Originally posted by Muurahainen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 740i nostaa lämpöjä
Collapse
X
-
E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
-
-
Originally posted by Scitso View PostNiin en tarkoita nyt viskoa, viskoflekti pyörii kyllä mutta, ei tarraa itselläni kunnolla jonka takia ruuhkassa lämmöt nousee tuonne 112 paikkeille mutta siinä nappaa ilmastoinnin sähköflekti pyörimään ja lämmöt putoaa.
Viskonhan voi periaatteessa täällä meidän lämmöissä ottaa poiskin ja auton kanssa pärjäilee vielä ihan ok jos vain sähköflekti on kunnossa.Last edited by Muurahainen; 23-07-2016, 12:22.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostJoo näin käsitinkin, ja koitinkin Juhtuken kommenttiin vastata.
Viskonhan voi periaatteessa täällä meidän lämmöissä ottaa poiskin ja auton kanssa pärjäilee vielä ihan ok jos vain sähköflekti on kunnossa.E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
Pienten ajelujen jälkeen tuntuu toimivan ihan normaalisti, lämmöt 107c-110c ja reippaan kiihdytyksen jälkeen laskee 104c kieppeille. Vielä vähän mietityttää se että ajon jälkeen alavesiletku on vieläkin kylmä, vaikka sen kuuluisi kaiketi lämmetä? Ei tietenkään yhtä paljoa kuin yläletku mutta kumminkin. :thinkE61 525d -08
E39 523i -00
E30 316 -86
E28 520iA -84
Comment
-
-
Oletko lämpimänä kokeillut ilmausruuvia auki että onko siellä ilmaa. Itselläni kyllä alavesiletku on lämmin kun vesi kiertää, mutta ei tietenkään niin kuuma kuin ylävesiletku.E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
Kyllähän siellä aika kova ylipaine on about 2bar maksimissaan, ilmauskin tapahtuu niin että auton on käyttölämpötilassa ja ilmaisruuvia avataan varovasti.E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
Älkää nyt hyvä jummi jammi availko niitä ruuveja tai korkkeja kuumalla koneella..Kiehuu ja per heti.
M60 ja M62 ilmataan kylmänä käyttäen kiertovesipumppua, ilmaruuvit auki lorotellaan nestettä ja pumppaillaan letkuja kunnes vettä ei koneeseen enää mene. Jos kiertovesipumppu ei toimi, on ratkaisu vaihtaa se.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Scitso View PostKyllähän siellä aika kova ylipaine on about 2bar maksimissaan, ilmauskin tapahtuu niin että auton on käyttölämpötilassa ja ilmaisruuvia avataan varovasti.
Comment
-
-
Kuumana ilmaus
Ei oikein toiminut kuuman koneen ilmaus tällä erää minulla(kaan). Nestettä jouduin lisäämään jälkeen päin puoli litraa vielä. Tapaus sattui tien päällä, kun kanteen menevä letku lojahti klemmarin vierestä täyskaasuvedossa. Onneksi letkussa oli varaa kiinnittää se uudelleen. Tuumaisesta letkusta tulee hyvin nopeasti noin 4-5 litraa nestettä ulos.
Aiemmin tuo "normaali" ilmaustapa toimi kylläkin. Nyt oli moottori käyttölämmössä ainakin ja nestehän kiehuu, kun paineettomaksi jäähdytysjärjestelmä pääsee käyntilämpöisenä.
Comment
-
-
Itselläni ainakin toimi ilmaus tuolla tapaa, toki aluksi kiertovesipumpulla kiertämään.E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
Originally posted by Scitso View PostItselläni ainakin toimi ilmaus tuolla tapaa, toki aluksi kiertovesipumpulla kiertämään.
M60 ja M62 ovat ns. automaattisesti ilmautuvia toisin kuin esim. M52.
Comment
-
-
Asian sivusta, mutta miten nuo merkit paisuntasäiliön tikussa, kun tuossa uudessa paisarissa on 2 merkkiä ja vanhassa oli vaan yksi. Jostain luvin että olis MIN ja MAX.
Lisäksi sellaisen huomasin että vanha ennen -98 vuotta oleva anturi ei mennyt tuohon paisariin pohjaan asti ennenkuin lyhenti anturia.E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
Comment