Announcement

Collapse
No announcement yet.

730d sammuilee - vika löydetty!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • schwarze
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 2017
    • Kangasala

    #61
    Originally posted by zordiack View Post
    Noniin, eli diagnoosi korkeapainepumpun osalta oli että paineventtiilit paskana. Testipenkissä ei ollu pitäny painetta ollenkaan niin kuin pitäisi, venttiilit vaihdettu ja oli toiminut penkissä ihan ok.

    Korjaaja epäili että olisko päässy jotain likaa ja menny nopeemmin, tai sitten ihan vanhuuttaan antautunu, ei kuulemma sekään ole ennenkuulumatonta. Noista pumpuista menee kuulemma yleensä nimenomaan nuo paineventtiilit, harvemmin itse mäntäelementit.

    Nyt vaan harmillisesti täytyy lähteä reissuun ni jäi koesavut ottamatta, mutta pumppu tuli jo laitettua paikalleen eikä tippunu edes ratas :P Reissun jälkeen sitten kone kasaan ja n-kappaletta tiivisteitä ja pikkuhiluja samalla vaihtoon. Eiköhän se taas tästä
    Hyvä kun vika löytyi ja aika eksoottinenkin vieläpä Vastaavia vikoja on varmasti ollut enempikin, mutta osaruletti on yleensä johtanut kp-pumpun vaihtoon kokonaisena?
    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

    Comment

    • pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1995
      • Tampere

      #62
      Originally posted by zordiack View Post
      Noniin, eli diagnoosi korkeapainepumpun osalta oli että paineventtiilit paskana. Testipenkissä ei ollu pitäny painetta ollenkaan niin kuin pitäisi, venttiilit vaihdettu ja oli toiminut penkissä ihan ok.

      Korjaaja epäili että olisko päässy jotain likaa ja menny nopeemmin, tai sitten ihan vanhuuttaan antautunu, ei kuulemma sekään ole ennenkuulumatonta. Noista pumpuista menee kuulemma yleensä nimenomaan nuo paineventtiilit, harvemmin itse mäntäelementit.

      Nyt vaan harmillisesti täytyy lähteä reissuun ni jäi koesavut ottamatta, mutta pumppu tuli jo laitettua paikalleen eikä tippunu edes ratas :P Reissun jälkeen sitten kone kasaan ja n-kappaletta tiivisteitä ja pikkuhiluja samalla vaihtoon. Eiköhän se taas tästä
      Hyvä homma että tuli kuntoon! Ei varmaan maksanut kauheesti korjaus, kun sait itse otettua ja vietyä pelkän pumpun.

      Voisi olla mielenkiintoista vertailla millaista livedataa ja kuinka pieni tuo paineiden heittelyä korjatussa pumpussa näyttää.

      Comment

      • zordiack
        Bimmer Rookie
        • Aug 2011
        • 73
        • Nokia

        #63
        Originally posted by pheno View Post
        Hyvä homma että tuli kuntoon! Ei varmaan maksanut kauheesti korjaus, kun sait itse otettua ja vietyä pelkän pumpun.

        Voisi olla mielenkiintoista vertailla millaista livedataa ja kuinka pieni tuo paineiden heittelyä korjatussa pumpussa näyttää.
        Joo tämä taisi tosiaan tulla kuntoon, äsken kasailin koneen ja ei ainakaan sammunut enää Tosin pientä köhimistä ja hyrskyttelyä esiintyi ensimmäisellä testilenkillä mutta lienee normaalia kuukauden seisomisen jälkeen ja kun koko polttoainesysteemi oli auki (lienee ilmaa vielä ties missä). Mutta pääasiallinen vika siis tuntuisi korjautuneen.

        Täytyy huomenissa ottaa käppyröitä, itseäkin kiinnostaa onko mitään muutosta havaittavissa sieltä käsin. Pumpun korjaus oli 270 € sisältäen paineventtiilien vaihdon (näissä oli vika korjaajan mukaan) ja penkkitestauksen. En pitänyt pahana hintana ja ihan hyvää palvelua sain.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎