Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 750 -88, puolet motista käy --- TOIMII :D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • sleepertuning
    replied
    Originally posted by FünfZweiFünf View Post
    Koitapa mittailla yleismittarilla suuttimien liittimiltä jännitettä...pitäis kai olla koko ajan joku vaihteva lukema 0,3 - 1 V.

    Ja tosiaan motronic antaa suuttimelle maata...plussa tulee toiseen napaan koko ajan.
    Jännitehän vaihtelee silloin 0-12V koko ajan Yleismittari ei siihen vain kerkeä mukaan...

    Leave a comment:


  • Kiko750
    replied
    Originally posted by Monuve View Post
    puoleinen puola mennyt
    Pikku vika, helppo korjata

    Leave a comment:


  • Monuve
    replied
    kuskin

    puoleinen puola mennyt

    Leave a comment:


  • Monuve
    replied
    ei kissoja

    Originally posted by Morkai View Post
    Yks tallanen tapaus oli, kattitukossa toiselta puolen. Sen puolen imuaanet kuulosti ihan pakoaanilta.
    Ei katteja

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Yks tallanen tapaus oli, kattitukossa toiselta puolen. Sen puolen imuaanet kuulosti ihan pakoaanilta.

    Leave a comment:


  • Monuve
    replied
    Originally posted by bmwcruiser View Post
    Kysymys: Onko kyseisessä V12 padassa 1 vai 2 moottorinohjausboksia? Yhtään kyseistä mottia tuntematta kiinnostaa tämä tieto. Että ovatko tuon ajan boksit osanneet ohjata 12 sylinteristä konetta. Jos siellä se 2 boksia olisi, niin nämähän kannattaisi ehdottomasti vaihtaa päittäin. Heti kun bensapuoli on varmistettu..

    Joskus jostain luin, että tämä kone on kuin kaksi m20b25 mottia yhdessä ja kaikkea muutakin tuntuu olevan tuplamäärä normiin verrattuna...
    ''

    Juuu on onhan siellä kaksi ja molempia on päittäin vaihdettu... muttta muutosta ei tapahtunut :(

    Leave a comment:


  • tmth
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    juu näinhän se on
    onhan tuo m60:kin 2xm40

    ihme touhua noilla e30 miehillä kun ensiksi haukutaan m40 ja sitten laitetaan niitä kaksi takaisin

    laittasivat edes sen m62:n kun se on sentään tehty kahdesta m43:sta, niissä kun on jakopäätkin ketjulla ja paljon pienempi kulutus

    Kuitenkin M60:ssä on alumiininen lohko, neliventtiilikannet ja jakopää ketjulla joita ei M40 moottorissa ole.
    Last edited by tmth; 04-10-2011, 07:30.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by bmwcruiser View Post
    Kysymys: Onko kyseisessä V12 padassa 1 vai 2 moottorinohjausboksia? Yhtään kyseistä mottia tuntematta kiinnostaa tämä tieto. Että ovatko tuon ajan boksit osanneet ohjata 12 sylinteristä konetta. Jos siellä se 2 boksia olisi, niin nämähän kannattaisi ehdottomasti vaihtaa päittäin. Heti kun bensapuoli on varmistettu..

    Joskus jostain luin, että tämä kone on kuin kaksi m20b25 mottia yhdessä ja kaikkea muutakin tuntuu olevan tuplamäärä normiin verrattuna...
    juu näinhän se on
    onhan tuo m60:kin 2xm40

    ihme touhua noilla e30 miehillä kun ensiksi haukutaan m40 ja sitten laitetaan niitä kaksi takaisin

    laittasivat edes sen m62:n kun se on sentään tehty kahdesta m43:sta, niissä kun on jakopäätkin ketjulla ja paljon pienempi kulutus

    onko muuten tuo ballella 850:ssä ollut ongelma jo pois suljettu?

    Leave a comment:


  • bmwcruiser
    replied
    Kysymys: Onko kyseisessä V12 padassa 1 vai 2 moottorinohjausboksia? Yhtään kyseistä mottia tuntematta kiinnostaa tämä tieto. Että ovatko tuon ajan boksit osanneet ohjata 12 sylinteristä konetta. Jos siellä se 2 boksia olisi, niin nämähän kannattaisi ehdottomasti vaihtaa päittäin. Heti kun bensapuoli on varmistettu..

    Joskus jostain luin, että tämä kone on kuin kaksi m20b25 mottia yhdessä ja kaikkea muutakin tuntuu olevan tuplamäärä normiin verrattuna...

    Leave a comment:


  • Kiko750
    replied
    Originally posted by Monuve View Post
    katsottu ja kunnossa on. Huomenna irrotan tukit ja katson lentääkö bensa....
    Ennen tukkien purkamista irrota bensan tuloletkut tukilta ja kato tuleeko soppa sinne asti molemmista rööreistä. Pumput pitäis jauhaa ja paineet nousta kun on virrat päällä.

    Leave a comment:


  • Monuve
    replied
    sulakkeet

    katsottu ja kunnossa on. Huomenna irrotan tukit ja katson lentääkö bensa....

    Leave a comment:


  • Monuve
    replied
    on käyty muutama kuukausi sitten läpi nuo asiat

    Originally posted by zener View Post
    Onko tuosta kaikki yleisimmät käyty läpi? Kaasuläpät putsattu? Imuvuodot tutkittu/korjattu? Tuottaako polttoainepumput tarpeeksi? Tulpanjohdot kunnossa?
    on käyty muutama kuukausi sitten läpi nuo asiat

    Leave a comment:


  • Kiko750
    replied
    Mulla oli samat oireet keväällä '88 750:ssä

    Toinen polttoainepumppu oli simahtanu ja toinen puoli koneesta ei saanu soppaa lainkaan. Helppo koittaa kun irrottaa suutintukista letkun ja kattoo tuleeko gasoa. Tuntee sen kyllä letkua puristamallakin, jos painetta on niin letku on kova. Uutta pumppua tankkiin ja sillä korjaantu.

    Kannattaa kattoa toki ennen pumpun vaihtoa bensapumppujen releet apparin lokasuojan päältä ja pumppujen sulakkeet kuskin puolen sulakerasiasta.

    Leave a comment:


  • FünfZweiFünf
    replied
    Voisko olla samaa ongelmaa kuin mulla...

    En tiedä minkä verran sun ja mun koneissa on systeemeissä eroa, ja mutta näyttää siltä että mun E34 525 M50B25 pudottaa yhtä pyttyä pois pelistä koska ykkössuuttimen ohjausjännite katoaa välillä jostain syystä...

    Koitapa mittailla yleismittarilla suuttimien liittimiltä jännitettä...pitäis kai olla koko ajan joku vaihteva lukema 0,3 - 1 V.

    Ja tosiaan motronic antaa suuttimelle maata...plussa tulee toiseen napaan koko ajan.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Onko tuosta kaikki yleisimmät käyty läpi? Kaasuläpät putsattu? Imuvuodot tutkittu/korjattu? Tuottaako polttoainepumput tarpeeksi? Tulpanjohdot kunnossa?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎