Announcement

Collapse
No announcement yet.

e 32 750 CO koholla ja takajousijalat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaskap
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 527
    • Finland Rovaniemi

    e 32 750 CO koholla ja takajousijalat

    Terve !

    Päästöt:

    Kysymyksessä on ei vähäpäästöinen 750 ilman katteja ja lambdoja.

    Käytin konetta leimassa ja CO oli 4,5 (sallittu 3,5). Muut arvot olivat OK.

    Ilmeisesti palaminen on epätäydellistä eli käy rikkaalla. Kuitenkin HC on hyvä, joten sytytyskatkoja ei esiintyne.

    Mistäs nyt kannattaa lähteä liikkeelle

    - ECUn lämpöanturit ?
    - Imuilman lämpöanturit ?
    - Jokin muu ??

    Takajousijalat:

    Autossa on automaattinen perän säätö ja toinen iskari vuotaa. Mielessä kangastelee iskarien korvaaminen rautajousilla ja normi-iskareilla. Mistä kaikista malleista käy takajouset ja iskarit tähän malliin, vai käykö ihan kaikista ?

    Onko joku korjannut automaattisäädön iskareita, saako osia ja onnistuuko avaus ilman voimasanoja ?

    Kiitos vastaajille etukäteen.

    Edit:

    Kiitos kaikille vastaajille

    Nyt vasta muistinkin, että tuli aikanaan kipattua tankkiin kelkan seosbensaa 15 l. Voi vaikuttaa vähän häkäpäästöihin. Ei muuta, kuin imuttaen tankki tyhjäksi ensimmäisenä toimenpiteenä. Sitten sensoreiden ym. kimppuun. Ah että on ihanaa, kun on monta sylinteriä :-)

    Tutkin asiaa ja tähän käy kaikkien kolmekakkos seiskojen kaasuiskaritolpat taakse. LADIn ohittamiseen onkin ohjeet Bentleyn raamatussa.
    Last edited by jaskap; 15-10-2012, 15:00.
    e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
    e32 750 iA -88 DoubleSex.
    Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

    Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
    e32 735 1/18
    e34 M5 1/18
    e24 635 Csi 1/18
    e9 3.0 CSi 1/18
    e31 850 Csi
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Tarkista imuvuodot.

    Mittaa lämpöanturit (vertaa puoliskoja).

    Mittaa MAF:n ulostulojännite. Siellä on luultavasti potikka josta säädetään tyhjäkäynnin CO:ta, niitä on joskus räpläilty.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Noxman
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 136
      • Kokkola

      #3
      Siitä lähtöjä KLIK! ja LAD strut rebuild yms. hakusanoilla googlesta lisää.
      - E32 735iA - E38 750iAL -

      Comment

      • waudeville
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 2089
        • Nokia

        #4
        itse korjasin tasonsäädön kun vuoti siitä pikkusylinterin pohjasta stefa. etsin netistä parisen päivää ja löysin käytetyt iskarit,mistä purin sen sylinterin sisuskamat ja vaihdoin omaan ja se oli sillä selvä! ainoa vaikeus tosiaankin oli löytää varaosat ja kl-varaosat myy tarvikeiskaria 1050€ kpl ja marmori alkuperäis osaa 650€ kpl. järjestelmän tulppaukseen joutuu vaihtaan iskarit ja ohjaustehostimen että saa toimivan. Mutta katso tosiaan toi linkki mikä edellä annettu.


        Last edited by waudeville; 11-10-2012, 11:17.
        e34 540ia -94 Batmobile
        candy-king

        ex: e32 735i -89
        e34 525i -89

        Comment

        • jaskap
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 527
          • Finland Rovaniemi

          #5
          M70B50 MAF...voiko säätää ja vieteriasiaa viel'

          Terve !

          Löytyykö MAFista säätöruuvi jostain ?

          Muistaisiko joku, mistä potikka löytyy..kannen alta vai kumisen tulpan takaa ?

          Ja jousiasiaa

          Muuten... Bentleyn ohjeen mukaan rautajousien laitto ei tarvitsisi ohjaustehostmen pumpun vaihtoa, paineakun tulppaus riittäisi.

          Hmm. löytyisiköhän LAD iskareihin stefoja hydrauliikkaliikeistä ?
          e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
          e32 750 iA -88 DoubleSex.
          Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

          Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
          e32 735 1/18
          e34 M5 1/18
          e24 635 Csi 1/18
          e9 3.0 CSi 1/18
          e31 850 Csi

          Comment

          • Osmis
            Moderator
            • May 2006
            • 5271
            • Lieksa, Middle of Nowhere

            #6
            Tässä on jotain löpinää tuon tasonsäädön ohitukseen:

            Sawo-Karjala - connection

            @osmis_garage

            Harraste: E30 325i Cabriolet -86

            Käyttis: E39 528i M-Sport -99

            Comment

            • Kiko750
              BTCF Member
              • Oct 2009
              • 358
              • Oulu/Finland

              #7
              Mulla vuosi (ja taas vuotaa ) 88' 750iL:n LAD iskari alapäästä. Avasin paikallaan olevan (yläpää kiinni korissa, alapää irti takakynkästä) iskari alapään ison mutterin ja purin sen pikkumäntä/jousihässäkän. Mäntä oli ottanu korroosiosta siipeensä. Hioin mäntää vähän sileämmäksi ja kasasin O-renkaista tiivisteen. Alkuperäinen tiiviste oli 1-osainen kumi mutta ite piti laittaa 2 O-rengasta sisäkkäin kun alkuperäistä vastaavaa ei omista tarvikkeista löytyny. Ei mikään hyvä patentti

              Toimi hyvin muutamia kuukausia kun auto oli ajossa, öljyt pysy sisässä ja perä ylhäällä. Sitten auto jäi pukeille pitemmäksi aikaa (koneremppa ) ja iskari on nyt valuttanu öljyt lattialle. Pitää ottaa uudelleen tutkittavaksi. Mäntä on aika simppeli ja uuden pystyy helposti pyöräyttämään sorvissa jos on tarvetta.

              Comment

              • Juicilos
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 263
                • Turenki

                #8
                eiköhän kaikki e32:n iskarit ja jouset sovi. Omassa langissa oli edeltäjä korvannut lad:ittomiin ilmeisesti 730 iskareilla & jousilla,mutta jouset napsuivat poikki. Nyt olen vaihtanut LAD iskarit takaisin.
                Nykyiset -e32 750il-e46 320d-e36 318i cabr -e87 118d-e87 120d
                menneitä menopelejä -e46 316i -e53 x5 4.4-e39 520i-e36 320i
                -e36 316i-e36 318i -e39 530da-e36 318is-e39 520ia-e46 330d-e30 325i m-tech1-e30 316i-e30 316-e28 518i-e32 730iae46 320d -e38 730i

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎