Terve !
Päästöt:
Kysymyksessä on ei vähäpäästöinen 750 ilman katteja ja lambdoja.
Käytin konetta leimassa ja CO oli 4,5 (sallittu 3,5). Muut arvot olivat OK.
Ilmeisesti palaminen on epätäydellistä eli käy rikkaalla. Kuitenkin HC on hyvä, joten sytytyskatkoja ei esiintyne.
Mistäs nyt kannattaa lähteä liikkeelle
- ECUn lämpöanturit ?
- Imuilman lämpöanturit ?
- Jokin muu ??
Takajousijalat:
Autossa on automaattinen perän säätö ja toinen iskari vuotaa. Mielessä kangastelee iskarien korvaaminen rautajousilla ja normi-iskareilla. Mistä kaikista malleista käy takajouset ja iskarit tähän malliin, vai käykö ihan kaikista ?
Onko joku korjannut automaattisäädön iskareita, saako osia ja onnistuuko avaus ilman voimasanoja ?
Kiitos vastaajille etukäteen.
Edit:
Kiitos kaikille vastaajille
Nyt vasta muistinkin, että tuli aikanaan kipattua tankkiin kelkan seosbensaa 15 l. Voi vaikuttaa vähän häkäpäästöihin. Ei muuta, kuin imuttaen tankki tyhjäksi ensimmäisenä toimenpiteenä. Sitten sensoreiden ym. kimppuun. Ah että on ihanaa, kun on monta sylinteriä :-)
Tutkin asiaa ja tähän käy kaikkien kolmekakkos seiskojen kaasuiskaritolpat taakse. LADIn ohittamiseen onkin ohjeet Bentleyn raamatussa.
Päästöt:
Kysymyksessä on ei vähäpäästöinen 750 ilman katteja ja lambdoja.
Käytin konetta leimassa ja CO oli 4,5 (sallittu 3,5). Muut arvot olivat OK.
Ilmeisesti palaminen on epätäydellistä eli käy rikkaalla. Kuitenkin HC on hyvä, joten sytytyskatkoja ei esiintyne.
Mistäs nyt kannattaa lähteä liikkeelle
- ECUn lämpöanturit ?
- Imuilman lämpöanturit ?
- Jokin muu ??
Takajousijalat:
Autossa on automaattinen perän säätö ja toinen iskari vuotaa. Mielessä kangastelee iskarien korvaaminen rautajousilla ja normi-iskareilla. Mistä kaikista malleista käy takajouset ja iskarit tähän malliin, vai käykö ihan kaikista ?
Onko joku korjannut automaattisäädön iskareita, saako osia ja onnistuuko avaus ilman voimasanoja ?
Kiitos vastaajille etukäteen.
Edit:
Kiitos kaikille vastaajille
Nyt vasta muistinkin, että tuli aikanaan kipattua tankkiin kelkan seosbensaa 15 l. Voi vaikuttaa vähän häkäpäästöihin. Ei muuta, kuin imuttaen tankki tyhjäksi ensimmäisenä toimenpiteenä. Sitten sensoreiden ym. kimppuun. Ah että on ihanaa, kun on monta sylinteriä :-)
Tutkin asiaa ja tähän käy kaikkien kolmekakkos seiskojen kaasuiskaritolpat taakse. LADIn ohittamiseen onkin ohjeet Bentleyn raamatussa.
Comment