Joo huomasinkin jo että jollain sentään oli onnea Tästä voimaantuneena kävin kokeilemassa omaanki vanhalla asentotunnistimella -> ei mitään vaikutusta. Tuo oma on pari vuotta sitten vaihdettu. Eli eipä ollut siitäkään kiinni.
Nooh, itellä on aikaa menny kohta saman verran mutta rahaa ehkä vasta n. 500 €... Eiköhän sekin saada siitä nousemaan jos korkeapainepumppua tai suuttimia joutuu vaihtelemaan. Eniten tässä silti vituttaa kun joutuu tolla pakulla ajelemaan ja seiska on pihassa lähinnä tiellä
1) Paljonko kuuluisi M57 koneessa olla railipaine tyhjäkäynnillä tai mitä luokkaa muilla on? Kuinka paljon paine elää esim. INPA:n mittauksessa?
2) Osaako joku sanoa tarkemmin tuon paineensäätäjän sielunelämästä, eli mikä sen toimintaperiaate on? Eli tämä värkki, joka on korkeapainepumpun perässä:
Find many great new & used options and get the best deals for Bosch Pressure Control Valve Common Rail System at the best online prices at eBay! Free delivery for many products!
3) Onko jollain ollut rikkinäinen railipaineanturin johto, miten oireili?
4) Voiko suuttimet vuotaa läpi vasta korkeammassa paineessa? Eli jos tyhjäkäynnillä "normaalissa" ohivuototestissä ei näy ongelmaa niin onko mahdollista, että vuotaa vasta kovemmalla paineella.
Tällä hetkellä epäilyn alla ei oikein ole enää muita osia, kuin itse korkeapainepumppu ja suuttimet.
Tuo paineensäädin silti mietityttää, sillä sen vaihtamisen jälkeen vikakoodien painearvot muuttuivat alipaineelle, ennen vaihtoa löytyi pelkästään ylipainetta. Olisko vanha säädin ollut tukossa ja nyt sitten uusi jotenkin vuotaa? Tuon säätimen juuressa on tosiaan kolo isommalla O-renkaalle, jota ei mukana tullut ja sinne laitettiin vanha O-rengas, se jäi vähän mietityttämään, että voisiko paine jotenkin karata siitä ulos, mutta ei sieltä dieseliä ainakaan näytä tulevan pihalle.. mystisiä vehkeitä.
1) Paljonko kuuluisi M57 koneessa olla railipaine tyhjäkäynnillä tai mitä luokkaa muilla on? Kuinka paljon paine elää esim. INPA:n mittauksessa?
2) Osaako joku sanoa tarkemmin tuon paineensäätäjän sielunelämästä, eli mikä sen toimintaperiaate on? Eli tämä värkki, joka on korkeapainepumpun perässä:
3) Onko jollain ollut rikkinäinen railipaineanturin johto, miten oireili?
4) Voiko suuttimet vuotaa läpi vasta korkeammassa paineessa? Eli jos tyhjäkäynnillä "normaalissa" ohivuototestissä ei näy ongelmaa niin onko mahdollista, että vuotaa vasta kovemmalla paineella.
Tällä hetkellä epäilyn alla ei oikein ole enää muita osia, kuin itse korkeapainepumppu ja suuttimet.
Tuo paineensäädin silti mietityttää, sillä sen vaihtamisen jälkeen vikakoodien painearvot muuttuivat alipaineelle, ennen vaihtoa löytyi pelkästään ylipainetta. Olisko vanha säädin ollut tukossa ja nyt sitten uusi jotenkin vuotaa? Tuon säätimen juuressa on tosiaan kolo isommalla O-renkaalle, jota ei mukana tullut ja sinne laitettiin vanha O-rengas, se jäi vähän mietityttämään, että voisiko paine jotenkin karata siitä ulos, mutta ei sieltä dieseliä ainakaan näytä tulevan pihalle.. mystisiä vehkeitä.
Railpaine 348 bar, kuten pyyntikin. Satunnaisesti heittelee tuosta +/- 10 bar. Paine-anturin liittimen pinnit voi aiheuttaa suurtakin heittelyä, vedon puutetta ja vaikka mitä, joten kannattaa varmistaa liittimen hyvä johtavuus.
Säätimessähän on vain yksi o-rengas, sekä sen tukirengas. Siihen juuren isompaan uraan ei kuulu tullakkaan mitään. Pumpun ja säätimen välissä on ohkanen pelti tiiviste. Näin ainakin -02 m57 motorissa.
Onko vaihdetut osat ollu alkuperäisiä vai jonkun toisen valmistajan?
Kyllä siellä juuressa oli ainakin alkuperäistä pois otettaessa O-rengas. Myös tiivistesarjan mukana tulee tuohon isompaan uraan O-rengas, uuden osan mukana taas ei tullut.. tiedä sitten näistä. Laitoin sen sinne takasin kun vanhassakin oli. Osat alkuperäistä Boschia, niin pois otettu, kuin uusikin. Uusi osa uudempi revisio, jossa ei muuta eroa ainakaan ulkoisesti kuin sihti sen tötterön päässä.
Itellä näkyy olevan pyynti 286 baria tossa -99 730d, ja kyllä toi lukema sen ympärillä kieppuu. Otin tuosta testolla nyt lukemaa, ei siinäkään meinaa nopeus riittää ton ryntäyttämisen kanssa. Pitää kattoa jos ottais vielä lisää käppyröitä samaan kuvaan kun keksis mitä. Tässä railipaine ja pyynti:
Railpaine 348 bar, kuten pyyntikin. Satunnaisesti heittelee tuosta +/- 10 bar. Paine-anturin liittimen pinnit voi aiheuttaa suurtakin heittelyä, vedon puutetta ja vaikka mitä, joten kannattaa varmistaa liittimen hyvä johtavuus.
Säätimessähän on vain yksi o-rengas, sekä sen tukirengas. Siihen juuren isompaan uraan ei kuulu tullakkaan mitään. Pumpun ja säätimen välissä on ohkanen pelti tiiviste. Näin ainakin -02 m57 motorissa.
Onko vaihdetut osat ollu alkuperäisiä vai jonkun toisen valmistajan?
Olikos sulla siinä pumpun rungon ja säätimen laipan välissä metalli tiivistettä?
Alko jo vähän mietityttään puuttuuko omasta se isompi o-rengas vai onko vain vuosimallista johtuva ero.:think
Mikäs DDE versio kyseisessä autossa?
Jotain häikkää siinä varmasti on kun tuo rail käppyrä seilaa koko ajan. Onkos tuohon saatavilla paineensäätimen todellista säätö virtaa? Tai jotain säätimeen tai paine-anturiin viittaavaa?
Olikos sulla siinä pumpun rungon ja säätimen laipan välissä metalli tiivistettä?
Alko jo vähän mietityttään puuttuuko omasta se isompi o-rengas vai onko vain vuosimallista johtuva ero.:think
Mikäs DDE versio kyseisessä autossa?
Jotain häikkää siinä varmasti on kun tuo rail käppyrä seilaa koko ajan. Onkos tuohon saatavilla paineensäätimen todellista säätö virtaa? Tai jotain säätimeen tai paine-anturiin viittaavaa?
Tälläinen löytyi:
IDV Istwert Stromregelung Druckregelventil
DDE4.0 parametri-listasta, voisko tuo olla se säätimen säätövirta?
DDE4.0 parametri-listasta, voisko tuo olla se säätimen säätövirta?
Kääntäjän mukaan näyttäs olevan.
Ajatuksena oli että jos liittäs tiedon tuohon rail-käppyrästöön. Antasko osviittaa vian aiheuttajasta? Onko vika mekaaninen, joka aiheuttas paineen heilumisen. Vai toisinpäin.?
Niinkuin aikaisemmin mainittii niin kannattee tarkistaa rail-anturin liitin. Nämä tahtovat kipinöidä ja aihettaa kyseistä ongelmaa. On myös mahdollista ,että liitin on vaihdettu jossain kohtaa joten seuraa rail-anturin liittimen johdotusta ,jos sielä olisi huono liitoskohta.
Tämän vois tonne logitukseen lisätä kyllä. Tässä koneessa on tosiaan DDE 4.0. Sen verran mitä tuota anturin johtoa pääsee surffaamaan ni kyllä se ihan koskematon on, eli ei oo ainakaan pätkitty. Mitenkäs tuota liittimen kuntoa pääsis tutkimaan tai mistähän tuohon saisi uuden liittimen?
Tuo railipaine on ton verran humppaillut muistaakseni koko sen ajan, jonka auto on minulla ollut. Sehän ei tietenkään tarkoita, että se olis normaalia, mutta jotai muutakin tähän akuuttiin sammuiluun nyt liittyy. Tai sitten joku vika vaan eskaloitui viimein..
Ajatuksena oli että jos liittäs tiedon tuohon rail-käppyrästöön. Antasko osviittaa vian aiheuttajasta? Onko vika mekaaninen, joka aiheuttas paineen heilumisen. Vai toisinpäin.?
Ajatuksena oli että jos liittäs tiedon tuohon rail-käppyrästöön. Antasko osviittaa vian aiheuttajasta? Onko vika mekaaninen, joka aiheuttas paineen heilumisen. Vai toisinpäin.?
Tosi hyvä ajatus kyllä. Sieltä saa myös rail-paineensäätimen PWM:n.
IDV Spannung zur Strommessung Druckregelventil
Oiskohan tuo sitten jännitetaso, mikä on siinä paineensäätimessä, jos äskeinen oli virta.
Comment