Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 akkuongemasta laatikko ongelmaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rjkl
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 104

    e38 akkuongemasta laatikko ongelmaan

    Tänä aamuna oli mukava ylläri, kun piti lähteä, mutta akku olikin tyhjä. Akkujahan saa äkkiä tulalle. auto lähti hyvin käyntiin, mutta tuo laatikko käyttäytyi kun villihevonen. Kun hidasti liikennevaloissa niin vähän ennen pysähtymistä se päättikin ottaa kierrosta ja lähtee väkisin lapasesta. Välillä se sit sammu ku hiljensi vauhtia. Onko tuo laatikon normi käyttäytymistä akunvaihdon jälkeen. Ajon aikana se kuitenkin toimi niinkuin pitää ja vaihto hyvin. Ajoin sillä muutaman kilometrin ja pysäytin. Auto seiso pulituntia ja sen jälkeen ei mitään propleemaa. Pelästyin kyllä ja aattelin, jokos alkaa se laatikkorumpa
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #2
    Siinä automaatissa on muisti joka tallentaa sun ajotyylisi ja se resetoituu kun akunkengät ottaa irti joksikin aikaa. Lisäks siellä on kondensaattori tai useempi, jotka pitää muistia hengissä vaikka akun ottais hetkeksi irti.

    Oiskohan tossa voinut tapahtua niin, että resetoituminen jäi kesken kun irrotit akun hetkeksi aikaa??? Joka tapauksessa olen omasta E38:sta resetoinut tuon muistin aina säännöllisin väliajoin, jotta kaupunkiajossa tallentuneet "löysät" parametrit katoaisi ja saisi autoon vähän lisää menohaluja. Resetoinnin voi tehdä kuulemma myös mittariston salavalikosta, mutta ite en ole sitä kokeillut.

    Jos auto toimii nyt hyvin, niin ei varmaankaan tarvii huolestua. Jos haluat ottaa varman päälle, niin irrota akunkengät vielä vaikka tunniksi, niin pääset tallentamaan parametrejä puhtaalta pöydältä.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • rjkl
      Bimmer Rookie
      • Dec 2004
      • 104

      #3
      Reseoituminen vaatii näköjään pitemmän ajan kuin kuvittelin. Kiitos tiedoista

      Comment

      • Keimo
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2032
        • Kekkoslovakia

        #4
        Laakkosella kysyin, tuota niin ei välttämättä nollaudu tuo laatikon muisti, tiedä häntä. Ohjelmallisesti sen ainakin voi nollata.

        Comment

        • KFZ-Koenig
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2900

          #5
          Originally posted by Keimo
          Laakkosella kysyin, tuota niin ei välttämättä nollaudu tuo laatikon muisti, tiedä häntä. Ohjelmallisesti sen ainakin voi nollata.
          Kyllä sen huomaa ajossa, että se resetoituu. Laakkonen haluu vaan fyrkat sulta . Siksi ne tollasta sanoo...
          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

          Comment

          • rjkl
            Bimmer Rookie
            • Dec 2004
            • 104

            #6
            Lauantaina tehtiin pitempi testilenkki ja kylä huomas liikkeellelähdön muuttuneen melkoisesti. viive jäi pois

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Minkähän vuosimallin/tyypin laatikosta mahtaa olla kyse?

              Comment

              • KFZ-Koenig
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2900

                #8
                Originally posted by Hemi
                Minkähän vuosimallin/tyypin laatikosta mahtaa olla kyse?
                Käsittääkseni tuo reseteointi toimii samalla lailla kaikissa E38-malleissa, riippumatta vm:sta tai lootatyypistä.
                Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                Comment

                • rjkl
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2004
                  • 104

                  #9
                  Originally posted by Hemi
                  Minkähän vuosimallin/tyypin laatikosta mahtaa olla kyse?
                  vm 97 eli laatikko pitäs olla 5hp24 jos en oo lukenu omiani

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎