Tänä aamuna oli mukava ylläri, kun piti lähteä, mutta akku olikin tyhjä. Akkujahan saa äkkiä tulalle. auto lähti hyvin käyntiin, mutta tuo laatikko käyttäytyi kun villihevonen. Kun hidasti liikennevaloissa niin vähän ennen pysähtymistä se päättikin ottaa kierrosta ja lähtee väkisin lapasesta. Välillä se sit sammu ku hiljensi vauhtia. Onko tuo laatikon normi käyttäytymistä akunvaihdon jälkeen. Ajon aikana se kuitenkin toimi niinkuin pitää ja vaihto hyvin. Ajoin sillä muutaman kilometrin ja pysäytin. Auto seiso pulituntia ja sen jälkeen ei mitään propleemaa. Pelästyin kyllä ja aattelin, jokos alkaa se laatikkorumpa
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e38 akkuongemasta laatikko ongelmaan
Collapse
X
-
Siinä automaatissa on muisti joka tallentaa sun ajotyylisi ja se resetoituu kun akunkengät ottaa irti joksikin aikaa. Lisäks siellä on kondensaattori tai useempi, jotka pitää muistia hengissä vaikka akun ottais hetkeksi irti.
Oiskohan tossa voinut tapahtua niin, että resetoituminen jäi kesken kun irrotit akun hetkeksi aikaa??? Joka tapauksessa olen omasta E38:sta resetoinut tuon muistin aina säännöllisin väliajoin, jotta kaupunkiajossa tallentuneet "löysät" parametrit katoaisi ja saisi autoon vähän lisää menohaluja. Resetoinnin voi tehdä kuulemma myös mittariston salavalikosta, mutta ite en ole sitä kokeillut.
Jos auto toimii nyt hyvin, niin ei varmaankaan tarvii huolestua. Jos haluat ottaa varman päälle, niin irrota akunkengät vielä vaikka tunniksi, niin pääset tallentamaan parametrejä puhtaalta pöydältä.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
-
-
Originally posted by KeimoLaakkosella kysyin, tuota niin ei välttämättä nollaudu tuo laatikon muisti, tiedä häntä. Ohjelmallisesti sen ainakin voi nollata.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Originally posted by HemiMinkähän vuosimallin/tyypin laatikosta mahtaa olla kyse?Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
Comment