Joo huomasinkin jo että jollain sentään oli onnea Tästä voimaantuneena kävin kokeilemassa omaanki vanhalla asentotunnistimella -> ei mitään vaikutusta. Tuo oma on pari vuotta sitten vaihdettu. Eli eipä ollut siitäkään kiinni.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
730d sammuilee - vika löydetty!
Collapse
X
-
Otetaanpas tähän vähän kyselyä, jos joku tietäis:
1) Paljonko kuuluisi M57 koneessa olla railipaine tyhjäkäynnillä tai mitä luokkaa muilla on? Kuinka paljon paine elää esim. INPA:n mittauksessa?
2) Osaako joku sanoa tarkemmin tuon paineensäätäjän sielunelämästä, eli mikä sen toimintaperiaate on? Eli tämä värkki, joka on korkeapainepumpun perässä:
3) Onko jollain ollut rikkinäinen railipaineanturin johto, miten oireili?
4) Voiko suuttimet vuotaa läpi vasta korkeammassa paineessa? Eli jos tyhjäkäynnillä "normaalissa" ohivuototestissä ei näy ongelmaa niin onko mahdollista, että vuotaa vasta kovemmalla paineella.
Tällä hetkellä epäilyn alla ei oikein ole enää muita osia, kuin itse korkeapainepumppu ja suuttimet.
Tuo paineensäädin silti mietityttää, sillä sen vaihtamisen jälkeen vikakoodien painearvot muuttuivat alipaineelle, ennen vaihtoa löytyi pelkästään ylipainetta. Olisko vanha säädin ollut tukossa ja nyt sitten uusi jotenkin vuotaa? Tuon säätimen juuressa on tosiaan kolo isommalla O-renkaalle, jota ei mukana tullut ja sinne laitettiin vanha O-rengas, se jäi vähän mietityttämään, että voisiko paine jotenkin karata siitä ulos, mutta ei sieltä dieseliä ainakaan näytä tulevan pihalle.. mystisiä vehkeitä.
Comment
-
-
Originally posted by zordiack View PostOtetaanpas tähän vähän kyselyä, jos joku tietäis:
1) Paljonko kuuluisi M57 koneessa olla railipaine tyhjäkäynnillä tai mitä luokkaa muilla on? Kuinka paljon paine elää esim. INPA:n mittauksessa?
2) Osaako joku sanoa tarkemmin tuon paineensäätäjän sielunelämästä, eli mikä sen toimintaperiaate on? Eli tämä värkki, joka on korkeapainepumpun perässä:
3) Onko jollain ollut rikkinäinen railipaineanturin johto, miten oireili?
4) Voiko suuttimet vuotaa läpi vasta korkeammassa paineessa? Eli jos tyhjäkäynnillä "normaalissa" ohivuototestissä ei näy ongelmaa niin onko mahdollista, että vuotaa vasta kovemmalla paineella.
Tällä hetkellä epäilyn alla ei oikein ole enää muita osia, kuin itse korkeapainepumppu ja suuttimet.
Tuo paineensäädin silti mietityttää, sillä sen vaihtamisen jälkeen vikakoodien painearvot muuttuivat alipaineelle, ennen vaihtoa löytyi pelkästään ylipainetta. Olisko vanha säädin ollut tukossa ja nyt sitten uusi jotenkin vuotaa? Tuon säätimen juuressa on tosiaan kolo isommalla O-renkaalle, jota ei mukana tullut ja sinne laitettiin vanha O-rengas, se jäi vähän mietityttämään, että voisiko paine jotenkin karata siitä ulos, mutta ei sieltä dieseliä ainakaan näytä tulevan pihalle.. mystisiä vehkeitä.
Railpaine 348 bar, kuten pyyntikin. Satunnaisesti heittelee tuosta +/- 10 bar. Paine-anturin liittimen pinnit voi aiheuttaa suurtakin heittelyä, vedon puutetta ja vaikka mitä, joten kannattaa varmistaa liittimen hyvä johtavuus.
Säätimessähän on vain yksi o-rengas, sekä sen tukirengas. Siihen juuren isompaan uraan ei kuulu tullakkaan mitään. Pumpun ja säätimen välissä on ohkanen pelti tiiviste. Näin ainakin -02 m57 motorissa.
Onko vaihdetut osat ollu alkuperäisiä vai jonkun toisen valmistajan?
Comment
-
-
Kyllä siellä juuressa oli ainakin alkuperäistä pois otettaessa O-rengas. Myös tiivistesarjan mukana tulee tuohon isompaan uraan O-rengas, uuden osan mukana taas ei tullut.. tiedä sitten näistä. Laitoin sen sinne takasin kun vanhassakin oli. Osat alkuperäistä Boschia, niin pois otettu, kuin uusikin. Uusi osa uudempi revisio, jossa ei muuta eroa ainakaan ulkoisesti kuin sihti sen tötterön päässä.
Itellä näkyy olevan pyynti 286 baria tossa -99 730d, ja kyllä toi lukema sen ympärillä kieppuu. Otin tuosta testolla nyt lukemaa, ei siinäkään meinaa nopeus riittää ton ryntäyttämisen kanssa. Pitää kattoa jos ottais vielä lisää käppyröitä samaan kuvaan kun keksis mitä. Tässä railipaine ja pyynti:
Originally posted by Hezman View PostRailpaine 348 bar, kuten pyyntikin. Satunnaisesti heittelee tuosta +/- 10 bar. Paine-anturin liittimen pinnit voi aiheuttaa suurtakin heittelyä, vedon puutetta ja vaikka mitä, joten kannattaa varmistaa liittimen hyvä johtavuus.
Säätimessähän on vain yksi o-rengas, sekä sen tukirengas. Siihen juuren isompaan uraan ei kuulu tullakkaan mitään. Pumpun ja säätimen välissä on ohkanen pelti tiiviste. Näin ainakin -02 m57 motorissa.
Onko vaihdetut osat ollu alkuperäisiä vai jonkun toisen valmistajan?
Comment
-
-
Olikos sulla siinä pumpun rungon ja säätimen laipan välissä metalli tiivistettä?
Alko jo vähän mietityttään puuttuuko omasta se isompi o-rengas vai onko vain vuosimallista johtuva ero.:think
Mikäs DDE versio kyseisessä autossa?
Jotain häikkää siinä varmasti on kun tuo rail käppyrä seilaa koko ajan. Onkos tuohon saatavilla paineensäätimen todellista säätö virtaa? Tai jotain säätimeen tai paine-anturiin viittaavaa?
Comment
-
-
Originally posted by Hezman View PostOlikos sulla siinä pumpun rungon ja säätimen laipan välissä metalli tiivistettä?
Alko jo vähän mietityttään puuttuuko omasta se isompi o-rengas vai onko vain vuosimallista johtuva ero.:think
Mikäs DDE versio kyseisessä autossa?
Jotain häikkää siinä varmasti on kun tuo rail käppyrä seilaa koko ajan. Onkos tuohon saatavilla paineensäätimen todellista säätö virtaa? Tai jotain säätimeen tai paine-anturiin viittaavaa?
IDV Istwert Stromregelung Druckregelventil
DDE4.0 parametri-listasta, voisko tuo olla se säätimen säätövirta?
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostTälläinen löytyi:
IDV Istwert Stromregelung Druckregelventil
DDE4.0 parametri-listasta, voisko tuo olla se säätimen säätövirta?
Ajatuksena oli että jos liittäs tiedon tuohon rail-käppyrästöön. Antasko osviittaa vian aiheuttajasta? Onko vika mekaaninen, joka aiheuttas paineen heilumisen. Vai toisinpäin.?
Comment
-
-
Tämän vois tonne logitukseen lisätä kyllä. Tässä koneessa on tosiaan DDE 4.0. Sen verran mitä tuota anturin johtoa pääsee surffaamaan ni kyllä se ihan koskematon on, eli ei oo ainakaan pätkitty. Mitenkäs tuota liittimen kuntoa pääsis tutkimaan tai mistähän tuohon saisi uuden liittimen?
Tuo railipaine on ton verran humppaillut muistaakseni koko sen ajan, jonka auto on minulla ollut. Sehän ei tietenkään tarkoita, että se olis normaalia, mutta jotai muutakin tähän akuuttiin sammuiluun nyt liittyy. Tai sitten joku vika vaan eskaloitui viimein..
Originally posted by Hezman View PostKääntäjän mukaan näyttäs olevan.
Ajatuksena oli että jos liittäs tiedon tuohon rail-käppyrästöön. Antasko osviittaa vian aiheuttajasta? Onko vika mekaaninen, joka aiheuttas paineen heilumisen. Vai toisinpäin.?
Comment
-
-
Originally posted by Hezman View PostKääntäjän mukaan näyttäs olevan.
Ajatuksena oli että jos liittäs tiedon tuohon rail-käppyrästöön. Antasko osviittaa vian aiheuttajasta? Onko vika mekaaninen, joka aiheuttas paineen heilumisen. Vai toisinpäin.?
IDV Spannung zur Strommessung Druckregelventil
Oiskohan tuo sitten jännitetaso, mikä on siinä paineensäätimessä, jos äskeinen oli virta.
Comment
-
Comment