehkä on pakko irrottaa suosiolla se jakotukki ja tarkistaa suuttimet ja bensansaanti ja kipinä

    Leave a comment:


  • Kiko750
    replied
    Originally posted by Monuve View Post
    2 kpl uusia puolia.... huomennna katotaan miten käy.... nyt niin väsynyt, ettei jaksa... auto ei kuluta nyt kuin 60l/100km
    Kappas, aika janonen Mulla ei menny ku 35l/100km 80km/h vauhdissa kun yhdellä bensapumpulla nilkutin 30km kotia...

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by tmth View Post

    Kuitenkin M60:ssä on alumiininen lohko, neliventtiilikannet ja jakopää ketjulla joita ei M40 moottorissa ole.
    ... ja 98mm sylinteriväli. Kun taas M20/M4X/M5X/M70 on yhteinen 91mm..

    Sori offtopic.

    Leave a comment:


  • Monuve
    replied
    Ostettu

    Originally posted by Kiko750 View Post
    Pikku vika, helppo korjata
    2 kpl uusia puolia.... huomennna katotaan miten käy.... nyt niin väsynyt, ettei jaksa... auto ei kuluta nyt kuin 60l/100km

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by tmth View Post

    Kuitenkin M60:ssä on alumiininen lohko, neliventtiilikannet ja jakopää ketjulla joita ei M40 moottorissa ole.
    ai. no sittenhän m70:ssä on hihna kun m20 on ainakin hihnalla

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎